Ga naar inhoud
picasso123

trilling koets x350 alleen bij 80 to 90 km/u

Aanbevolen berichten

picasso123    0

hoi allemaal ik merk dat er een licht trilling ontstaat tussen 80 én 90 km/u als ik de automaat in zijn vrij druk onder t rijden blijft de trilling aanwezig misschien dat t een typische klacht is die vaker voorkomt. auto komt uit 2005 met de 3ltr benzine motor. BVD alvast voor advies groeten 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
26-07-2013    50

Heb ik ook gehad met mijn x350.

daar heeft de halve wereld naar gekeken en aan gewerkt.

van dealer tot super specialist.

vele zaken vervangen...... Ik zal je de details besparen.

is zo gaan irriteren...... Dat ik hem heb ingeruild voor een xf4.2v8.

superstrakke wagen. Geen trillinkje meer te constateren.

 

advies...... Accepteer het trilinkje.... Krijg je er gratis bij.

Dat bespaart je forse ingrepen die je nooit echt tevreden zullen stellen.

 

succes.

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ongeveer hetzelfde euvel. Vibratie (plus laag-frequente dreun) begint bij 80, wordt minder bij 110, verdwijnt bij >130. Onafhankelijk van toeren. Inmiddels vervangen: Converter, Hardy-schijven, differentieel. Wielen gebalanceerd, run out bekeken, voor/achter omgewisseld: geen remedie. Is overigens geen specifieke Jaguarkwaal, vrijwel alle merken tobben hiermee. Blijkbaar is een diagnose geen eenvoudige zaak. Het advies om dan maar een andere auto te kopen: Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Ook het lang doorrijden met vibraties is niet aan te raden. Uiteindelijk hebben veel gesoldeerde verbindingen op de diverse printplaatjes in de auto daaronder te lijden. We blijven zoeken naar een oorzaak, de resultaten zal ik hier melden. 

Groet,

Jaap

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
26-07-2013    50

Bij mijn advies staat niet.......! Een andere auto kopen.

goed lezen valt niet altijd mee.

 

mijn advies is accepteer het.!

 

wel heb je al veel gedaan aan het trillen zie ik.

maar het resultaat is blijkbaar 0.

 

voor mij was het ook een eindeloos vervangfeest en gehannes.

ik was er klaar mee.

ik kon accepteren of vervangen.

het is vervangen geworden.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
sweetspeed    64

Erg vervelend, ik herken het van mijn Daimler V8 en van enkele Saab's 9-5.  Duizenden euro's aan uit gegeven.

Bij Saab is het een bekend probleem, vaak al vanaf nieuw. Slecht onderstel. Er is één uitlijner in NL die dat bij Saabs krijgt opgelost (Stigter Vianen) met speciale hulpstukken.

 

Het stomme is dat sommige auto's er ongevoelig voor lijken; ik heb een Lancia Kappa gehad waarvan de vorige eigenaar zowat elke dag een stoepje raakte. Zelfs met de meest ouwe banden erop geen trilling te bespeuren. Zo heb ik nog enkele auto's gehad die gewoon echt NUL trilling hadden terwijl ik op andere auto's compleet ben leeggelopen om ze (tijdelijk) hooguit acceptabel te krijgen.  Inmiddels deel ik de mening dat je je soms beter erbij neer kunt leggen.

  • Haha 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    472

En kennis opdoen is vaak een kwestie van tijd en ervaring.

 

Wij krijgen erg vaak de vraag of we een diagnose willen stellen op trillen en schudden, inmiddels komen we er al erg ver mee.

 

Maar zeker niet alle gevallen zijn op te lossen, en zelfs voor een doorgewinterde vak-idioot komt de oplossing vaak uit een onverwachte hoek.

 

 

Enige oplossingen die we tot nu toe hebben kunnen doen,

 

_ BMW...veel trillen op de achter-as,

 

- in 30 procent van de gevallen een differentieel, na revisie door onze revisepartner opgelost,

- In 50 procent van de gevallen een slechte uitlijning, na goed uit te lijnen hierna een 100 procent oplossing,

- Rest van de gevallen, krijskoppelingen aandrijf as, ook opgelost.

 

- Volvo.....

 

Trillen voortrein, eigenlijk altijd een motorsteun of aandrijf-as.

 

 

- Porche...schokbrekers,

 

 

 

 

Voor de eigen auto's.....

 

- Jaguar.........

 

Eerst een diagnose stellen op de aanwezige inperfectie of inperfecties...

 

 

- Eerst een proefrit maken om uit te sluiten of je en trilling hebt of een probleem met 'schudden"

 

Vele problemen doen zich voor en we lossen er 90 procent van op tegenwoordig,

 

Te veel om op te noemen, ik zal op de TD in November er verder op in gaan.....

 

Ik noem er een aantal,

 

 

- XJ 350

 

Trillen rond 80 km/u bij koude motor....weg bij warme motor,

ALTIJD een convertor defect 100 procent zeker.....

 

Trillen bij 110 km/u voorzijde,

- Banden

- Uitlijning,

- Fusekogels (onderschat deze niet , is heel moeilijk te zien op de brug en ik heb er VELE defect gehad, resulteert in een onrustig rijgedrag en onzekere trilling zeg maar een tendens..)

- Naaf-inperfectie....merkbaar met heel zachtjes remmen, zeg maar "aaien" van de remmen, op de remmenbank zichtbaar te maken (rollenbank),

Oplossing is alleen een Disc Aligning, alle andere oplossingen valen 100 procent zeker.......

 

 

Trillen/schudden bij optrekken,

- Hardyschijf,

- Differentieel,

- Automaatsteun.

 

 

Trilling 110 km/u achterzijde,

- Aandrijfas kruiskoppelingen en homokinetische verbindingen,

- Differentieel versleten,

- Cardanas versleten,

 

Ronkend geluid voor of achterzijde,

- Banden , scheef ingesleten, versleten of gecupt door slechte veerelementen of slechte uitlijning,

- Wiellager(s)

 

XJ 308.....

 

Schudden voor-as,

 

- Fusekogels,

- Draagarmrubbers,

- Wiellagers,

- Naaf-inperfectie

 

Trillen voor-as

 

- Uilijning,

Remschijven en blokken,

- Naafinperfectie en remschijfoppervlak,

- Balans velg/wielcombinatie,

 

Schudden en trillen in de hoogste versnelling, weg met terugschakelen naar een versnelling lager en weg na 20 km/u harder.

 

Doet zich dus voor bij warme en koude motor in de hoogste versnelling, na inschakelen Lock-up clutch van de convertor.

 

Dat is een hele moeilijke!!!

 

Heeft ons een jaar gekost....maar...nu weten we het.

 

- 2 oorzaken, allebei niet grappig!

 

- nummer 1...cardan-as.

 

Dit zoek je uit door een loodje op de cardan bij te voegen aan de caradan, ja je leest het goed!

 

Diagnose stellen i de altijd de voorloper voor een oplossing, dus erger maken is een gebied afbakenene en zegt wat over een oplossing.

 

Dus...met een loodje , op een willekeurige plaats, op de cardan...kijken op het altijd aanwezig is nu en of het erger word.

 

Ja?

 

Dan heb je een converotrprobleem, gebeurd vanaf 250.000 km.

 

Is het probleem alleen aanwezig bi inschakelen van de lock-up?

 

En weg bij de J-Gate terug in 5?

 

Helaas.....de dure......

 

Motorlagers aan de convertorzijde versleten.

 

En zo nog veel, veel meer.....

 

 

Misschien leuk om op de TD verder op in te gaan....

  • Klasse 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    294
36 minuten geleden, isabella zei:

Misschien leuk om op de TD verder op in te gaan....

 

Lijkt me idd, een goed onderwerp!

Velen hebben last van een trillingkje.

Ik ook (X100), in combi met soms wat tram-railing op lagere snelheid  (al heb je mij al verteld wat er mis is aan fusee's, en daarna de lower bushings:-))

Enig ander onderwerp ook okee hoor:-)

EGR? (lijkt simpel, maar gewoon vaak een dichtmaken geeft een MAF alert als gevolg:-(, wat doet EGR en wat kunnen we ermee? of een masterclass wegligging (nee niet met z,n allen op de weg gaan liggen:-)) is ook leuk.

Afweging camber en caster plus de voordelen van laag onafgeveerd gewicht (dynamiek versus comfort) etc ook leuk :-))

Zomaar wat inspiratie..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    822
10 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

 

 

EGR? (lijkt simpel, maar gewoon vaak een dichtmaken geeft een MAF alert als gevolg:-(, wat doet EGR en wat kunnen we ermee?

EGR staat voor ergernis ;) Voor een benzine auto nutteloos, net als dat externe luchtpompje :(

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    294
19 minuten geleden, keesh zei:

EGR staat voor ergernis ;) Voor een benzine auto nutteloos, net als dat externe luchtpompje :(

Ha ha, maar die egrernis word groter als je afdopt:-)

Oeps terug on topic...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad: vibraties, trillingen en dreunende geluiden kunnen je de lol van 'smooth' autorijden behoorlijk wegnemen.  De potentiële oplossingen zijn doorgaans te duur voor trial & error methode. Even vier nieuwe banden? Even een gereviseerd differentieel? Je bent zó een paar duizend euro kwijt, en als je dan de brug afrijdt en het dreunt, schudt of trilt nog steeds dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment de dichtst bijzijnde boom opzoekt om je Jaguar tegenaan te parkeren. (Geldt ook voor andere merken natuurlijk). Het blijft technisch een lastig topic, misschien zou een goede zoekboom op basis van theorie en ervaring uitkomst bieden. Want de gedachtegang van Raymond (Isabella), namelijk elimineren op basis van imperfecties, werkt niet altijd. Mijn BMW 735, E38 (voorganger van huidige Jaguar) klappert aan alle kanten door speling op lagers, stuurstangen etc. ( tja, 430.000 km) maar trillen en dreunen? Nee, hoor. Snaarstrak, ook bij 220 km/uur (ik rij het niet dagelijks).

Enfin, ik maak graag kennis met Heinkenszand. De auto is daar bekend, deze nieuwe probleemeigenaar nog niet. Met dit als onderwerp van een technische dag maak je veel mensen gelukkig denk ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×