Jump to content
RuuddeJong

raamlijsten x350

Recommended Posts

RuuddeJong    4

Heren,

Graag zou ik de raamlijsten op mijn x350 weer helemaal strak en glimmend krijgen. Kan dit? Zo ja, welk product gebruiken jullie hiervoor? 

Alvast bedankt,

Ruud

IMG_0924.jpg

IMG_0925.jpg

hansvh    403

Bij de Series III is het gepolijst RVS maar wat het bij een X350 is zou ik niet kunnen zeggen. Misschien kunststof met een dun laagje chroom? In dat geval zou ik oppassen.....

caroden    0

Als het hetzelfde materiaal is als de Mondeo uit de jaren 2003-2007 dan wordt het lastig. Wij hebben in het verleden zo'n Mondeo gereden en die had exact hetzelfde. Komt waarschijnlijk van chemicaliën van het autowassen. Poetsbedrijf heeft het geprobeerd destijds. Werd wel iets beter maar eigenlijk helpt alleen vervangen. Zoals gezegd hierboven, het is kunststof met een dun laagje chroom. 

XJ lover    4

Ik heb helaas hetzelfde probleem, de raamlijsten zijn van geanodiseerd aluminium,  helaas zit er dus een dunne en harde laag op die je er niet kan afpoetsen

of je moet echt heftig gaan polijsten, zou dat lukken heb je vervolgens mooie glimmende aluminium lijsten die echte geen beschermlaag meer hebben, die zal je dus zelf moeten aanbrengen

Voor meer info over anodiseren, even googelen

Rover827Si    161
1 uur terug, XJ lover zei:

Ik heb helaas hetzelfde probleem, de raamlijsten zijn van geanodiseerd aluminium,  helaas zit er dus een dunne en harde laag op die je er niet kan afpoetsen

of je moet echt heftig gaan polijsten, zou dat lukken heb je vervolgens mooie glimmende aluminium lijsten die echte geen beschermlaag meer hebben, die zal je dus zelf moeten aanbrengen

Voor meer info over anodiseren, even googelen

Klopt inderdaad. Het is ook niet te verbeteren met Belgom. Op de 308 modellen zoals op mijn Daimler is deze beschermende laag niet aanwezig. In dit geval kan je krasjes met "Belgom" redelijk goed wegpoetsen maar op de X350 en X358 is dit echt niet mogelijk.

Aad