Ga naar inhoud
Iksjeezesel

XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

Aanbevolen berichten

wilfredfoto    81
4 hours ago, Iksjeezesel said:

Zit overigens ook nog eenkei irritante piep in de auto bij in/uit veren van de wielophanging achter...

Kan ook uitlaat ophanging zijn misschien..

iiiieeeeppp iiiieeeeppp,....bij iedere bobbel in de weg word er gek van zo,n beetje...

Grrrr

Dit heb ik ook ja, terwijl achter ook al de schokdempers en rubbers een keer zijn vervangen.

Het gekke is dat hij pas gaat piepen als je een stukje hebt gereden . 

Het blijven wonderlijke auto’s ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271

Helaas niet meegereden met de rondrit.

Wel effe tussendoor een rondje gedaan nog..

(Nog) geen werkende airco, is wel effe puffen met dit weer.  

IMG_20180506_142251.jpg

• Like 3
  • Klasse 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    18

Helaas niet meegereden met de rondrit.
Wel effe tussendoor een rondje gedaan nog..
(Nog) geen werkende airco, is wel effe puffen met dit weer.  

Smoelt goed die voorzijde. Had je de airco wel al af laten persen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271
Op 5/6/2018 om 5:36 PM, LeapingXJR zei:

Smoelt goed die voorzijde. Had je de airco wel al af laten persen?

Dank,

Nee, airco komt nog wel eens. Moet de kachelkleppen ook nog aansluiten enzo.

Airco is volgen mij nog dat oude freon spul, dus kan niet effe vullen met modern spul misschien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    18
20 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Dank,

Nee, airco komt nog wel eens. Moet de kachelkleppen ook nog aansluiten enzo.

Airco is volgen mij nog dat oude freon spul, dus kan niet effe vullen met modern spul misschien

R12 Freon sinds 2000 vervangen voor R-134a😉 Maar een beetje aircoboer heeft die R12 nog wel stiekum hoor. En anders moet je idd je systeem aanpassen voor R-134a want je rubbers kunnen slecht tegen het nieuwe spul.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    335

Ombouwen naar R-134a hoeft niet, alternatief voor R12 met behoud van huidige installatie zonder aanpassingen is R-413a(doorontwikkeld naar R-437a)

Heb ik ook gedaan in mijn serie 2, werkt prima.

Zie onderstaand draadje voor de nodige links enz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    18
24 minuten geleden, arie-jag zei:

Ombouwen naar R-134a hoeft niet, alternatief voor R12 met behoud van huidige installatie zonder aanpassingen is R-413a(doorontwikkeld naar R-437a)

Okay, weer wat geleerd. Ik ben 1999 uit de automotive gegaan naar luchtvaart, dus dat heb even gemist😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271
3 uren geleden, arie-jag zei:

Zie onderstaand draadje voor de nodige links enz.

Thanks!

komt goed dan.

Ik zie in de rekeningen toch R134 staan!

En er zit een recentere pomp op ook:-)

Maar het ding heeft nooit meer goed gewerkt en is vervolgens los gekoppeld.

Ik maak er wel een projectje van weer (maar nu effe ni) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271

Wie zie dat een XJ6 S1 geen strepentrekker is....?

Geef ik bij deze ongelijk.

Nadat ik gisteren met de XJ weer eens naar het werk en terug was gereden (Ja weer linkerbaan, beetje duwerig want het ding loopt best goed, en het ziet er zo leuk uit om met een auto van 47 oud een beetje door te jakkeren:-)) bleek, nadat ik hem vandaag weer starte en achteruit wegreed van m,n opritje, er een GIGANTISCH(^) oliespoor over m,n opritje te ontstaan:-(....

(zeg maar een mooie streep van 5 meter lang)

Conclusie: de balg (of hoe heet het) aan de rechterkant van de stuurbekrachtiging, was blijkbaar volgelopen met olie.

Bij het wegrijden en het geven van stuuruitslag heeft die balg over een lengte van 5 meter zijn behoefte gedaan op m,n opritje:-(.

Beetje jammer voor de bestrating (wil never be the same again) , maar ach....je wilt een (Engelse) oldtimer of je wilt het niet.

Ik probeer het ding er asap er vanonder te sleutelen en een bestellijstje te maken (zelf revisie, maar wellicht nog wat slangen en ophangrubbers ook)

Mooie hobby:-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat word dan reviseren. 

Voor wat betreft de oprit Head en Shoulders er op doen een uurtje laten inwerken en en dan wegspoelen eventueel ook nog een beetje schrobben. Indien nodig nog een keer herhalen.

Als je weet wat dat spul met olie op een oprit doet durf je het waarschijnlijk niet meer in je haar te doen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    271
10 minuten geleden, Rob Vermeulen zei:

Dat word dan reviseren. 

Voor wat betreft de oprit Head en Shoulders er op doen een uurtje laten inwerken en en dan wegspoelen eventueel ook nog een beetje schrobben. Indien nodig nog een keer herhalen.

Als je weet wat dat spul met olie op een oprit doet durf je het waarschijnlijk niet meer in je haar te doen.

Thanks!

Opritje is nu na al een eerder carterlek en een automaatlek nu met de stuurbekrachtigingslek echt een dikke doorn in het oog.

Ik ben al met met een eco-thinner bezig geweest maar helpt geen r**t helaas. (geen r**t=Niets)

Anders bestrating maar omdraaien wellicht.

Maar eerst shampoo:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    62

Zelfde gehad maar dan met bijna alle gitzwarte carterolie uit mijn V70 D5. Zag er verschrikkelijk uit.

Hagesan heeft hiervoor een PERFECT goedje. Goed inschrobben en grondig naspoelen  met de tuinslang.

de oprit heeft er nog nooit zo kraakhelder uitgezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    245

Gootsteenontstopper is ook zo'n goedje dat prima schoonmaakt. Mijn buurman maakt elk jaar zijn tegels schoon en we kunnen na al die jaren nog steeds zien waar hij chemisch heeft gereinigd. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    609
Op 5/19/2018 om 9:17 PM, Iksjeezesel zei:

Wie zie dat een XJ6 S1 geen strepentrekker is....?

Geef ik bij deze ongelijk.

Nadat ik gisteren met de XJ weer eens naar het werk en terug was gereden (Ja weer linkerbaan, beetje duwerig want het ding loopt best goed, en het ziet er zo leuk uit om met een auto van 47 oud een beetje door te jakkeren:-)) bleek, nadat ik hem vandaag weer starte en achteruit wegreed van m,n opritje, er een GIGANTISCH(^) oliespoor over m,n opritje te ontstaan:-(....

(zeg maar een mooie streep van 5 meter lang)

Conclusie: de balg (of hoe heet het) aan de rechterkant van de stuurbekrachtiging, was blijkbaar volgelopen met olie.

Bij het wegrijden en het geven van stuuruitslag heeft die balg over een lengte van 5 meter zijn behoefte gedaan op m,n opritje:-(.

Beetje jammer voor de bestrating (wil never be the same again) , maar ach....je wilt een (Engelse) oldtimer of je wilt het niet.

Ik probeer het ding er asap er vanonder te sleutelen en een bestellijstje te maken (zelf revisie, maar wellicht nog wat slangen en ophangrubbers ook)

Mooie hobby:-)

Lijkt me bet wat remmenreiniger toch verwijderd moet kunnen worden? 

Of ff meguiars APC halen dat ontvet ook als een dolle .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen