Jump to content

Jaguar X Type op LPG .

Recommended Posts

eric27    2

Ik ben wat aan het rond kijken en rijdt nu al vijftien jaar diesel en daar voor 16 jaar op LPG.

Nu er steeds meer geluiden komen om diesels te verbannen komt LPG misschien toch weer inzicht.

Is een Jaguar X Type geschikt om op LPG te rijden of wordt dit ten sterkste afgeraden?

Cilinderkop bevat deze klepzittingen en kleppen die hiervoor geschikt zijn?

Eric. 

Pizzaman    762

Volgens mij zijn er op dit forum ook die met een V8 op LPG rijden, en zelfs met een compressor-V8 op LPG.

Dat moet dus lukken, wel in de gaten houden dat je de "juiste" installatie er in zet bij de "juiste" installateur.

Ik zou gaan voor LPi met G3, en die V8 rijders kunnen je vast wel tips geven wie dat goed kan.

Want het zal niet een alledaagse ombouw zijn dus je moet wel lui hebben die goed weten wat ze doen.

eric27    2

Ja dat deze deskundig ingebouwd moet worden weet ik en dat deze ook nog enige ervaringen met dat soort auto's heeft des te beter.

Maar hoe zit dat met de cilinderkop is deze geschikt voor gas of branden de kleppen in??

Wat kost een eventuele aanpassing van de cilinderkop om deze geschikt te maken voor LPG?

Eric.

EricX350    4

geschikt voor gas of branden de kleppen in??

Bel een gasinbouwer. 

Mijn 2e installatie wederom bij Agatech laten inbouwen. Heb nu 87.000 km gereden en geen enkel probleem.

Bachusrooy    7

Beste Eric,
Ik rijd nu ongeveer 100000km probleemloos op gas in mijn x-type 2.0v6.
Daar zit wel een klepsmeerpompje in met eeen tankje Flashlube.

De kleppen van deze motor worden zo beschermd omdat de motor van nature niet voor lpg gebouwd is.

Rijdt prima, heb ik in laten bouwe bij Mandigers Ekkerrijt/Son bij Eindhoven.
Deskundige inbouw en goede service.

Groetjes,
Bachus

• 1 year later...