Ga naar inhoud
Vic97

Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

Aanbevolen berichten

arie-jag    344
1 uur terug, sweetspeed zei:

Ik vraag me altijd af wat er zich in het verleden op de achterbank van Daimlers heeft afgespeeld :DD

Gezien de gemiddelde leeftijd van Daimler eigenaren niet veel denk.   :lol:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jozik    8
2 uren geleden, arie-jag zei:

Gezien de gemiddelde leeftijd van Daimler eigenaren niet veel denk.   :lol:

Misschien wagenzieke kinderen? 😉😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643
2 uren geleden, sweetspeed zei:

Nou...het #MeToo schandaal kent menig beschuldigde op leeftijd dus ook op de achterbank vd  LWB kunnen ladyjuices zitten hoor

Ik zou een achterbank-contract op voorraad houden in het dashboardkastje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
13 uren geleden, sweetspeed zei:

Trillende remmen kunnen de pret wel een beetje bederven. Snel aanpakken. Ik heb de schijven van mijn Daimler een keer laten finishen of balanceren  maar voor dat geld had ik beter gewoon nieuwe kunnen kopen want na een nog geen 1000km trilden ze weer als vanouds. Speling op fusees kunnen de trillingen behoorlijk versterken trouwens.

Verder ben je natuurlijk gewoon "the man" met zo'n ding.  Ik vraag me altijd af wat er zich in het verleden op de achterbank van Daimlers heeft afgespeeld :DD

Helemaal mee eens. Over twee weken op zaterdag gaat ernaar gekeken worden en ik vervang dan gewoon alles wat voor trilling zorgt. Ben ik meteen van het gezeik af. 

En ja, ik ben ook wel benieuwd wie de eerste eigenaar was en wat hij allemaal heeft uitgespookt. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
13 uren geleden, sweetspeed zei:

Trillende remmen kunnen de pret wel een beetje bederven. Snel aanpakken. Ik heb de schijven van mijn Daimler een keer laten finishen of balanceren  maar voor dat geld had ik beter gewoon nieuwe kunnen kopen want na een nog geen 1000km trilden ze weer als vanouds. Speling op fusees kunnen de trillingen behoorlijk versterken trouwens.

Verder ben je natuurlijk gewoon "the man" met zo'n ding.  Ik vraag me altijd af wat er zich in het verleden op de achterbank van Daimlers heeft afgespeeld :DD

Helemaal mee eens. Over twee weken op zaterdag gaat ernaar gekeken worden en ik vervang dan gewoon alles wat voor trilling zorgt. Ben ik meteen van het gezeik af. 

En ja, ik ben ook wel benieuwd wie de eerste eigenaar was en wat hij allemaal heeft uitgespookt. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kraftstoff    37
19 hours ago, Vic97 said:

. Over twee weken op zaterdag gaat ernaar gekeken worden en ik vervang dan gewoon alles wat voor trilling zorgt. Ben ik meteen van het gezeik af. 

Dat kan lang zoeken zijn. Er zijn best wat mogelijke oorzaken waardoor een rem kan trillen. Zo had ik op de peugeot trillende remmen voor. Schijven trokken elke 1000km krom. Ander merk schijven en blokken bood geen soelaas, een sleufje in het remblok maken ook niet. Bij de dealer hadden ze daarna een kleine slinger op de naaf gemeten. Naaf+lager vervangen (niet goedkoop) en helaas 1dkm later weer snot. Remklauwen gereviseerd, hielp niet. Uiteindelijk er achter gekomen dat er een kleine knik zat in 1 van de remleidingen waardoor de remklauw RV na het remmen niet snel genoeg los liet, het bleef ietwat hangen. Gevolg; schijf werd te warm en dat trekt uiteindelijk krom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643
3 uren geleden, Kraftstoff zei:

.... Uiteindelijk er achter gekomen dat er een kleine knik zat in 1 van de remleidingen waardoor de remklauw RV na het remmen niet snel genoeg los liet, het bleef ietwat hangen. Gevolg; schijf werd te warm en dat trekt uiteindelijk krom.

Het kan nog dommer. Ik heb het eens gehad bij een Mini, als je ermee rechtuit reed was d'r 1 remslang gedraaid (verkeerd gemonteerd).

Dan ging de vloeistof heel langzaam terug. Ging je linksaf, blokkeerde de rem bijna volledig. Ging je rechtsaf, werkte alles 100%.

Zaten van die plastic wieldoppies op, die ene aan de voorkant was aan de binnenzijde een beetje gesmolten.

Bij een Mini kan je de achterremmen ook verkeerd-om monteren. Merk je niks van.

Tot je een keer goed hard remt als je achteruit rijdt, dan blokkeert de hele zooi... en komt niet meer los. 

Heb ook eens een keer een trillende rem gehad bij een Mini. 

Bleek er gewoon een GAT in de remschijf te zitten. Onverklaarbaar... 

Nieuwe schijf, zat er nog geen half jaar op. Dus ook 'alles vervangen' zegt niet alles.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57

De trilling vinden kan inderdaad nog best een klusje worden. Ik ga denk ik eerst eens beginnen met balanceren en de remmen na laten kijken, dan zie ik daarna wel of het probleem er dan nog is. Het kan inderdaad vele oorzaken hebben, dat bewijzen bovenstaande verhalen maar weer eens!

Inmiddels heb ik ruim 500 kilometer gereden met de Daimler en ik kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijke auto is, zowel op de snelweg als binnendoor rijdt hij heerlijk comfortabel met natuurlijk altijd voldoende vermogen. Mijn XJ6 was al een heerlijke auto, maar het is duidelijk merkbaar dat Jaguar zijn uiterste best heeft gedaan om de X308 nóg comfortabeler te maken. Het verbruik is ongeveer hetzelfde als bij mijn vorige auto, zo rond de 1 op 7 is prima haalbaar met mijn rijstijl.

Er zijn mij wel een aantal dingen opgevallen die ik zeker wil gaan aanpakken. Hieronder een lijstje:

-Net als bij mijn vorige Jag zit er waarschijnlijk een storing in de memoryfunctie. Bij het ontgrendelen van de auto draait mijn rechter buitenspiegel helemaal naar binnen en gaat de stoel in een andere stand, tevens werkt de geheugenfunctie dus niet. Misschien heeft iemand hier dit probleem ook gehad? Is het te verhelpen door de unit met raamschakelaars en memoryknopjes te vervangen?

-Alle vier de schokbrekers zijn niet meer optimaal en ik zou ze stiekem graag vervangen voor betere dan origineel. Een collega raadde me Bilstein B4's aan, deze schijnen beter te zijn dan de originele en schelen in prijs niet veel, ik weet alleen niet of ze geschikt zijn voor mijn auto. Heeft iemand ervaring met het monteren van performance schokbrekers op zijn X308? Wat is aan te raden?

-Bij het wegrijden schommelt soms het toerental tussen de 1000 en 1500 toeren, als ik een beetje gas geef. Gedacht wordt aan een vacuümlek, dit wil ik zeker laten nakijken.

Verder is mijn auto eigenlijk erg goed. Hij rijdt super en bij inspectie op de brug kon ik ook nergens echt roest vinden, wellicht dat ik hem nog eens ga tectyleren om hem zo mooi te houden maar voorlopig ga ik eerst even rijden en genieten. :) 

Bijgevoegd een aantal wellicht jaloersmakende foto's die ik heb gemaakt op een paar mooie plekjes hier in de buurt. Ik kan niet stoppen met kijken in ieder geval! :P 

OdCY2ivzS6eYEleLT6ZFrw.jpg

cWb5GewGTtONuhyXY8LHKg.jpg

lCWWmQWrTqmsAZuORoWJrA.jpg

n2Idsm7aRayn65YCRzYBLQ.jpg

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57

Zojuist de Daimler afgezet bij Hartendorp. Na een mailwisseling zijn we tot de conclusie gekomen dat dit probleem voor aflevering niet aanwezig mocht zijn en dat ik daarom langs moest komen om te kijken wat er aan de hand was. 

Na een proefrit en uitlezen kwam Edwin tot de conclusie dat de problemen waarschijnlijk veroorzaakt worden door slechte bougies. Daarom komen er de komende dagen 8 nieuwe op. Als dan het probleem niet opgelost is, moet er verder gekeken worden. Ik geloof hier wel in de expertise van Edwin dus ik ga ervan uit dat hierna het probleem opgelost zal zijn en dat ik dan eindelijk volop kan gaan genieten van mijn mooie auto. Hopelijk is hij voor de meeting van zondag klaar, anders moet ik even ergens anders een Jag vandaan toveren! :P 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57

Afgelopen week de Daimler weer opgehaald bij Edwin. De slechte bougies bleken inderdaad de oplossing te zijn voor het slechte lopen en het schommelende toerental, erg fijn dat dit opgelost is. Ook werd ontdekt dat het gasklephuis erg vervuild was, deze is dan ook meteen gewisseld voor een exemplaar van 1,5 jaar oud. De auto rijdt nu merkbaar beter, en dat is fijn.

Het probleem met de memory is nog niet opgelost, bij het ontgrendelen van de auto gaan de stoel en de spiegel nog steeds in een rare stand. Vermoedelijk zit er een sluiting in het paneeltje van de raamschakelaars en de memory-knopjes, ik ben nu dan ook nog op zoek naar zo'n paneeltje voor een linksgestuurde auto.

Het vertrouwen in de Daimler is weer grotendeels hersteld, hij rijdt nu stukken beter dan eerst. Wel wil ik de trilling nog eruit laten halen (balanceren?), de matige remmen na laten kijken en wellicht, als hij echt goed blijft bevallen, de versnellingsbak laten spoelen. Mocht er iemand hier in de buurt een goed en niet al te duur adres weten, dan hoor ik dat graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    91
3 uren geleden, Vic97 zei:

Wel wil ik de trilling nog eruit laten halen (balanceren?), de matige remmen na laten kijken en wellicht, als hij echt goed blijft bevallen, de versnellingsbak laten spoelen. Mocht er iemand hier in de buurt een goed en niet al te duur adres weten, dan hoor ik dat graag!

Hoezo in de buurt, het is toch geen straf om ermee te rijden? :mrgreen:

Vanuit Rosmalen is het geen wereldreis naar Heinkenszand en dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Bovendien weet je dan ongetwijfeld ook de oorzaak en oplossing van de trilling ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
44 minuten geleden, EricS-TR zei:

Hoezo in de buurt, het is toch geen straf om ermee te rijden? :mrgreen:

Vanuit Rosmalen is het geen wereldreis naar Heinkenszand en dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Bovendien weet je dan ongetwijfeld ook de oorzaak en oplossing van de trilling ;)

Zeker geen straf! Ik was graag eens afgereisd naar G&G, ware het niet dat ik vier dagen in de week op de universiteit zit en twee dagen aan het werk ben. Als Raymond een keer op zondag tijd zou hebben zou ik het meteen doen, maar ik begrijp dat heel Zeeland op zondag in de kerk zit. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Vic97 zei:

Zeker geen straf! Ik was graag eens afgereisd naar G&G, ware het niet dat ik vier dagen in de week op de universiteit zit en twee dagen aan het werk ben. Als Raymond een keer op zondag tijd zou hebben zou ik het meteen doen, maar ik begrijp dat heel Zeeland op zondag in de kerk zit. 😜

als jij nou je studie eens op zondag doet ipv in bed te liggen bijkomen van het drinkgelag en dan op maandag naar raymond rijdt :rolleyes::DD

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feike    16
1 minuut geleden, Neanderthaler zei:

als jij nou je studie eens op zondag doet ipv in bed te liggen bijkomen van het drinkgelag en dan op maandag naar Raymond rijdt :rolleyes::DD

+1 Neanderthaler:goodjob:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
1 uur geleden, Neanderthaler zei:

als jij nou je studie eens op zondag doet ipv in bed te liggen bijkomen van het drinkgelag en dan op maandag naar raymond rijdt :rolleyes::DD

Ik zal mijn professoren vriendelijk verzoeken om op zondag college te geven in plaats van op maandag. In al hun linkse goedheid zullen ze vast begrijpen dat ik op maandag met mijn Jag naar de dokter moet! 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    91
2 uren geleden, Vic97 zei:

Ik was graag eens afgereisd naar G&G, ware het niet dat ik vier dagen in de week op de universiteit zit en twee dagen aan het werk ben. Als Raymond een keer op zondag tijd zou hebben zou ik het meteen doen

Hartendorp in Hilversum heeft wel op zondag tijd voor je dus begrijp ik? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
12 minuten geleden, EricS-TR zei:

Hartendorp in Hilversum heeft wel op zondag tijd voor je dus begrijp ik? ;)

Nee, maar wel een treinstation naast de deur vanuit waar ik binnen no-time in Nijmegen ben. Voor de lange termijn zoek ik toch iets wat meer in de buurt is, ik heb verhalen gehoord over Coventry cars in Uden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    91

Als je de zoekfunctie hier gebruikt dan kom je er ook berichten van mij over tegen ;)

Voor specifiek Powerflush en trilling in een X3xx zou ik echter een dagje G&G plannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    259
9 uren geleden, Vic97 zei:

Ik zal mijn professoren vriendelijk verzoeken om op zondag college te geven in plaats van op maandag. In al hun linkse goedheid zullen ze vast begrijpen dat ik op maandag met mijn Jag naar de dokter moet! 😂

Maar studenten hebben toch altijd vrij:

- winterbluesvakantie,

- voorjaarsmoeheidvakantie,

- paddenstoeltelvakantie,

- wintersportvakantie,

- etc.

:mrgreen:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een student gezien die geen tijd kon maken voor zijn hobby . Normaal is dat . Uitslapen op vakantie gaan . In de kroeg zitten . Kattekwaad uithalen. Etc etc dus een dagje vrij plannen voor de grote poes moet simpel kunnen. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    449

Ik ga niet naar de kerk hoor op zondag.

Het is wel aan te raden om eens een keer goed naar de auto de kijken, "geheel nazien"is gratis en na alle waarschijnlijkheid weet je dan meteen wat er allemaal aandacht is en op zeker wat de trilling is.

Is leuk om eens mee te maken.

Maar belangrijker is dat je dan weet waar je staat met de auto en waar je wanneer iets moet doen aan de auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    259
49 minuten geleden, isabella zei:

En dat kan ik beamen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vic97    57
Op 11-3-2018 om 8:50 AM, wimb zei:

Maar studenten hebben toch altijd vrij:

- winterbluesvakantie,

- voorjaarsmoeheidvakantie,

- paddenstoeltelvakantie,

- wintersportvakantie,

- etc.

:mrgreen:

Bij mij betekent dat gewoon studieverlof, de week erna kan ik dan meteen weer aan de slag met een tentamentje of twee. Ik had me ook verheugd op veel vrije tijd, tot nu toe blijkt echter het tegendeel. Zeker wanneer je het combineert met wat werk erbij.

14 uren geleden, isabella zei:

Ik ga niet naar de kerk hoor op zondag.

Het is wel aan te raden om eens een keer goed naar de auto de kijken, "geheel nazien"is gratis en na alle waarschijnlijkheid weet je dan meteen wat er allemaal aandacht is en op zeker wat de trilling is.

Maar belangrijker is dat je dan weet waar je staat met de auto en waar je wanneer iets moet doen aan de auto.

Als ik de tijd kan vinden, wellicht in een van de miljoen vakanties die wij als studenten hebben :P kom ik een keer langs. Het lijkt me zeker nooit weg om eens door een expert te laten kijken wat er loos is en wat er nog moet gebeuren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen