Jump to content

Spiegels X350

Recommended Posts

Goedenavond,

Indien ik de spiegels van mijn X350 elektrisch inklap hoor ik rechts een piepend geluid. Ik heb het vuil reeds verwijderen die zich boven de spiegelverlichting heeft opgehoopt. Ook heb ik de boel met WD40 ingespoten. 

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Hartelijke groet,
Erwin 

EricS-TR    327

Een piepend geluid tijdens inklappen lijkt me het gevolg van weerstand door gebrek aan smering. In uitgeklapte toestand kun je de spiegels verder naar voren klappen en dan zie je in de voet net onder de kap een klein gaatje. Daar moet je het smeermiddel in spuiten. WD40 kan, maar het beste kun je Innotec multi spray 1000 gebruiken (met dank aan G&G voor dit advies ;) ).

Xag    366

Je kunt het kunststof plaatje aan de onderkant voorzichtig met een schroevendraaier er af halen. Zal wel vol zitten met aluminium corrosie wat er dan uit valt. Schoonmaken en smeren. Dat werkt beter dan alleen inspuiten als het erg is.

Guus

EricX350    4

Na het lezen van bovenstaande meteen naar de auto gelopen. Spiegel door zijn vergrendeling doorduwen (kap spiegel staat nu bijna tegen A-stijl aan). Vervolgens het kapje waar de verlichting in zit naar achteren los getrokken ( horizontaal / in de lengte richting van de auto / langs het portier). Wat een troep zit er in. Met een tandenborstel alles schoongemaakt en met WD40 ingespoten (heb ff niks anders). Voorzichtig op dezelfde manier kapje weer terug gedrukt. Was even goed kijken hoe en met beleid er in drukken.

Dank voor de tips. 

• 1 month later...
robertvl    198

Sinds ik mijn linker buitenspiegel heb vervangen, willen ze beide niet meer inklappen bij 2x afsluiten (ook niet als ik de knop op de linkervoordeur gebruik). Ik heb beide spiegels verscheidene malen met kruipolie ingespoten op het mechaniek. De rechter buitenspiegel beweegt minimaal. De linker geeft geen kick. Handmatig inklappen gaat wel soepel. Heeft een van jullie een idee wat het euvel is.

Xag    366

Zekeringen wel goed? Als ze het beide voor de wisseling wel deden zou ik de linker even opnieuw elektrisch loshalen om te kijken of rechts dan wel weer gaat. Dan weet je of het een elektrisch of mechanisch probleem is.

Guus

• Like 1

robertvl    198

Ik heb mijn zekeringen nog nagekeken, maar daar is niks mis mee. Maar ik zal links eens loshalen en kijken of rechts dan weer helemaal inklapt.