Jump to content
Sign in to follow this  
john37

XJ40 gaat niet meer open

Recommended Posts

john37    34

'Goedemorgen'.  Zaterdag de XJ40 op slot gedaan, zondag en maandag gaat hij niet meer open.

Toen ik hem zaterdag wilde starten lukte het niet vanwege een te zwakke accu. Dus met behulp van start kabels en een losse accu gestart en even laten draaien. Daarna was hij gewoon te starten. Even gewassen daarna stukje gereden en neergezet. Deuren en achterklep gingen allemaal met een klak op slot. Motorkap gelukkig nog open om hem aan de accu lader te kunnen hangen. Maar zondag en ook vandaag gaat hij niet open (zoals bij aangekoppelde alsook los gekoppelde accu)

Ik kan de sleutel helemaal naar voren draaien maar er gaat niks open (deuren + kofferbak). Ik hoor ook geen actuator of motor geluidjes. Als ik de sleutel naar achteren draai  (kan maar klein stukje) dan hoor ik zachte tikjes / actuator geluidjes maar zie niks veranderen en deuren gaan niet open. Inmiddels is het me gelukt om de kofferbak op te maken via het kofferdeksel slot (met los gekoppelde accu).

Inmiddels is de accu volgeladen en zowel met accu erop en eraf krijg ik de deuren niet open.

Iemand al eens meegemaakt en hoe opgelost (zonder ruitje in te tikken) ?  Andere tips en tricks ?

Het gaat hier om een 1989  4.0  XJ40  met de "6 kantige" kontaktsleutel, dus zonder remote entry.

Alvast  bedankt

hansvh    356

Als ik dit verhaal zo lees dan zijn er wat dingen die je even zou kunnen checken. Alle verbindingen (in de buurt van de accu) gecheckt? Misschien iets los? Zekeringen doorgemeten (er zitten volgens mij twee zekeringkasten onder de motorkap van een XJ40)? Misschien ergens water ingekomen door bijvoorbeeld een verstopte afvoer van de paravan? Heb je (naast alle sloten) ook alle sleutels geprobeerd?

john37    34

Even een update. 

Deuren inmiddels weer open. Sleutel draaide gewoon , maar toch ging hij mechanische gezien niet open. (aan beide kanten).

Bij nameten was de Accu nog steeds  helemaal leeg ( was maar een volt of 9) of er is een cel kapot. Ik ga dus een nieuwe accu plaatsen en de deursloten  uit elkaar halen en slot mechanismen smeren/bijstellen. Ook de CV module aan een nader onderzoek onderwerpen.