Jump to content
stefxx

I-Pace luchtvering

Recommended Posts

stefxx    3

Hoi, mijn eerste bericht, hopelijk in het juiste forum want ik vond geen specifieke I-Pace sectie... please be nice :) 

Anyway, ik sta op het punt een I-Pace SE te bestellen, en mijn dealer probeert me te overtuigen van luchtvering (Active Air Suspension). Aangezien de I-Pace vrij zwaar is (2133 kg) zou de standaard vering eigenlijk te min zijn voor deze auto. Nou heeft geen enkele uitvoering (behalve de first edition) standaard luchtvering, dus als het echt zo slecht is...? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Ik kan de auto niet proefrijden want hij is nog nergens beschikbaar... wat is jullie mening?

Laan    817

Dat normale vering te min is, lijkt me een vreemd verkoopargument. Dat luchtvering voordelen kan hebben is wel plausibel als je denkt aan comfort, stabiele wegligging en bij zware belading mooi recht blijven hangen, niet doorzakken. Blijft een lastige als je dat niet kan proberen in praktijk. Heeft het nog gevolgen voor de (lease) prijs? In elk geval welkom hier en mooi vooruitzicht een i pace. Je hebt zeker de primeur hier op JF!

stefxx    3

Dank. Zware belading zal niet veel voorkomen, en ik rij >90% van de tijd alleen. Natuurlijk zal het het comfort ten goede komen, maar je vraag omtrent de prijs is natuurlijk relevant. Is het het waard? De I-Pace is aantrekkelijk ivm de nog gunstige bijtelling in 2018 (4% over het hele bedrag) maar hij vergt het uiterste van het budget. En dan moet je keuzes maken. Zo voel ik veel meer voor het "Driver Assist Pack" (met o.a. ACC incl. steering assist en vele andere veiligheidsopties), en het glazen dak... want die zou ik dan moeten opgeven.

De vraag is natuurlijk wel waar de dealer zijn advies op baseert, ook hij heeft nog nooit een I-Pace gereden...

Ik moet overigens redelijk snel beslissen om gebruik te maken van gegarandeerde levering in 2018.

Iksjeezesel    303
8 minuten geleden, stefxx zei:

De vraag is natuurlijk wel waar de dealer zijn advies op baseert, ook hij heeft nog nooit een I-Pace gereden...

Ik moet overigens redelijk snel beslissen om gebruik te maken van gegarandeerde levering in 2018.

Stef, als ik dit zo lees denk ik: ik zou nog eens een nieuwe poging doen bij een andere verkoper.

Laan    817

Het zou kunnen zijn dt er veel luchtgeveerde exemplaren in bestelling staan, of makkelijker leverbaar zijn..? 

stefxx    3

Knoop vanmorgen doorgehakt. Vanmorgen de I-Pace SE besteld met de volgende opties:

• Corris Grey
  • Light Oyster grained leather sport seats with Ebony/Light Oyster interior
  • 10-way heated electric memory front seats
  • 20" 6 spoke 'Style 6007'
  • Fixed panoramic roof
  • Privacy glass
  • Active Air Suspension
  • Lockable cooled glovebox
  • Head-up Display
  • Click and Go integrated base unit
  • Driver Assist (Consisting of: Adaptive Cruise Control with Steering Assist, 360° Surround Camera, High-speed Emergency Braking and Blind Spot Assist

Inderdaad, met Active Air Suspension. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :) 

• Like 3

Laan    817

Gefeliciteerd! Dan kan het wachten beginnen. En nog iets wijzer geworden of de luchtvering? Of moet het echt niet echt?

stefxx    3

Ja, uiteraard ook andere dealers geraadpleegt. En het hoeft echt niet, al zal iedere auto – zeker met dat gewicht – er ook niet slechter op worden. En na een beetje rekenen en keuzes maken toch maar gedaan. Het is tenslotte geen half brood, ik moet er een aantal jaren mee vooruit! 😊

Trimitie    0

Proficiat met je bestelling.

ik vind de I-pace een super geslaagde auto qua design alvast.

waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? 

stefxx    3

Dank. Het lange wachten kan beginnen... Het is een lease, levering in 2018 gegarandeerd (ivm 4% regeling) maar meer weet ik nog niet. De een zegt september, de ander december. 

Hij wordt geleverd door Kimman Amsterdam. 

IV44    0

Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij hangt de productie af van je plaats die je gekocht hebt. Heb je een laag certificaatnummer dan zal de auto eerder geproduceerd worden. 

De eerste 150 plaatsen zijn ook niet meer te wijzigen terwijl auto's die later worden gemaakt nog tot een bepaalde tijd aan te passen zijn.

Je hebt in ieder geval een mooi vooruitzicht.