Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
HG_E-type

kachelkraan S-type

Aanbevolen berichten

HG_E-type    2

Hallo,

 

Ben bezig met de koelwaterleidingen van mijn S-type 3.4 (1968). Ik heb een paar vragen over de "kachelkraan".

De kraan of klep werkt op vacuum. Nu is de kraan/klep geblokkeerd.

- Is er een manier om deze te testen/ repareren? Als ik vacuum op de nipple zet gaat hij niet open. Ook niet na veel WD40.

- Bij het demonteren van de kraan/klep viel mij op dat de markering van de doorstroom richting op de klep tegengesteld was aan de tekening.

  Aannemende dat de rode pijl de goede richting is. Was die verkeerd gemonteerd?

 

Alvast bedankt.

 

Harrie

kachelkraan S-type.PNG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
jaguar38s    30

De rode pijl geeft inderdaad de goede richting aan.

Ik heb toendertijd een nieuwe vacuum klep gemonteerd.

Wat me wel opvalt is dat de klep altijd wat koelwater doorlaat.

Gevolg een warme kachel, en de s-type is altijd al  zo warm.

Nu heb ik in de retourleiding een stopkraantje gemonteerd, welke ik in de zomer sluit.

 

Groeten,

Peter Jan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
HG_E-type    2

Bedankt Peter Jan voor je response.

Dat van altijd al een warm interieur herken ik. Dat is bij de E-type ook het geval. Dan is een geblokkeerde klep/kraan zo slecht nog niet.🤔

Niettemin een extra afsluiter is een goed idee.

 

Groeten,

Harrie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×