Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
B.K

Remklauw revisie

Aanbevolen berichten

B.K    0

Een hele warme goedemiddag,

Mijn XJ uit 83 staat veels te vaak stil dat de voor remklauwen iedere keer gangbaar gemaakt moeten worden. Nu zit 1 van de 2 helemaal vast en mijn vraag is heeft iemand een adres voor gebruikte /gereviseerde remklauwen ?  Ik zag nieuwe voor 440 euro voorbijkomen per stuk.....................

Alvast dank voor jullie bijdrage in deze dan kan de dame weer op pad.............

Groet Bert

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mkickert    6

Er zijn wel goedkopere gereviseerde klauwen te vinden:

https://www.mijnautoonderdelen.nl/remklauw/jaguar-xj/?typeCode=2913&~localCategoryIds=941

136,85 per stuk, dat scheelt al.

Rockauto (uit de VS) heeft ook vaak zeer goede prijzen, duurt wel langer voordat het binnen is.

https://www.rockauto.com/en/catalog/jaguar,1983,xj6,4.2l+l6,1178052,brake+&+wheel+hub,caliper,1704

Vanaf 71 euro per klauw (of 45 als je ze je oude terugstuurt, maar dat zal waarschijnlijk qua kosten niet goed uitkomen)

Succes in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    231

Reviseren van de voorste remklauwen is een klusje dat je ook heel goed zelf kunt doen. Zie bijgaande PDF voor uitleg. Alle onderdelen die je hiervoor nodig hebt zijn nieuw verkrijgbaar bij SNG Barratt.

Paar opmerkingen:

• Let zoals in de PDF ook wordt besproken goed op de positie van de shims, deze moet je op dezelfde plek terug monteren
  • Jouw XJ uit 1983 is niet voorzien van ABS itt het exemplaar in de PDF
  • Splitsen van de beide helften van de remklauw zou ik niet doen
  • Een compressor is handig om de zuigers uit de remklauw te krijgen (blokje hout tussen de zuigers!)

Overhauling Girling Front Calipers.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dorian    2
Op ‎8‎/‎2‎/‎2018 om 7:52 AM, hansvh zei:
  • Splitsen van de beide helften van de remklauw zou ik niet doen

Vraagje: Hoe krijg je de boel fatsoenlijk schoon van binnen zonder ze te splitsen? De zuigers er fatsoenlijk terug in krijgen lijkt me al lastig... Ik heb zelf van verschillende auto's de klauwen gesplitst en nooit problemen gehad. Zorg wel dat de pasvlakken goed schoon zijn bij montage en dat er nieuwe o-ringen in zitten, dan zou het wel goed moeten gaan (naar mijn ervaring). Heb jij hier andere ervaringen mee Hans?

Groet,

Dorian

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    231

Ik heb deze klus ook zelf gedaan. Redenen waarom ik de remklauwen niet gesplitst heb:

• De zuigers krijg je er gemakkelijk terug in zonder de remklauwen te splitsen
  • Met overvloedige remreiniger en een compressor krijg je de boel toch wel goed schoon
  • De bouten waarmee de helften aan elkaar zitten zaten bij mij godsgruwelijk vast
  • In het revisiesetje met seals ed. ontbraken de o-ringen
  • In de sericemanual staat dat je de remklauwen niet moet splitsen ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dorian    2
11 uren geleden, hansvh zei:

Ik heb deze klus ook zelf gedaan. Redenen waarom ik de remklauwen niet gesplitst heb:

• De zuigers krijg je er gemakkelijk terug in zonder de remklauwen te splitsen
  • Met overvloedige remreiniger en een compressor krijg je de boel toch wel goed schoon
  • De bouten waarmee de helften aan elkaar zitten zaten bij mij godsgruwelijk vast
  • In het revisiesetje met seals ed. ontbraken de o-ringen
  • In de sericemanual staat dat je de remklauwen niet moet splitsen ;-)

Ah, dat eerste heb ik niet geprobeerd en ook je laatste punt wist ik niet! Alles bij elkaar heel goed te begrijpen dat je het lekker hebt laten zitten :) Kan opzich ook weinig kwaad. Dank voor de toelichting!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
B.K    0

Dank mannen ben met Barrat bezig gegaan via monteur! Dank voor jullie reacties en maak er een mooie warme dag van !

Grt Bert Kamphuis 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen