Jump to content

zwarte X308 XJR 1998 gekocht

Stephan80
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zomer/najaar plannen gehad om de 1e gezinswagen een x350 XJR te laten zijn, maar door de waarschuwingen over risico's van de combi X350+trekhaak toch niet durven doorzetten. De gedachte bleef wel hangen. Een maandje geleden was ik voor de series II bij Raymond waar ik deze zwarte xjr zag staan. Na wat wikken en wegen uiteindelijk besloten de 2e auto (Twingo) te vervangen door deze XJR. Het technische stuk is al door Raymond gedaan wat voor mij wel prettig is aangezien ik elke dag door een 6 km lange tunnel moet tuffen. Het uiterlijk en interieur zal ik op het gemakje weer in oude glorie terugbrengen. Ik heb de sleutels nog niet in handen, maar dat zal niet lang meer duren :) 

Een paar foto's mogen natuurlijk niet ontbreken..

intereur xjr.jpg

aanzicht xjr.jpg

interieur2.jpg

Hoi Stephan
Heel, heel veel plezier van de XJR, daar ga je vast een hoop fijne ( en natuurlijk ook veilige) kilometers mee maken!
Vanmiddag even Raymond aan de telefoon gehad, en op dat moment kwam ook deze verkoop/aankoop even voorbij.
Genieten!!!

Mvg
Feike

ps ik moet ook dagelijks door de 6km lange konijnenpijp :-)

8 uren geleden, Stephan80 zei:

maar door de waarschuwingen over risico's van de combi X350+trekhaak toch niet durven doorzetten. De gedachte bleef wel hangen. :) 

Een paar foto's mogen natuurlijk niet ontbreken..

Stephan,... HELD:-)

Welkom bij de AJ-V8 (S) club! (Jij hebt nu een AJ26S denk ik )

Erg leuke auto voor best weinig geld!

Ik heb wat oude Carros tijdschriften uit de tijd dat ie "nieuw" was (en zie vooral Youtube) waar je destijds (en nu ook nog) van zo,n wagen gaat kwijlen (figuurlijk gezien he', zo oud ben nu ook weer niet)

Veel plezier met deze auto!

Ik neem aan dat ie helemaal "latest spec" is en okee is.

Mocht je een defect hebben (waar niemand op zit te wachten) heb ik nog 2 goede cilinder koppen met alles erop en eraan liggen, plus ook erg goede krukas en zuigers.... (met de rest van de motor ook nog) 

Voor de liefhebber tegen onkosten...

Advies: ga er respectvol mee om (alleen "gassen" als hij echt door en door warm is, en nooit een "dood-stamp" op het gas geven bij koude of half warme motor (misbruik -->zal mechanisch worden afgestraft!)

Dan gaat ie waarschijnlijk een half miljoen KM's mee!

ENJOY!

(p.s in tegenspraak tot wat je de wederhelft hebt wijsgemaakt is 1 op 14 niet hetzelfde als 14L per 100KM:-)) (Geintje;-))

Thanks, ik zal de tip in het achterhoofd houden, maar ik hoop toch echt dat ik jouw genoemde onderdelen niet nodig zal hebben. Dan krijg ik spontaan van die horror beelden van openliggende blokken (zoals jij die graag deelt in andere draadjes ????). 

Wat betreft mijn wederhelft: Ik heb gezegd dat ie zuiniger is dan de series II. En dat is absoluut waar ????

De "gezinsauto" hier is van mijn vrouw en is ook echt háár auto (heeft een paar uur op mijn naam gestaan, omdat de verkoper ongevraagd al had tenaamgesteld voordat we de auto op kwamen halen en moest dat toen echt opnieuw doen :))) ). Daar is ze erg blij mee en die wil ze "eeuwig" blijven rijden, maar verbruikt bijna net zoveel als mijn STR. Die referentie zorgt er ook voor dat ze niet klaagt over het gebruik van mijn auto :mrgreen:

Op 18-2-2018 om 10:09 PM, EricS-TR zei:

Hoog, zwaar (1650kg) met 2.4 motor en CVT zorgt er inderdaad voor dat het geen zuinige auto is ;)

Een prima reden om een rit met de STR te doen dus aangezien dat weinig uitmaakt :mrgreen:(RON95 tov RON98 :shh: )

Wat een zuipbak man, als de crisistijd komt kan ze gewoon een 3 liter S-type nemen, 30% besparing.

• Haha 1

Onder vergelijkbare omstandigheden lees vaak korte(re) ritten? ;)

Nee, zo'n Outlander is een erg praktische auto om erbij te hebben vooral ook met hond :) . Erg veel ruimte: met achterbank in normale stand gaan er 12(!) uitgeklapte boodschappenkratten achterin (toen we nog met het hele gezin met auto op vakantie gingen).

14 uren geleden, EricS-TR zei:

Onder vergelijkbare omstandigheden lees vaak korte(re) ritten? ;)

Nee, zo'n Outlander is een erg praktische auto om erbij te hebben vooral ook met hond :) . Erg veel ruimte: met achterbank in normale stand gaan er 12(!) uitgeklapte boodschappenkratten achterin (toen we nog met het hele gezin met auto op vakantie gingen).

D'uh! Het vaakst gereden ritje bij mij is Grootegast-Leek (17 minuten, 12,5 km). Dan kwartiertje wachten, en weer terug.

We gaan d'r ook vaak mee boodschappen doen in het dorp zelf... Dan nog gebruikt ie dus minder dan  ca. 1 op 10. 

Op de langere ritten loopt hij veel zuiniger, naar Rotterdam heen-en-weer soms 1 op 13/14. 

Maar ja ik kan het niet laten he, die loden voet... (en dat zespittertje loopt zo lekker...) gemiddeld 1 op 11/12. 

Dat het een handiger auto is, zeker weten. Ze hadden een S-type Shooting-Brake moeten maken. 

Maar een XJR is bij mij gewoon zielig voor de XJR... 

• Like 1