Ga naar inhoud
Jag-xj12

locatie luchtfilter cabine

Aanbevolen berichten

Jag-xj12    1

Goedemiddag medeforummers,

Wie kan mij vertellen waar ik het luchtfilter(pollen?) van de kachel/airco etc kan vinden?

Dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    303

Volgens mij was het bij de 308 een optie: 4 filtertjes in de luchtinlaten onder de paravan. Daar zitten ze in ieder  geval bij de mijne. Misschien dat het bij de 300 ook zo was.

Overigens heb ik geen partsnumber en weet ik niet of ze te krijgen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rover827SI    91
1 uur geleden, wimb zei:

Volgens mij was het bij de 308 een optie: 4 filtertjes in de luchtinlaten onder de paravan. Daar zitten ze in ieder  geval bij de mijne. Misschien dat het bij de 300 ook zo was.

Overigens heb ik geen partsnumber en weet ik niet of ze te krijgen zijn.

Dat is correct. Het was een optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    258

In geval van de X300 is het volgens de EPC alleen leverbaar geweest in Duitsland met partnr JLM12085. Is inmiddels niet meer leverbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag-xj12    1

Ok, geen filter dus.

Euvel is namelijk dat na het vullen van mijn airco de ventilator ineens bromt. Misschien omdat hij een gewichtje is verloren omdat hij lang vol gas heeft gestaan?

Of dus iets van blaadjes ofzo die er terecht zijn gekomen. Met een goed filter ervoor zou dat het niet kunnen zijn.

(ik moest mn airco radiator+condensor vervangen en vullen kan ik helaas niet zelf;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frank117    6

Een opeens brommende aanjager heeft meestal de volgende oorzaak: de luchtklep die ervoor zit is bekleed met dun schuimrubber, wat na verloop van de jaren versterft. Opeens wordt dan zo'n flap verstorven schuimrubber in de aanjager aangezogen, wat dat geluid veroorzaakt. 

Kijk beide kanten maar eens na. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag-xj12    1

Beste @Frank117,

Dat zou het best kunnen zijn, ik vond laatst al een klein reepje van dat schuim op de mat.

Het geluid komt uit de linker fan, is het veel werk om die te verwijderen?

Gr,

Romke.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frank117    6

Als je het goed wil doen, is het een beste klus. Rechts zit nog zo'n aanjager, als de linkerkant nu bromt, volgt rechts meestal snel.

Een short cut staat hier beschreven:

Ik heb het wel op de "nette" manier gedaan, en de beide luchtkleppen opnieuw met schuimrubber bekleed zodat alles weer naar behoren werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen