Ga naar inhoud
Tvr

Motor slaat niet meer aan

Aanbevolen berichten

Tvr    0

Hallo, sinds 5 jaar een x300 die ik alleen zomers rijd. Ik wou een en ander controleren ( lente komt hoop ik vroeg) en na ongeveer 2 maand weer eens starten., alleen de motor springt niet aan ( ook niet een beetje) de auto staat in de garage en altijd aan de druppellader.Kortom start als een tierelier! Nu nog aanslaan....Als ik auto op contact zet hoor ik de benz pomp wel 1 sec zoemen zoals altijd maar.....ondanks vele start verzoeken ruik ik helemaal geen benzine (tank is halfvol) dat is natuurlijk wel raar. Ik heb met de auto 20.000 km probleemloos gereden filters en bougies vorig jaar vervangen de auto is gewoon rijdend weggezet in September en heeft in oktober en in December nog een 15. Min gedraaid (doe ik elke 2 maand in de winter) maar nu niet meer wie oh wie? Groet Ruud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Erkan    0
Hallo, sinds 5 jaar een x300 die ik alleen zomers rijd. Ik wou een en ander controleren ( lente komt hoop ik vroeg) en na ongeveer 2 maand weer eens starten., alleen de motor springt niet aan ( ook niet een beetje) de auto staat in de garage en altijd aan de druppellader.Kortom start als een tierelier! Nu nog aanslaan....Als ik auto op contact zet hoor ik de benz pomp wel 1 sec zoemen zoals altijd maar.....ondanks vele start verzoeken ruik ik helemaal geen benzine (tank is halfvol) dat is natuurlijk wel raar. Ik heb met de auto 20.000 km probleemloos gereden filters en bougies vorig jaar vervangen de auto is gewoon rijdend weggezet in September en heeft in oktober en in December nog een 15. Min gedraaid (doe ik elke 2 maand in de winter) maar nu niet meer wie oh wie? Groet Ruud

Hallo,

Eerst beginnen met de simpele ,
-1 als je wagen niet meer demarreert bij starten dan is het je starter natuurlijk. Als je eraan kan kan je een tik slaan met een hamer op de cilinder van je starter (cilinder,kleine ronde buis op de starter met massa kabel eraan).
Zo niet dan stap twee.
-2 als het wel demarreert maar start niet !
Dan kan het inderdaad benzine en eventueel ontsteking kunnen zijn.
Eerst controleren om zeker te zijn.

Mvg,
Erkan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Dank voor jullie reacties! Moest eerst even een ontslag verwerken,zieke vrouw, beter krijgen, onze x-type klaar maken voor de APK en de TVR prepareren voor zijn apk! allemaal weer fit en klaar nu voor de JAG.

Ik ga zo nog even bezig: nogmaals: start perfekt , hij is rijdend in mijn garage  gegaan staat droog geen marters niets.

Zo ik ga bezig: eerst kijken of er echt wel benz op de galerij aankomt kijken of ik een obd aansluiting heb voor mijn laptop ( weet ik niet eens was nooit nodig tot nu toe) en dan kijken of ik vonk heb. Hoe? Ik denk bobine er uit bougie er aan en starten? Eens even kijken....groet Ruud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Zo, auto op contact ik hoor 2 seconden de benz pomp en op de galerij spuit ook flink benz, ( aanvoer stukje losgedraaid)lijkt me prima!

Bobine er uit bougie er uit en weer in de bobine gedrukt, start kabel tussen motorblok en schroefdraad bougie, geen vonk bij starten!

hmm tester aangesloten ( gekraakte Delphi) 1 melding: Crankshaft Position Sensor A Circuit P0335

fout er uit gehaald komt niet terug, maar gestart niets.

met mijn vinger 1 keer voor over de sensor gevoeld en op internet gekeken wat hij kost.

Ik wou de data van de sensor in realtime uitlezen ( dus bij het starten) springt hij direct aan en loopt als een droom!

Op benzine maar ook op Lpi, wat doe ik nu?

Fout komt niet weer terug en hij doet het nog steeds, preventief de sensor vervangen? Wie heeft er ervaring?

groet Ruud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frank117    5

Die krukassensoren hebben inderdaad de onhebbelijke gewoonte, voor ze er definitief de bui aan geven, soms wel soms niet te werken. 

Je kan het gemakkelijk controleren of hij het doet: als je start en de motor slaat niet aan, en je toerenteller blijft op 0 terwijl de startmotor ronddraait, is hij defect. 

Als de kruskassensor wel werkt, geeft de toerenteller ongeveer 200 toeren/min. weer terwijl de startmotor draait. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Hallo Frank, dank je wel!  inmiddels doet hij het weer niet (de motor) dus ik zal vanavond eens starten en op de toerenteller kijken, klinkt als een gouden tip! dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Zo, auto op contact ik hoor 2 seconden de benz pomp en op de galerij spuit ook flink benz, ( aanvoer stukje losgedraaid)lijkt me prima!

Bobine er uit bougie er uit en weer in de bobine gedrukt, start kabel tussen motorblok en schroefdraad bougie, geen vonk bij starten!

hmm tester aangesloten ( gekraakte Delphi) 1 melding: Crankshaft Position Sensor A Circuit P0335

fout er uit gehaald komt niet terug, maar gestart niets.

met mijn vinger 1 keer voor over de sensor gevoeld en op internet gekeken wat hij kost.

Ik wou de data van de sensor in realtime uitlezen ( dus bij het starten) springt hij direct aan en loopt als een droom!

Op benzine maar ook op Lpi, wat doe ik nu?

Fout komt niet weer terug en hij doet het nog steeds, preventief de sensor vervangen? Wie heeft er ervaring?

groet Ruud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

En inderdaad de toerenteller is zo dood als een pier ( en motor gaat niet) ik ga een sensor zoeken, ik zal het resultaat hier melden!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Wie weet ik waar ik de goede sensor voor een redelijke prijs kan halen? op internet vind ik geloof ik wel de goede sensor maar overal uitverkocht???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tvr    0

Up-date. BDP sensor vervangen en hij heeft nog nooit zo snel en mooi gestart in de jaren dat ik de x300 nu heb!

Na wat bellen en zoeken in Nederland ( nieuw 150 tot 170 euro en gebruikt 40 tot 60'Euro) Kreeg ik het zelfde gevoel als een paar jaar geleden toen ik voor de zelfde auto 2 lamda sensoren zocht.

Niet  te krijgen of alleen gebruikt en vooral alles  heel duur!!!

Toen super snel goed en goedkoop geholpen door British parts UK, dus deze gebeld.

Binnen 4 werkdagen thuis voor 67 E inclusief verzend, snel goedkoop en niet van orgineel te onderscheiden!

Het mooie weer komt er aan veel rijplezier!!😀, (zaterdag met de JAG naar Essen!) groet Ruud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen