Ga naar inhoud
JXF

chassiebalk xf richten?

Aanbevolen berichten

JXF    17

Goedenmidag.  is er hier iemand op het Forum die een trekbank heeft?

ik heb namelijk een schade jaguar xf gekocht waar de rechter chassiebalk krom van is..  als er iemand hier op het forum is die dat even kan rechtrekken

voor 500 euro dan hoor ik dat Graag

mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271

Ha XFman,

Ik denk bij een schadebedrijf misschien eens vragen?

Als je hier om een trekbank moet vragen denk ik niet dat je in de autoschade business zit.

Vandaar ook wel fijn dat je het Kenteken hier gepost hebt ook.

64-GBR-5

Of je hebt hem al 3 jaar of hij is nog net niet van jou?

Hoop dat het goed komt met je XF.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

waar ziet u dat kenteken dan?   de auto stond al 3 jaar bij het schade bedrijf te koop en ik was de enige die er bijna 10.000 voor wilde betalen denk ik . de auto is ook 8 maanden voor mij bewaard na aanbetaling

de auto word binnenkort afgeleverd ..   ik heb het al aan een schadeherstel bedrijf gevraagt en die wilde niet alleen 1 balk richten maar direct de hele voorkant. en kost boven de 1000 euro wat ik niet heb . en ik vind het oplichting want wil alleen de rechter balk laten trekken

net zoals die s-type die ik had doe ik alles zelf maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

anders doe ik hem eerst tijdelijk aan een boom rechtrekken en met een krik enzo  zodat er toch weer een nieuwe slotplaat en motorkap op kan  .want kan hem zo niet voor de deur laten staan

• Klasse 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271
2 uren geleden, XFman zei:

anders doe ik hem eerst tijdelijk aan een boom rechtrekken en met een krik enzo  zodat er toch weer een nieuwe slotplaat en motorkap op kan  .want kan hem zo niet voor de deur laten staan

Dat bedoel ik! :blink::lol:

Nogmaals bedankt voor het kenteken! (kan mensen gaan redden hier)

Maar zonder gekheid, dit is wel echt lachen hoor hee!

Als je het niet op een Forum zette,  kon je er best geld voor krijgen als ie weer toonbaar is (moet je wel je trouwpak aandoen bij de verkoop)

Maar iedereen die een auto koopt is als de dood voor zo,n "gerepareerde" auto.

Zeg maar "worst case" of worst nightmare" die orde van grote, v.w.b de gemiddelde koper. (nee niks nie grote worst:-))

(gevalletje JET C*RS?)

Dus ik begrijp je wel, en als je handig bent is het niet onmogelijk om het netjes te krijgen maar metaal hard nu eenmaal uit door vervormen, dus dat het ook GOED zal worden sluit ik bijna uit.

Hij moet in 1 beweging weer recht worden, en niet in tientallen "snokjes".

Een scheur las je niet effe dicht, het materiaal is gewoon ter ziele.

Weet je dat ook, dan breng je hem weg voor de reparatie, en die je alleen het schroefwerk.

Een goede kost je nu 14000 en je reparatie gaat met spuiten zo,n 3000 kosten vrees ik.

Je verdiend (op straat?) dus 1000 euro, als ie onzichtbaar gerepareerd is.

Maar in die tijd schrijft ie ook 1000 euro af.

Ik wens je echt het allerbeste, maar hou m,n hart vast.

Wel fijn dat de economie weer lekker draait. (maar vraag me wel af wat die boom daar van vind)

Succes FrankSTR (;-))

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

de auto is niet voor de handel bedoelt maar voor mezelf jaren lang te houden. anders had ik hem niet gekocht want winst maak je er niet mee nee

de auto is in nieuwstaat geen airbags uitgeklapt . interieur ruikt alsof het nieuw is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

H6K11dI.jpg

MUFLeQg.jpg

CiIJk4l.jpg

ik denk trouwens dat ik geluk heb .want die knik zit precies bij het zwake punt met die ronde gaatjes dus ook weer makelijk terug te buigen  .. het schadeherstel bedrijf zei ook dat hij veel erger heeft gezien en die werden ook gerepareerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

dus als hier iemand is met een trekbank die ik even kan gebruiken dan hoor ik het graag..

wat makelijker en beter werkt is denk ik precies in die knik open slijpen  dan is hij makelijk recht te buigen en daarna weer dichtlassen met een stevig plaatje zonder gaten . dan hij hij nog steviger dan eerst  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271

Ik zou de Erasmusbrug gebruiken, die is ook best stevig!

Steviger dan je zou verwachten door al die kabels enzo.

(Ik denk dat het strafbaar is om een boom te gebruiken voor het doel wat je noemde namelijk.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

nooit problemen mee gehad.  of een muur onder de metro baan.  maar nee joh probeer het wel eerst met een houten balk en een krik.

het is een mooie auto en heb met veel moeite net op tijd het geld  geregeld . dus ben al blij dat ik hem krijg , hopelijk doet de motor enzo het wel zoals de garage bedrijf me vertelde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    636
1 uur terug, XFman zei:

nooit problemen mee gehad.  of een muur onder de metro baan.  maar nee joh probeer het wel eerst met een houten balk en een krik.

het is een mooie auto en heb met veel moeite net op tijd het geld  geregeld . dus ben al blij dat ik hem krijg , hopelijk doet de motor enzo het wel zoals de garage bedrijf me vertelde

Dat hoop ik ook voor je, je zal niet de eerste zijn die belazerd wordt.

Ik kijk altijd goed uit, heb nu mogelijk een 'koopje' of het is een 'wandelende aftrekpost'.

Kijken, zien, denken, kopen is het bij mij, heb teveel anderen op hun bek zien gaan.

Bij koopjesjagen jezelf niet in de voet schieten... !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

ja het is een gokje .er zijn een hoop dingen los en in het interieur

boven de pedalen hangt de bekleding los alsof daar iets is weg gehaald. ook de plastic kapje bij de binnenspiegel ligt eraf. en het bruine houtinleg boven de radio zit ook half los. en 1 bruin klepje naast de armsteun ontbreekt

volgens hun is hij zo binnengekomen maar loopt de motor gewoon en rijd gewoon.,  maar er zit geen radiateur in , en ook de automaat olie gaat via de radiateur. dus dan moet de slangen doorverbonden zijn .anders zou hij niet kunnen Rijden ,  op 1 foto van hun in 2015 zag je de motor lopen aan de toeren teller te zien

dus zal wel goed zijn

Hl2iXub.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

dankje man :-) ik wil het zo proffessioneel mogelijk doen..

nee gelukkig heeft hij geen wok melding . dan had ik hem niet eens gekocht voor zo,n hoog bedrag

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17
14 uren geleden, Jag42 zei:

Nu maar hopen dat je, in de toekomst, met deze auto nooit een noodstop hoeft te maken.

het is maar een klein knikje . en er komt een nieuwe bumperbalk aan .dus hij word echt niet veel zwakker.. ik heb met veel ergere auto,s rond gereden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

jaguar is vandaag bij me afgeleverd. maar helaas zit er ineens braak schade aan die er niet op zat toen ik de auto bij hun had bekeken,,

er is denk ik 2 keer met een breekijzer tussen de rechter deur en dak gezeten is . dus 2 deuken in het dak rand:angry:

probleem 2 ..accu met start kabels aangesloten.  . en krijg allemaal foutmeldingen

accu waarschuwing

handrem werkt niet

automaat storing

en stuurbekrachtiging doet niks

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17
10 uren geleden, Jag42 zei:

Wordt wel een heel raar verhaal, kun je de koop nog terugdraaien?

nee dat kan niet meer . maar ga wel proberen om een paar honderd terug te krijgen vanwege de inbraak schade

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen