Jump to content
vandoremalen

Mijn "nieuwe" XJ

Recommended Posts

Gefeliciteerd met je Jaguar 3.2 V8 van 1999. Ik wens je heel veel plezier met je Jag met uiteraard veel veilige en storingvrije kilometers. Gr.
 
Aad

Dank je wel, vind het best wel “eng” haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    299
13 minuten geleden, vandoremalen zei:


Dank je wel, vind het best wel “eng” haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gefeli!

Eng?

Welnee, er is een heel forum gewijd aan de gevolgen van je keuze:-).

(Genoeg hulp hier hoor:-))

 

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gefeli!
Eng?
Welnee, er is een heel forum gewijd aan de gevolgen van je keuze:-).
(Genoeg hulp hier hoor:-))
 
Enjoy!

Haha zeker een geruststelling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pizzaman    703

Ja da's een mooie en wel een van de meest storingsvrije Jags zo heb ik begrepen.

Ik hoop dat je er net zoveel lol van hebt als ik van de mijne. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-2-2018 om 8:14 PM, wimb zei:
Ehh? Voor de 308 is geen Haynes.
Maar er zij genoeg pdf's online te vinden.

 

 


Zo, papa heeft boodschappen gedaan, morgen aan de slag!

2e18ceab0c83c6e9da66b70f6713610f.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    359

Ik zie dat papa de koelvloeistof gaat verversen. Dan moet de auto aan de achterkant omhoog staan anders krijg je er met pijn en moeite de helft uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een "checkmyjag" onderzoek de volgende activiteiten op het programma staan:

 

Rubber drager van uitlaat installeren

Olie lekkage via klepdeksel, pakking vervangen

Spoorstanghoesjes l en r vervangen i.v.m. lekkage

Diff keerring ingaand vervangen i.v.m. lekkage

 

Zal binnenkort maar eens naar SNG afreizen. Wat heeft in jullie ogen de meeste urgentie?

Ik ben blij met de DHZ garage in Westbroek bij Utrecht, ze zullen me daar nog wel vaker gaan zien.

 

 

55dsdl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    359

Ik zou als eerste de keerring vervangen omdat dat de lastigste klus is.

Kleppendekselpakking is in werkelijkheid een hele set van kleppendekselpakkingen, pakkingen voor de bougieschachten en de rubbers voor de bouten van de deksels. Niet moeilijk wel veel. Vooral veel boutjes. Dit is echt zo'n klus die je op je gemak in het zonnetje kunt doen.

 

Westbroek is inderdaad een hele fijne beunplek. Niet de goedkoopste maar wel schoon, netjes en behulpzaam. Bovendien houdt de eigenaar van Engelse auto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 4/5/2018 om 2:29 PM, wimb zei:
Ik zou als eerste de keerring vervangen omdat dat de lastigste klus is.
Kleppendekselpakking is in werkelijkheid een hele set van kleppendekselpakkingen, pakkingen voor de bougieschachten en de rubbers voor de bouten van de deksels. Niet moeilijk wel veel. Vooral veel boutjes. Dit is echt zo'n klus die je op je gemak in het zonnetje kunt doen.
 
Westbroek is inderdaad een hele fijne beunplek. Niet de goedkoopste maar wel schoon, netjes en behulpzaam. Bovendien houdt de eigenaar van Engelse auto's.


0507bed09bee13131e2f84ef7582d7a1.jpg

Weet iemand welke artikelen moet ik bestellen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1,5 week in buitenland te zijn geweest, wil ik eerst even een stukje toeren uiteraard.

Ik start de motor, laat ‘m een paar minuutjes draaien, zet de pook in stand “R” en: een kaboem vanonder de auto en motor slaat af....

Hartverzakking, OMG, wat nu dan?

Hierna auto opnieuw gestart en met de pook naar “D”, en wat denk je; geen probleem.

Heeft iemand dezelfde ervaring die hij/zij zou kunnen delen?

Groetjes Johan



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vic97    73
Op 4/21/2018 om 6:19 PM, vandoremalen zei:

Ik start de motor, laat ‘m een paar minuutjes draaien, zet de pook in stand “R” en: een kaboem vanonder de auto en motor slaat af....

Hartverzakking, OMG, wat nu dan?

Hierna auto opnieuw gestart en met de pook naar “D”, en wat denk je; geen probleem.
 

Mijn auto geeft ook soms een bonk als ik hem in R zet en dan gas geef. De bak is onlangs vervangen, dus dit kan het niet zijn. Bij mij slaat de auto ook niet af en is het alleen zodra ik ook daadwerkelijk weg rij. Hetzelde probleem? Geen idee, maar als het wel hetzelfde probleem is, zit het in ieder geval niet in de bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand tips om een dramatisch stevige oude pakking “los te weken” ? Ik krijg de deksel in geen honderd jaar los en bang iets te slopen.....

is opwarmen wellicht iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...