Ga naar inhoud
mr-gaemers

Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

Aanbevolen berichten

mr-gaemers    6

Hi All, 

Na 8 jaar niet online te zijn geweest heb ik een vraag. Ik kan mijn motor inruilen op deze jaguar. Ik zit al een tijd te kijken, wit is niet mijn favoriete kleur maar ben wel erg benieuwd hoe deze jag erbij staat. Is dit iets wat iemand herkend van hier? Dit kenteken en of de auto? Wat is jullie oordeel? (ik begrijp dat ik geen nieuwe koop).

https://link.marktplaats.nl/m1250805368

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    313

Wordt aangeboden als project en dat is wel duidelijk.

Ik ken de auto/eigenaar niet maar kijk alleen naar de duidelijk opvallende zaken.

Is een serie 3 omgebouwd met serie 2 bumpers met omgekeerde bumperrozetten(om serie bumperophanging af te dekken?)

De twee voorschermen hebben wel wat aandacht nodig thv knipperlichtdeel.

Her en der diverse vervormingen in plaatwerk(drempels): deuken of ?

De Km-stand kan maar aannemelijk is dat deze met 100.000 verhoogd moet worden (klokje kan geen 6 cijfers boven de nul hebben).

Ziet er van binnen netjes uit.

Het is wat jij er zelf van verwacht/mee wil doen.

Je kan er alle kanten mee op< gewoon rijden en kijken wat nodig is, terug bouwen naar serie 3 bumpers of de ombouw naar serie 2 bumpers netter maken.

Er van uit gaan dat de auto technisch in orde is kan je je voor dat geld wel een gokje wagen, weer even lekker dat Jaguar gevoel hebben.  :thumbsu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206

Die bumpers, daar zou ik wat aan doen ja. Is niet erg fraai gedaan. Daarnaast: de auto was oorspronkelijk blauw. Is dus al een keer overgespoten en is nu al weer aan spuitwerk toe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    264

lijkt een beetje op dit verhaal?

Maar dan anders:-) want deze staat niet als S2 te boek toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6
6 hours ago, Iksjeezesel said:

lijkt een beetje op dit verhaal?

Maar dan anders:-) want deze staat niet als S2 te boek toch?

Bedankt voor de reactie. Interessant topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6

Ik heb de Jaguar meegenomen. Het is wel echt een hele leuke wagen zeg! 

De verkoper claimde dat dit een vroege S3 is waar hij wist te vertellen dat de eerste reeks met S2 voor bumper is verkocht omdat ze hier te veel van op voorraad hadden. Ik weet niet wat waar is. Het is een leuke wagen. 

Punten van aandacht: 

- Verlichting schakelaar werkt niet goed. Bij wiebelen of schakelen van stand valt het af en toe uit, en dan werkt t wel opeens. Dan geen dashboard verlichting en dan weer wel. Ik verwacht dat de schakelaar defect is.

- Stuurhuis (kolom?) Tikt bij sturen. Is dit een kwaal? 

- bodem zijn 6 platen in gelast en is daarmee de keuring door gekomen. Bodem schoon gemaakt roest weg gehaald en alles in de tectyl. Net als de binnenkant wielkasten.

De wagen is over gespoten, niet op werelds mooiste manier maar een dikke prima voor mij. 

- Airco zit er niet meer op.

- Blower zit omgeschakeld via eigen schakelaar onder t stuur in de buurt van de handrem. 

- Stationair loopt deze wagen wat te ruig, alsof er een injector niet goed meedoet, tevens hoor ik ook 1 klepstoter. 

Is hier wat aan te doen? 

Ik ga rustig aan stukje voor stukje bekijken. Als eerst moet die wat mooier gaan lopen. Dit wordt project nr 1.

f5f250cbc10e6e5002a61f7022e9355b.jpg

d6803545e3a058839e4c9198f374681f.jpg

d8a39525d30ac7b275342f7a8db98e1e.jpg

[YouTube]

[/YouTube]

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206

Jouw auto is van april 1980, de Series III is in maart 1979 geïntroduceerd. Ik weet niet of je dan nog van een vroege III kunt spreken, maar vooruit :wink: ! Proficiat met de aanschaf!

Dat tikken bij het sturen doet die van mij ook. Ik vermoed dat dit komt door de automatische afslag van de richtingaanwijzers. Ik negeer het in ieder geval stelselmatig. Onregelmatig lopen kan al komen doordat de auto wellicht een tijd heeft stilgestaan, begin anders eens met een flesje injectorreiniger. Een schakelaar voor de verlichting heb ik volgens mij wel ergens liggen. Mag je af komen halen :wink: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6
54 minutes ago, hansvh said:

Jouw auto is van april 1980, de Series III is in maart 1979 geïntroduceerd. Ik weet niet of je dan nog van een vroege III kunt spreken, maar vooruit :wink: ! Proficiat met de aanschaf!

Dat tikken bij het sturen doet die van mij ook. Ik vermoed dat dit komt door de automatische afslag van de richtingaanwijzers. Ik negeer het in ieder geval stelselmatig. Onregelmatig lopen kan al komen doordat de auto wellicht een tijd heeft stilgestaan, begin anders eens met een flesje injectorreiniger. Een schakelaar voor de verlichting heb ik volgens mij wel ergens liggen. Mag je af komen halen :wink: .

1: aha, hmmm nog geen kenner, dus ik weet het niet, ik dacht; ik schrijf maar op wat mij verteld is! ben benieuwd. 
2: Ja dit tikken in het stuur komt volgens de verkopende partij van de stuurkolom (zou vernieuwd zijn) en niet genoeg vet tussen de lagers? Daardoor kan die wat tikken, ik moet zeggen dat ik niet exact weet of het nu speling is of inderdaad vet. Hij heeft een punt dat die net wat zwaarder instuurt, tevens hoor je de stuur bekrachtiging ook 'sissen onder het stuur'? is dit iets bekends? 

3: Geweldig! daar ga ik voor. Ik stuur je 'n PM.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    313

Gefeliciteerd met je Jaggggg!!

Verhaal van de verkoper is nogal broodje aap, geen fabriek ter wereld zou dit zo nieuw afleveren.

Maar dat mag de pret niet drukken, gewoon lekker stap voor stap aanpakken wat nodig is en intussen gewoon veel genieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6
1 minute ago, arie-jag said:

Gefeliciteerd met je Jaggggg!!

Verhaal van de verkoper is nogal broodje aap, geen fabriek ter wereld zou dit zo nieuw afleveren.

Maar dat mag de pret niet drukken, gewoon lekker stap voor stap aanpakken wat nodig is en intussen gewoon veel genieten.

Ha! Clear :D! 
Vanochtend toen ik mijn auto naar werk pakte (daily) heb ik toch nog even staan te kijken in de ochtend zon! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206
4 uren geleden, mr-gaemers zei:

Vanochtend toen ik mijn auto naar werk pakte (daily) heb ik toch nog even staan te kijken in de ochtend zon! 

Moet hij buiten slapen dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    264

Gefeliciteerd!

Het is te overwegen weer serie 3 bumpers te monteren!

Het lijkt best een nette/originele wagen te kunnen worden weer!

Enjoy!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6

Is er een onderdeel waar ik foto's van mijn voorgang kan plaatsen? doe ik dat hier of ergens anders? soort van 1 pagina waar het misschien leuk is foto update's te plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206

Zekers! Daarvoor hebben we onze galerij. Kun je een heel album met foto's van je eigen wagen aanmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tommie_jag    8

Als de koplampen hetzelfde zijn gemonteerd als bij de series 1, dan is het inderdaad de chromen ring demonteren, daarna 3 schroeven van de lampfitting losschroeven en dan pak je de lamp er zo uit. Er is iets speling in de bekabeling, dus die kan je daarna ontkoppelen. 

Verder ziet het er goed uit. Zelf pak ik het ook per punt aan. Zo heb je gelijk voldoening als je het hebt afgerond en niet teveel door elkaar lopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206

Bij de series 3 is het inderdaad hetzelfde. Vwb jouw vraag over het posten van voortgang: ik denk dat je beter een nieuw topic kunt beginnen. Hele technische verhalen gaan posten in een topic dat gaat over vragen mbt de aanschaf, dat werkt een beetje verwarrend :wink: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6
21 hours ago, hansvh said:

Bij de series 3 is het inderdaad hetzelfde. Vwb jouw vraag over het posten van voortgang: ik denk dat je beter een nieuw topic kunt beginnen. Hele technische verhalen gaan posten in een topic dat gaat over vragen mbt de aanschaf, dat werkt een beetje verwarrend :wink: .

Reeds gedaan! Voortgang topic gemaakt. Ik laat dit topic verder met rust! 

Miscchien dat een moderator het bovenstaande bericht: met de licht schakelaar informatie wilt weghalen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    6

Mijn Huisgenoot heeft de "osmo" achter op zijn VW Golf 4 R32 (Supercharged) gezet, en nog een ander filmpje gemaakt, met wat meer shots. 
Wel even leuk om te delen. 

En wat is zo'n osmo toch ongelofelijk GOED! 

https://youtu.be/vu8mOS2LBOI

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    206
2 uren geleden, mr-gaemers zei:

Miscchien dat een moderator het bovenstaande bericht: met de licht schakelaar informatie wilt weghalen?

Done!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dorian    2

Van harte gefeliciteerd met de aanschaf!

Ik heb zelf ook een series 3 van 1980, met de rubberbumpers. Vind chroom geeneens zo heel gek staan, al lijkt het een beetje slordig afgewerkt te zijn. Ga je dit nog aanpakken?

Het sissen tijdens sturen heeft de mijne overigens ook, ook hebben andere XJs (series 2 en 3) en een XJ-S die ik ken deze eigenschap. Ik denk dat het bij de auto hoort? De besturing heeft bij mij in ieder geval nooit problemen gegeven.

Succes met de werkzaamheden, ik ga je voorgangtopic zeker volgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen