Ga naar inhoud
Steven xf '08

Koffer Mechanisme Defect? Of Relais

Aanbevolen berichten

Beste,

Mss is mijn vraag al ergens anders behandeld, indien zo kon ik het topic niet vinden. 

Het is ook de eerste maal dat ik een post plaats op jullie forum.

Het volgende probleem stelt zich bij mijn Jaguar xf 2008, koffer wil enkel open met manuele omdraai met sleutel.

De binnen bekleding heb ik er al uitgehaald en de switch (external trunk release switch) doorgemeten, die doet het nog.

Ik heb de "trunk latch" of het mechanisme proberen uitmeten maar daar liep mijn ergernis uit de hand, ik vind er geen logica in.

Het lijkt erop dat de microswitch in het mechanisme nog werkt, als het slot open is brand de kofferbak lamp. Als het dicht is gaat het uit.

Als ik mijn multimeter aansluit op het mechanisme en de knop buiten op het kofferdeksel induw zie ik geen voltage voorbijkomen.

Het merkwaardige is dat het slot wel nog steeds gesloten blijft maar ergens een signaal binnenkomt dat de koffer open is, kofferruimte open verschijnt dan op het dashboard en het koffer ruimte lampje gaat aan...

Is er iemand die mij hierbij raad kan geven waar ik verder kan zoeken?

Alvast bedankt

Door moderator verplaatst naar juiste subforum

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    258

Het vergrendelingssysteem van de XF is best complex. Ik denk dat je als eerste de auto eens met geschikte apparatuur uit moet laten lezen, dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is de ICARSOFT LR II hiervoor geschikt?

De workshop Manual en de electrical wiring diagrams heb ik voor  DTC codes. 

Als ik hierin kijk wat het mogelijk kan zijn, is dit zeer vaag : short of power, short to ground, open circuit en de action is telkens refer to electrical wiring diagram. Die ik reeds heb.

Dus terug naar het begin, als ik meet tussen C4PL17/1 -/2 - /3 ( de aansluitingen van het mechanisme) zie ik geen logica in de bediening.

Morgen of overmorgen heb ik apparaatje om een uitlezing te kunnen doen, mss zit het wel ergens anders dan?

Niemand hier ervaring mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gijzzy    6

Vermoedelijk draadbreuk in de kabelboom bij het scharnier. Dit kun je of repareren als het één draadje is, maar in dit stukje kabelboom zijn alle draden zwart dus als er meerdere gebroken zijn is het heel erg puzzelen welke waar hoort.

Succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen