wilfredfoto 277 Report post Posted April 6, 2018 Knap werk hoor ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted April 8, 2018 ik weet niet waarom de foto`s niet zichtbaar zijn, zal wel iets niet goed zijn gegaan, volgende poging 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted April 16, 2018 Vakmanschap! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rictric 18 Report post Posted August 20, 2018 On 1/22/2018 at 11:00 PM, hupert said: Ik ben onder de motorkap bijna zover, dus eerst heb ik binnen in de auto de middenconsole weggehaald zodat ik de bak aan de binnenkant kan ontkoppelen. Ik wil dan met een sjorband de bak van binnenuit ophangen, daarna zet ik de auto op klossen zodat ik het baksteun, de aandrijfas en de kabels en leidingen kan demonteren. De bak en de motor blijven zo redelijk recht hangen. Als dat klaar is haal ik de klossen weer weg en kan ik beginnen met takelen en met beleid de bak laten zakken. Ook nu moet ik weer takelen en rustig de auto naar achteren duwen . Deze ravage trof ik aan toen ik alleen het schakelaarspaneel van de raambediening nog maar had verwijderd. Ik weet dat er vroeger al eens een kortsluiting is geweest en dat er draden verbrand waren, ik wist alleen niet dat dat zo was opgelost.... Ik heb ook al met een scheef oog achter het contactslot gekeken en volgens mij is het daar niet veel beter. Naja, zorgen voor later, eerst de motor eruit. ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted September 16, 2018 Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellingsbaksteun is het begin van de improvisatie, ik heb de XJ40 steun als basis gebruikt. Vanaf nu is het improviseren, voor elk onderdeel wat gemonteerd moet worden moet een steun worden gemaakt of op zijn minst aangepast worden. Ook is het heel goed opletten waar je bepaalde onderdelen plaatst, omdat er misschien nog wel meer op die plek moet komen. Het koelwater reservoir en het gasklephuis bv zitten behoorlijk dicht op elkaar. De aandrijfas is ingekort en gemonteerd, de versnellingsbak is aangesloten en gearselector geintegreerd in de tunnel. Daarna heb ik de complete kabelboom van de Xj40, met bijna alle modules, ingebouwd. Met zorgvuldig passen en meten kan alles aan de passagierskant ingepast worden. De gaskabel is weer aangesloten, nadat het gaspedaal met de XJ40 kickdown schakelaar weer op de nieuwe bodemplaat zijn gemonteerd. De brandstofleiding heb ik ook van de donor gebruikt tot aan de achteras, daarna ben ik overgegaan op nylon. ik heb een nieuwe series 3 benzinepomp met een benzinefilter achter in de reservewiel bak gemonteerd, daar zit bij de S3 ook de pomp. ik gebruik alleen de rechter tank dus van omschakelkleppen enz heb ik geen last. Ik moet nog wel de retourleiding aanleggen en op de tank monteren. Foto`s van bovenstaande heb ik nog niet, ik zal binnenkort weer foto`s maken. 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted September 17, 2018 Ziet er allemaal goed uit! Dat van al die gaatjes in de motorruime dacht ik ook, waarom? Zal wel nodig zijn voor inbouw V12. Waarom gebruik jij alleen je rechtertank? Ik weet dat de nieuwe motor zuiniger zal zijn maar vind de tweede tank toch wel prettig, hoef minder snel te tanken daarin tegen is het bij de kassa af en toe wel weer schrikken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted September 17, 2018 Dan krijg je zoiets 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted September 17, 2018 5 hours ago, arie-jag said: Waarom gebruik jij alleen je rechtertank? Ik weet dat de nieuwe motor zuiniger zal zijn maar vind de tweede tank toch wel prettig, hoef minder snel te tanken daarin tegen is het bij de kassa af en toe wel weer schrikken. Arie, mijn linkertank is in het verleden al weggehaald en onder de tankklep zit de vulopening van de lpg tank. Als de motor op benzine goed loopt wil ik de lpg weer opbouwen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rictric 18 Report post Posted September 17, 2018 12 hours ago, hupert said: Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellingsbaksteun is het begin van de improvisatie, ik heb de XJ40 steun als basis gebruikt. Vanaf nu is het improviseren, voor elk onderdeel wat gemonteerd moet worden moet een steun worden gemaakt of op zijn minst aangepast worden. Ook is het heel goed opletten waar je bepaalde onderdelen plaatst, omdat er misschien nog wel meer op die plek moet komen. Het koelwater reservoir en het gasklephuis bv zitten behoorlijk dicht op elkaar. De aandrijfas is ingekort en gemonteerd, de versnellingsbak is aangesloten en gearselector geintegreerd in de tunnel. Daarna heb ik de complete kabelboom van de Xj40, met bijna alle modules, ingebouwd. Met zorgvuldig passen en meten kan alles aan de passagierskant ingepast worden. De gaskabel is weer aangesloten, nadat het gaspedaal met de XJ40 kickdown schakelaar weer op de nieuwe bodemplaat zijn gemonteerd. De brandstofleiding heb ik ook van de donor gebruikt tot aan de achteras, daarna ben ik overgegaan op nylon. ik heb een nieuwe series 3 benzinepomp met een benzinefilter achter in de reservewiel bak gemonteerd, daar zit bij de S3 ook de pomp. ik gebruik alleen de rechter tank dus van omschakelkleppen enz heb ik geen last. Ik moet nog wel de retourleiding aanleggen en op de tank monteren. Foto`s van bovenstaande heb ik nog niet, ik zal binnenkort weer foto`s maken. Gaaf ! Ik ben bijna in dezelfde fase, daar merk k op dat j d crossmember hebt ingeslepen om de radiator t kunnen plaatsen, niet bang voor de stevigheid? On 1/22/2018 at 11:00 PM, hupert said: Ik ben onder de motorkap bijna zover, dus eerst heb ik binnen in de auto de middenconsole weggehaald zodat ik de bak aan de binnenkant kan ontkoppelen. Ik wil dan met een sjorband de bak van binnenuit ophangen, daarna zet ik de auto op klossen zodat ik het baksteun, de aandrijfas en de kabels en leidingen kan demonteren. De bak en de motor blijven zo redelijk recht hangen. Als dat klaar is haal ik de klossen weer weg en kan ik beginnen met takelen en met beleid de bak laten zakken. Ook nu moet ik weer takelen en rustig de auto naar achteren duwen . Deze ravage trof ik aan toen ik alleen het schakelaarspaneel van de raambediening nog maar had verwijderd. Ik weet dat er vroeger al eens een kortsluiting is geweest en dat er draden verbrand waren, ik wist alleen niet dat dat zo was opgelost.... Ik heb ook al met een scheef oog achter het contactslot gekeken en volgens mij is het daar niet veel beter. Naja, zorgen voor later, eerst de motor eruit. ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted September 17, 2018 41 minuten geleden, hupert zei: Arie, mijn linkertank is in het verleden al weggehaald en onder de tankklep zit de vulopening van de lpg tank. Als de motor op benzine goed loopt wil ik de lpg weer opbouwen. Nu snap ik m Benny. Vond 1 tank al zo weinig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted September 17, 2018 6 hours ago, Rictric said: Gaaf ! Ik ben bijna in dezelfde fase, daar merk k op dat j d crossmember hebt ingeslepen om de radiator t kunnen plaatsen, niet bang voor de stevigheid? Rictric, dit is een compleet nieuwe gezette U- balk van 3 mm, de oude was verrot. Ik heb bewust een iets dikkere genomen omdat de koeler er in moet passen, normaal staat die op de afdekplaat van de originele dwarsbalk. Ik heb de XJ40 koeler er nu in zitten en kan toch de originele bovenplaat van de koeler gebruiken. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
django 19 Report post Posted July 25, 2019 hier hoor je ook maar niks meer van,,geen fut meer?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted August 29, 2019 Valt mee Django, hij is klaar op een paar kleine dingen na. Maar zoals bij wel meer techneuten het geval is, administratie is niet mijn grootste hobby. Bij gelegenheid ga ik dit topic wel bijwerken 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted August 29, 2019 Ziet er super uit! Ik ben ook op zoek naar die velgen voor mijn auto, waar heb jij ze gevonden? Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted August 29, 2019 Hey Henny, staat er mooi bij op de foto! Ook de velgen vind ik er mooi bij. Hoe is de rijbeleving tot nu in vergelijking met de originel opzet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted August 29, 2019 9 uren geleden, hupert zei: Valt mee Django, hij is klaar op een paar kleine dingen na. Maar zoals bij wel meer techneuten het geval is, administratie is niet mijn grootste hobby. Bij gelegenheid ga ik dit topic wel bijwerken Ziet er goed uit! Ben heel benieuwd hoe de ombouw gegaan is. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hupert 31 Report post Posted August 30, 2019 20 hours ago, XJeej said: Ziet er super uit! Ik ben ook op zoek naar die velgen voor mijn auto, waar heb jij ze gevonden? Marco, die velgen komen van de donor XJ40. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.