Iksjeezesel 505 Report post Posted January 7, 2018 Hij draait weer:-). Liep ineens ook goed, terwijl er nog wel naar de afstelling gekeken moet worden. Nieuwe 20W50 mineraal olie en filter + luchtfiltertje erop ook. Zit een ontsteking zonder contactpunten op (gelukkig). Ondanks de mooie loop, wel steeds veel waterdamp uit de uitlaten ook na 15 minuten, maar het is best koud weer ook... Mocht het toch een lek zijn dan is het de inlaat/waterrail dinges, er zit zo,n goedkoop papieren pakkingkje tussen (wist niet dat er ook andere bestonden maar er zat een metalen inlaatspruitstuk pakking tussen eerst) Volgende klusjes: -KVS temp blijft nog op 0 staan -Oliedruk meter ook helemaal dood... -Toerenteller leeft wel maar slechts half (geeft maar half het toerental aan) -Kachel vacuum systeem repareren. -Remmen nakijken / schoonmaken (misschien toch achtertrein weer helemaal aanpakken bij deze auto?) -Keuren -Rijden;-) 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted January 7, 2018 Knap werk hoor ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 371 Report post Posted January 7, 2018 Goed bezig! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 8, 2018 Rijden doet ie ook... Maar wel leek het alsof ik bij iedere bocht of bult in de weg (op m,n opritje natuurlijk ;-)..) m,n linker voorwielophanging zou verliezen. Ik wist al wel dat het niet het rubber van de schokbreker was (bonkt dan ook maar veel minder dat dit) en het leek er meer op of de onderkant van de fusee eraf lag o.i.d... Vervolgens wieltje eraf gedraaid en oorzaak gezocht... Bij de koop werd aangegeven dat de voortrein niet lang voor het buiten gebruik stellen was gereviseerd. (rekening zit erbij) Er zitten zelfs "vers" vlamverzinkte remklauwen op, en nieuwe voorschijven (die wel door het stilstaan al weer danig aangevreten zijn vrees ik) Alle fusees en hoesjes etc zien er goed uit.. Oorzaak bleek een naar rechts verschoven stabilisatorstang te zijn, die bij het inveren van het linkerwiel tegen de veertunnel aankwam. Lijkt eenvoudig te corrigeren. Vraag me wel af hoe het komt...nog niet eerder van gehoord Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 11, 2018 Ondanks remmerij en fusees met weinig km enzo, ziet de voorwielophanging er niet uit vanwege afbladerende verf, tectyl en veeel roest op veren, draagarmen en veertoren.. Ik ga de boel dus toch demonteren, behandelen en terug opbouwen. Zojuist de veer linksvoor verwijderd en de boel in een tank met azijn gezet. De onderste veerschotel had echt aandacht nodig vanwege verregaande roest onder de veer. De vulringen zaten vastgerot en waren 2x zo dik geworden. Vond de auto al wat hoog aan de voorkant. Klopt dus.. Heb nog kunststof vulringen liggen van m,n S2 gelukkig. Op deze manier gaat ie eind Januari niet klaar zijn Quote Share this post Link to post Share on other sites
RMelchers 79 Report post Posted January 11, 2018 Goed bezig lekker aanpakken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted January 12, 2018 16 uren geleden, Iksjeezesel zei: Op deze manier gaat ie eind Januari niet klaar zijn Maar toch wel 11 maart op de Brittisch car & lifestyle beurs in Rosmalen? Is altijd mooie opener van seizoen en je kan je vrouw meenemen vanwege alle niet auto gerelateerde meuk. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 12, 2018 4 uren geleden, arie-jag zei: Maar toch wel 11 maart op de Brittisch car & lifestyle beurs in Rosmalen? Is altijd mooie opener van seizoen en je kan je vrouw meenemen vanwege alle niet auto gerelateerde meuk. Heb het in de groep gegooid Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 12, 2018 Het mooie van roest is de vergelijking met plaatjes wanneer het weer weg is... Het is de moeite waard. De ringen onder de veer zijn niet eens herkenbaar als zodanig... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 13, 2018 Nog draagarmen aan 1 kant lakken, en wat droogtijd gunnen voordat het weer in elkaar gaat. Zal wel volgend weekend worden. (is niet warm in de garage) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 14, 2018 Remschijven ontroest en geverfd:-), de boel weer terug gezet. Veren komen later als de verf echt hard is. Blokken en schijven waren net vervangen blijkbaar. (voordat ie "aan de kant" ging) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 17, 2018 Het blijft toch echt een kl*te klus hoor, die voorste veren terugzetten.. Maar het is gebeurd, en ik heb alle ledematen nog, dus doel is bereikt. M24 tapeind gebruikt voor de klus. Nieuwe rubbers op de stabilisator stang linkjes gezet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted January 17, 2018 33 minutes ago, Iksjeezesel said: M24 tapeind gebruikt voor de klus. Hi, Heb je hier ook een foto van misschien ? Ik ben wel benieuwd hoe je dat anders zou kunnen doen, je moet er toch niet aan denken dat zo'n veer een eigen leven gaat lijden. Wilfred Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 17, 2018 1 uur terug, wilfredfoto zei: Hi, Heb je hier ook een foto van misschien ? Ik ben wel benieuwd hoe je dat anders zou kunnen doen, je moet er toch niet aan denken dat zo'n veer een eigen leven gaat lijden. Wilfred Paar postjes naar boven zie je het tapeind tussen een hoop roestige onderdelen Wilfred ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
RMelchers 79 Report post Posted January 18, 2018 Goed bezig Rob Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted January 18, 2018 On 17-1-2018 at 10:20 PM, Iksjeezesel said: Paar postjes naar boven zie je het tapeind tussen een hoop roestige onderdelen Wilfred Ik snap um, eerst het tapeind erop, dan de schotel los maken en dan de tapeind langzaam los draaien zodat de veer ontspandttdttdttt. Toch wel eng hoor.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johanvdpluijm 131 Report post Posted January 19, 2018 een wereld van verschil, goed bezig zo. Ben je gelijk ook mooi van straat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 19, 2018 9 uren geleden, johanvdpluijm zei: Ben je gelijk ook mooi van straat. Thx, letterlijk en figuurlijk ja;-) Next: roest onder de grille aanpakken...(verder valt het mee bij deze XJ6!) Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted January 20, 2018 Eigwnlijk best wel stoere neus zo'n serie 1 zonder bumper. Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 371 Report post Posted January 20, 2018 Grote gelijkenis met een Volvo 164 zo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 20, 2018 3 uren geleden, EricS-TR zei: Grote gelijkenis met een Volvo 164 zo. Eric, ga je mond spoelen! (;-)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 20, 2018 Roest is tijdelijk bijgewerkt.. Moet wel op zoek naar een andere motorkap op termijn.. Ik denk daar dan het onderste randje onder de grill uit te te slijpen en dat er bij mijn motorkap in te lassen. Komt later wel. Eerst technisch verder afmaken. (en dan keuren) Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 371 Report post Posted January 20, 2018 1 uur geleden, Iksjeezesel zei: Eric, ga je mond spoelen! (;-)) Ga jij eerst eens een bril opzetten 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 20, 2018 1 minuut geleden, EricS-TR zei: Ga jij eerst eens een bril opzetten Heb ik gedaan, ik zie nu dat een S type wel wat op een Edsel lijkt! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 20, 2018 5 uren geleden, arie-jag zei: Eigwnlijk best wel stoere neus zo'n serie 1 zonder bumper. Je best hee! Wat lager op de wielen en een rolkooi ook, maar dat is niet de bedoeling (al is ie nu wel een stukkie lager van voren) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.