Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Stephan80

Voordeur series 2

Aanbevolen berichten

Stephan80    26

Ik ben op zoek naar een linker voordeur in goed staat voor mijn series 2. Nu ziet op die van mij een buitenspiegel die van binnenuit verstelbaar is en elektrisch bedienbare ramen.

Klopt het dat deze mechanismen ook passen op deuren met ouder (en mooier) type buitenspiegel en handmatig 'geslingerde' ruiten? Past daarnaast eentje van een series 1 ook?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    344

Lastig, durf ik geen antwoord op te geven maar misschien kan je bij Rob langs rijden en bij zijn rode serie 1 vergelijken?

Lijkt mij niet dat de oude spiegels van binnenuit verstelbaar zijn? (corrigeer mij wanneer dat wel het geval is).

Ik denk alleen de latere rechthoekige die ook op de serie 3 zitten(daar zijn de meeste electrisch bedienbaar baar) verstelbaar zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stephan80    26

Ik heb toevallig dit wkend bij dat adres een deurtje gereserveerd om binnenkort op te halen 😊

Ik heb qua spiegel wel de rechthoekige, maar dan handmatig ipv elektrisch verstelbaar. Een rechtse versie hiervan ben ik helaas nog niet tegen gekomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272
6 uren geleden, arie-jag zei:

Lastig, durf ik geen antwoord op te geven maar misschien kan je bij Rob langs rijden en bij zijn rode serie 1 vergelijken?

Lijkt mij niet dat de oude spiegels van binnenuit verstelbaar zijn? (corrigeer mij wanneer dat wel het geval is).

Ik denk alleen de latere rechthoekige die ook op de serie 3 zitten(daar zijn de meeste electrisch bedienbaar baar) verstelbaar zijn

Welkom hoor:-)

Antwoord heb ik niet direct.

Ik weet niet eens of een voordeur van een SWB hetzelfde is als een LWB (maar ik denk het wel hoor)

De S1 spiegeltjes die ook op m,n vroege S2 (1975) zaten kunnen natuurlijk niet van binnenuit bediend worden gemaakt (wel via het raam:-)) maar dat wisten jullie al denk ik..

Mijn vroege S2 had wel al elektrische ramen en er zijn ook S1's die dat hebben geloof ik (US?) dus ik vermoed dat het wel overgezet kan worden

Of de gaten voor de spiegel op dezelfde plek zitten weet ik niet maar foto's op Googel bieden wellicht uitkomst? (heb alleen foto's van de rechtse deuren en die zijn wel verschillend qua spiegel locatie!:-))

Schermafbeelding 2018-01-08 om 19.24.35.png

Schermafbeelding 2018-01-08 om 19.23.22.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    344

Moest ik ook even aan denken of frontdoor LWB zelfde zijn als SWB, ik denk zelf ook dat ze wel zelfde zijn.

Het is natuurlijk kwestie van eigen smaak of gevoel voor originaliteit welke spiegels je op je auto monteert.

De oude die Rob laat zien op de foto's zijn extra klassiek en leken mij ook leuk tot ik een late serie II kocht die al de "moderne" rechthoekige spiegels had.

Naast dat deze wellicht wat beter zicht geven vind ik ze eigenlijk toch ook wel goed staan.

De passagiers kant is toch wel de lastigste kant qua zicht(vooral in donker): de spiegel staat op de stand voor het inhalen & invoegen waardoor achteruit rijden/parkeren best lastig is door o.a. de bolling van de auto.

Stephan, zou toch wel overwegen de original spiegel aan te houden maar begrijp ik goed dat jij geen rechtse/passagiersspiegel hebt?

Was dat zo af-fabriek? of is deze door vorige eigenaar om welke reden dan ook ooit verwijdert?

Op ebay DE/UK diverse speigels te koop maar zou eerst eens een rondje bellen bij de NL handelaren in 2e hands (diverse sponsors van hier)

Is toch wel heel fijn een passagiersspiegel te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stephan80    26

Zodra ventilatie weer werkt zonder rook vanonder de motorkap en de wegen weer pekelvrij zijn kan ik langskomen 😁

Rechts zit bij mij geen spiegel en ook geen spiegelgaten dus vermoed ik dat er nooit 1 heeft gezeten. Ik denk dat de aanwezige gaten in de nieuwe linkerdeur gaan bepalen welke spiegels het uiteindelijk zullen worden. De spiegellocatie zal er ook wel door bepaald worden. Als ik de fotos van Rob bekijk dan zou het zou me niet verbazen als er oorspronkelijk een klassieke spiegel zat. Mijn moderne spiegel oogt vermoeid door schuin te hangen. Wellicht komt dat door de positie van de gaten. Qua elektrische bediening zou het fijn zijn als alles 1:1 overgezet kan worden zonder aanpassingen aan de deur. Ik zal mij bevindingen delen als het zover is.

Ik heb overigens de andere 3 deuren iot de advertentie erbij als reserve.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    344
Iksjeezesel    272
19 minuten geleden, Stephan80 zei:

Bedankt Arie. Ik moet nog een weekje geduld hebben. 20e haal ik ze op.

Ben je van plan de auto te laten overspuiten Stephan?

Qua roest is jouw XJ verder ook nog pretty good volgens mij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stephan80    26

Nou, het zou wel mooi zijn als er eea zou gebeuren: in 1e instantie zal alleen de voordeur in de juiste tint gespoten worden en afgehangen worden denk ik, maar eigenlijk zou t ook wel mooi zijn als de (ooit vervangen) dorpels een blauwe tint krijgen. Bij het dak op de c-stijlen zie je de roest het vinyl omhoog duwen dus ik zal daar toch s actie moeten ondernemen tzt. Hemeltje fixen. Plaat tussen uitlaten is ook niet netjes meer (iemand?). Verder geen klagen en vind ik het belangrijker dat ie betrouwbaar is dan dat ie blinkt. Ondanks dat Leon me heeft geholpen bij het kopen van een goeie dap in 2016 is ie nog steeds nieuw en dat terwijl dat ik heb gezien wat ie kan doen met de lak. Grijnzen doe ik toch wel als ik erin zit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen