Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
sonsan

Buitentemperatuur sensor

Aanbevolen berichten

sonsan    430

Bij mijn X geeft de buitentemperatuur sensor continue ongeveer 5 graden meer aan dan het in werkelijkheid is. Deze sensor regelt o.a. bij vrieskou het automatisch inschakelen van de spiegel en achterruitverwarming. Maar als ik de technische informatie lees van deze sensor heeft die ook invloed op de airco. 

Is deze sensor te calibreren of is dit gewoon slijtage?

IMG_0080.PNG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    279

Te calibreren valt er volgens mij niets. Ik kan me echter wel voorstellen dat de meting wordt beïnvloed door bijvoorbeeld gecorrodeerde contacten. Even nalopen en indien nodig reinigen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    430

Vandaag gaf de sensor van mijn X een buitentemperatuur aan van 23 graden.... Was het maar waar!

Op deze site kwam ik een beschrijving incl. foto's tegen hoe de sensor verwijderd kan worden. Op de contacten zat bij mijn sensor een gelei achtig goedje. Deze verwijderd en de contacten gereinigd met remmenreiniger. Indien de afwijking nog zo groot is ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe sensor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
badhuis    9

Deze sensor regelt o.a. bij vrieskou het automatisch inschakelen van de spiegel en achterruitverwarming.

Hoe werkt dat dan? Wanneer worden deze automatisch ingeschakeld? Ik dacht dat dat alleen maar kon door middel van de knop op het dashboard?

Ik vroeg me al langer af wanneer de spiegelverwarming wordt ingeschakeld, bij regen kan dat handig zijn. Ik las ergens dat deze ingeschakeld wordt als de achterruitverwarming aan staat.

Maar ook automatisch bij lage temperaturen dus? 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    430

Bij de X-TYPE wordt bij een temperatuur van minimaal -1 graden bij het starten automatisch de achterruit en spiegel verwarming ingeschakeld. Uiteraard kan je die dan ook weer uitschakelen door de knop op het dashboard in te drukken.

Bij het handmatig inschakelen van de achterruitverwarming gaat ook de spiegelverwarming in werking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    430

Na het verwijderen van de sensor en het reinigen van de contacten (en het smeren van het afdicht rubber) geeft de sensor weer de juiste temperatuur aan! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen