Jump to content

X350 j-gate en motorolie

Recommended Posts

Liefhebbers,

De twee knoppen van de j-gate/automaat zijn versleten (sport stand etc). Weten jullie of deze los verkrijgbaar zijn? Op internet is het alleen leverbaar incl j-gate.. overigens moet ik SNG nog mailen.. 

welke motorolie gebruiken jullie verder? In de historie van mijn auto vind ik 10w40 terug en 5w30..

dank alvast! 

Erwin 

hansvh    430

SNG heeft de J-gate ook alleen als complete assembly in het assortiment, de knopjes zijn dus waarschijnlijk niet los leverbaar. Misschien dat tweedehands een optie is?

Voor wat betreft de olie: hieronder zie je wat Jaguar zelf voorschrijft.

59ed9c663bae0_Afbeelding2.thumb.jpg.aef3d3a45f0f608f92f3d797a14e1f36.jpg

Viscositeit bij temperaturen tussen -30 en +50 mag 0W-30, 0W-40, 5W-30 of 5W-40 zijn waarbij 5W-30 de voorkeur heeft (Jaguar specs). Dan kom je bijvoorbeeld bij deze olie uit.

Hi Hans,

JAG is helemaal onderhouden bij British Car Centre en daar gebruikte ze Avia 10w40 (olie in juli vervangen).. Is denk wijsheid als ik moet aanvullen dan ook 10w40 gebruik? Volgend jaar bij APK zou er dan 5w30 Kroon inkunnen..

hansvh    430

Aanvullen zou ik inderdaad gewoon met dezelfde olie doen, vervangen kan altijd nog.

Mooie auto heb je trouwens!

Dank voor meedenken Guus. Die had ik al voorbij zien komen. Heb Alkema hierover al gecontact. Het lijkt erop dat de j-gate onderaan is beschadigd.. Knoppen zijn daarentegen wel intact, maar weet niet of je die los kan overzetten..

Xag    366

Ik vermoed dat hij wel meerdere heeft, stond ook nog een X350 voor demontage. Even bellen wellicht?

Guus

EricX350    4

Hallo Edwin,

Ik gebruik Castrol 5W30 C3. Recent 3 x 5 liter bij deolieconcurrent gekocht. 

Ik heb mijn oude J-gate nog liggen. Wellicht kunnen de knopjes er uit. Ik zal van de week ff kijken. 

Xag    366

Als ik jou was zou ik mijn e-mailadres en telefoonnummer hier niet zo neerzetten. Stuur anders even een PB.

Guus