Ga naar inhoud
Janguar

Carwash -> Water in de auto bij passagiersgedeelte :-(

Aanbevolen berichten

Janguar    7

Hi All,

Vandaag de X maar eens door de wasstraat gehaald om met name de onderkant eens goed te laten reinigen na alle pekel van de afgelopen weken. (Tot op heden altijd met de hand gewassen :) )

Bij het wegrijden zag ik water over de mat aan de passagierskant lopen en constateerde ik bij thuiskomst dat de vloerbedekking aan de passagierskant fors nat is. Ik heb gekeken of ik kon achterhalen waar het water vandaan komt. Het lijkt erop dat het onder achter de middenconsole de auto binnen treedt. Het schuim dat net boven de schakelconsole zit is nat. Rare is dat het aan de bestuurderszijde nauwelijks nat is.

Het lijkt er op dat er een kering lek is maar ik weet even niet welke.

Iemand ervaring met dergelijke lekkage en tips om de lekkage te verhelpen?

Hoor het graag!

Greetz,

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

Hi Sonsan,

Tx! :thumbup:

Hmmm... Ik had het idee dat het via de onderkant binnen komt maar water heeft de onhebbelijke eigenschap om haar eigen weg te zoeken.

Ik ga morgen de pollenfilterbak (3x woordwaarde :) ) maar eens bekijken. Ik heb nog een flinke voorraad compriband dus daar kan ik de bak dan weer waterdicht mee afsluiten.

Keep you posted!

Greetz,

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    418

Het was voor mij ook een hele zoektocht maar uiteindelijk bleek het dus de houder vor het pollenfiler te zijn. Je kunt eens kijken in de voetruimte van de pass. of er druppels aan de behuizing van de aanjager hangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

Hi Frans,

Ik heb vandaag geprobeerd de bron van de lekkage te achterhalen naar aanleiding van jouw adviezen.

Ik heb het dashboard kastje los gemaakt en gekeken of ik vocht kon vinden/voelen.

large.IMG_20171217_160214_lekkage.jpg.98dca70f5d37ad20224bb50400326dac.jpg

Dat was niet zo. Kurkdroog is de beste omschrijving.

Lijkt er op dat ik de X op een brug moet gaan zien te krijgen om na te gaan of er toch iets met de bodemplaat aan de hand is of dat er een kering naar de haaien is.

Wordt volgens mij sowieso een klusje voor de garage want er zijn grenzen aan mijn DIY ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    418

Bij mij was dat gedeelte ook droog. Het water liep via de binnenkant van de aanjagerbehuizing naar de achterkant, tegen het schutbord aan. Je zou nog even die behuizing eraf kunnen halen. Is deze aan de binnenkant ook droog dan zit het probleem waarschijnlijk ergens anders.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ray Ray    6

Ik ben een tijdje geleden aan het zoeken geweest waar water tussen de carrosseriedelen blijft staan nadat iemand mij een tip had gegeven over hoe het water weg loopt. Uiteindelijk ben ik op youtube een filmpje tegen gekomen waarbij een soort rubber stop weg gehaald wordt en veel water weg loopt. ik heb dit nog niet bij mijn X gedaan maar wil dit nog wel oppakken, beetje druk de laatste tijd^_^.

Hier in ieder geval het filmpje:

Verborgen waterreservoir

Ben benieuwd of dit wat oplost, of het is misschien al opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    418

Ik ben benieuwd of er bij jou net zoveel water uitkomt! Het is nogal wat als ik het filmpje bekijk.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

:twitch: Da's een beste hoeveelheid water!

De lekkage is nog niet opgelost. Ik heb er nu ook geen last van. Het lijkt erop dat het alleen lekt in het interieur als er een enorme plens water op de auto terecht komt. Aldus is de conclusie dat het de pollenfilterbak is. Volgende week gaat de kat naar de garage om een reeks aan irritaties op te lossen, waar dit er één van is.

Te doen:

• Lekkage oplossen (surprise! :) )
  • Zingend geluid tussen 40 en 50 Km/u  bij het rechter achterwiel oplossen (lager?)
  • Trillen bij licht remmen oplossen
  • Uitval van Airco en radio bij zware belasting en koude motor verhelpen

Verder rijdt de kat als een zonnetje! We zijn er rete heppie mee en als bovenstaande problemen zijn opgelost dan is de kat weer helemaal up2date en een Jaguar waardig.

Keep you posted!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Een geluid van een lager gaat niet weg, maar wordt alleen harder bij toenemen van de snelheid. 

Zal dus wel wat anders zijn. Je weet het nooit, totdat je het vindt.

Ik heb eens een auto gehad, kwam een 'klink-klonk' geluidje ergens van achter.

lager goed, rem liep niet aan, nouja, doorkarren maar.

Nooit kunnen vinden, totdat er nieuwe banden op kwamen.

Bleek er een halve schroevendraaier in de band te zitten... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

Korte update:

• Lekkage is opgelost; het was inderdaad de pollenfilterbak. Die is nu in de kit gezet
  • Zingend geluid; was inderdaad niet het lager maar de middensteunlager van de cardanas. Alleen op te lossen door de hele as te vervangen (€ 1.100,- nieuw :thumbdown:)
  • Trillen bij licht remmen; de schijven waren slecht/versleten aan de binnenzijde en zijn (samen met de blokken) vervangen
  • Uitval; niet meer geconstateerd.

Dus nu moet ik wat gaan regelen/bedenken voor het zingen. een nieuwe cardanas is (voorlopig) geen optie. Een gereviseerd exemplaar of een exemplaar uit een donor is nog een optie. Als iemand er nog één weet... ik hou me aanbevolen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

Hi Hans,

Nu wel! B)

Het handmatig vervangen van het lager is voor mij een brug te ver. Ik heb wel een donor as gevonden die er met een beetje geluk zaterdag onder komt. Nette as, nette prijs. Fingers crossed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

As is er zaterdag onder gelegd.

Goede nieuws: het zingen is weg 🙂

Minder goed nieuws: de as trilt/resoneert vanaf 80 kilometer per uur. Niet schadelijk, wel hinderlijk 😒 Contact gehad met verkoper en vermoedelijk komt er een andere as onder na mijn vakantie. Moet sowieso bij hem langs om de kokerbalken te laten versterken met nieuwe platen. De huidige balken zijn een tikje bros aan de uiteinden...

To be continued (as they say) 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    7

Sinds vorige week een nieuwe as (van een 3.0) en resoneren is weg :)

Kokerbalken zijn verstevigt en getectyleert dus de kat kan er weer een paar jaar tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen