Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Ron62

Electrische problemen op laten lossen. Goed adres gezocht

Aanbevolen berichten

Ron62    8

Sinds ik m'n S2 heb (februari) heb ik slechts twee ritjes gemaakt. De rest van de tijd heb ik gebruikt om de electrische problemen op te lossen zoals het terugplaatsen van het startslot i.p.v. de ingebouwde startknop. De raambediening gangbaar maken, claxon en sproeier gangbaar  maken en vooral de werking van de beide tanks en de omschakeling van gas van benzine weer aan de gang brengen. Aangezien ik er zo zachtjes aan geen gat meet in zie om voor het voorjaar 2018 de boel werkend te krijgen, zoek ik een betrouwbaar adres die gewend is met de electronica in een S2. Liefst in de regio Rotterdam. De RAC heb ik geen vertrouwen in. Andere dealers zijn niet bekend met het oude spul. Wie heeft voor mij een betrouwbaar adres die ook het reguliere onderhoud kan uitvoeren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    641

Breng hem naar Heinkenszand, daar ga je blij van worden denk ik. 

Er is er geeneen die zoveel van ouwe Jags weet dan een specialist.

Uiteindelijk is dat ook het goedkoopst.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Mkickert    6

In Den Haag zitten een aantal specialisten, in Rotterdam zelf heb ik alleen ervaring met Garage Hamer. Herman is een oude rot in het vak maar kundig. Zijn specialisme is Engelse auto's en weet zijn weg rond een Jaguar; zijn echte sterkte ligt bij MG's. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Dank voor de reacties. Ik ken Herman Hamer goed. M'n vorige auto (Triumph Herald) was jaren bij hem in onderhoud en hij heeft wonderen verricht met deze auto. Ik denk alleen dat voor de XJ problemen een iets diepere expertise nodig is. Inderdaad heeft Herman heel veel kennis van het Britse blik en weet overal wel een mouw aan te passen. Ik heb Herman in m'n Triumph tijd ook zeker aan iedereen aanbevolen. Ik denk er over om naar Kooy of Stadhouder te gaan met deze auto omdat daar wellicht de kennis iets gespecialiseerder is. Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Zo. Vorige week is mijn auto naar Raymond getransporteerd. Gezien alle reviews over G&G leek mij dit de verstandigste keuze.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    641

Als die het niet voor elkaar krijgt resteert slechts de schroothoop denk ik.

Maar die schroothoop komt nooit, vasthoudendheid van een terrier. 

Al diverse voorbeelden op het forum hiervan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
sweetspeed    54

Ik heb daar een heel ander beeld over gekregen. Maar dat terzijde. Zal vast goed komen want dat oude spul is niet zo heel ingewikkeld.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Volgens Raymond zijn de electrische problemen nu opgelost en kan ik weer gaan rijden. Super blij met deze berichten. Natuurlijk. Een Jaguar blijft een never ending story. Maar als je dat accepteert, moet je niet gaan mopperen. Ik krijg een waslijst mee van zaken die nog aangepakt moeten worden. De SU's zullen binnenkort gereviseerd moeten worden. De benzine tanks reinigen en  1 brandstofpomp werkt niet. Gelukkig rijdt de kat wel op gas.

Eerst de zomer door en lekker rijden. Eindelijk rijden. Na de aanschaf in februari 2017 heb ik slechts 2 ritjes kunnen maken waarvan we de laatste moesten afbreken doordat ik door de remmen heen trapte. Dat is nu ook opgelost.

Volgende week een ritje naar zeeland om de auto op te halen. Ik ben blij met de heldere en no nonsens communicatie van Raymond. De toekomst ga ik met vertrouwen tegemoet.

  • Like 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    342

Goed bericht Ron, eindelijk weer genieten van je Jag!

Tja, klusje bllijven er altijd wel met een auto van die leeftijd maar dat is onderdeel van de lol/hobby.

  • Klasse 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    432

Het probleem met de oudere auto's is dat (bijna) niemand meer weet wat er allemaal aan kan schelen, het is een misvatting dat juist DEZE auto's simpel zijn.

 

In tegendeel, probeer maar eens te achterhalen wat en wie er allemaal aan gewerkt hebben in de afgelopen jaren, in dit geval was het wel HEEL ernstig.

 

Soms is het beter om het uit handen te geven, niet alles word dan opgelost, maar NET dat stuk waar je zelf altijd zo tegenaan hikt.....

 

Met de nieuwere auto's is het zaak dat alles op orde is en dat valt allemaal te leren....maar die oude is altijd weer anders....soms is dat leuk, soms niet.

 

Wij doen vaak projecten in de basis goed zetten zodat de eigenaar weer verder kan met datgene waar hij gestopt was vanwege al die moeilijk op te lossen problemen.

 

 

We hadden de laatste tijd meer dan 5 auto's tegelijk van de oudere klasse, dan ben je werkelijk de HELE dag aan het uitzoeken waar iemand ooit wat heeft bijgebouwd (lees verkloot heeft)...maar het geeft zoveel voldoening als je contact hebt met de klant en hem elke dag kan melden dat we vorderen, en dat de dag van ophalen dichterbij komt.

 

Erg leuk om te doen....helaas is de kennis ver te zoeken voor deze auto's, de echte kenners zijn met pensioen, anderen beginnen er niet eens aan.

 

Wij doen het graag, niet op 1 dag uiteraard, maar het komt goed....

 

 

Nu weer even aan de jongere auto's werken, even wat anders....

 

 

Maar.......

 

Heel graag gedaan en leuk dat je het met anderen wilt delen!

  • Like 2
  • Klasse 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Goede volgende stappen gezet. Zojuist een accubak met ventilator en een SU HS8 setje gevonden voor weinig. Nu even afwachten tot de pakketjes binnen zijn en de SU's vergelijken met wat er nu in de auto zit. Dan eerst goed schoonmaken en de staat van de carberateurs bekijken. Maar ik wil graag jullie ervaringen weten met het reviseren van SU carberateurs. Is er in Nederland een betrouwbaar bedrijf die dat kan uitvoeren of kan ik de boel beter opsturen naar Burlen in Engeland? Op internet kom ik niet heel veel informatie tegen. Zo genaamde revisie setjes die verkocht worden zijn volgens mij meer onderhoudsetjes met pakkingen, slangetjes, filtertjes en rubbertjes. Dat is wat anders nad reviseren.

De accubak mis ik nu in de auto (zat er niet op bij aanschaf). De verkoper melde dat de thermostaat niet werkt maar dat kan ook een kwestie zijn van opknappen. Het Wheeler Dealer filmpje over de XJ6C kan ik als leidraad gebruiken. Edd China knapt daar ook de accu bak op met een niet werkend Thermostaat.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    641

Een GOEDE garage, waar ze nog vaklui hebben, kan dat zeker wel. 

Zit d'r eentje niet te ver weg in Zeeland, lijkt me dat die dat zeker wel kan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Pizzaman, Raymond heeft vriendelijk bedankt voor de eer. Hij adviseerde mij juist op dit forum om ervaringen te vragen over het reviseren van carburateurs. Ik ben echt niet bang om er een uit elkaar te halen, te reinigen en de rubbertjes en slangetjes te vervangen. Maar is dat dan reviseren of groot onderhoud? Ik zelf ben van mening dat een revisie verder gaat. Waarschijnlijk ook juist de rede waarom Raymond er niet aan begint.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
mr-gaemers    13
13 hours ago, Ron62 said:

Goede volgende stappen gezet. Zojuist een accubak met ventilator en een SU HS8 setje gevonden voor weinig. Nu even afwachten tot de pakketjes binnen zijn en de SU's vergelijken met wat er nu in de auto zit. Dan eerst goed schoonmaken en de staat van de carberateurs bekijken. Maar ik wil graag jullie ervaringen weten met het reviseren van SU carberateurs. Is er in Nederland een betrouwbaar bedrijf die dat kan uitvoeren of kan ik de boel beter opsturen naar Burlen in Engeland? Op internet kom ik niet heel veel informatie tegen. Zo genaamde revisie setjes die verkocht worden zijn volgens mij meer onderhoudsetjes met pakkingen, slangetjes, filtertjes en rubbertjes. Dat is wat anders nad reviseren.

De accubak mis ik nu in de auto (zat er niet op bij aanschaf). De verkoper melde dat de thermostaat niet werkt maar dat kan ook een kwestie zijn van opknappen. Het Wheeler Dealer filmpje over de XJ6C kan ik als leidraad gebruiken. Edd China knapt daar ook de accu bak op met een niet werkend Thermostaat.

 

Ik heb zelf heel veel motor fiets carburateurs gedaan, moet niet heel veel anders zijn. Beste is: 2e set kopen daar mee spelen en "klooien" en die monteren. Moet geen rocket science zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Even een update. Vandaag de auto opgehaald en weer thuis gebracht. De ontvangst bij G&G was dik in orde. De monteur heeft de tijd genomen om samen even met de auto een ronde te rijden, zodat ik een idee en gevoel kreeg over de kwaliteit van het werk. Super. Gewoon weg SUPER. De rit naar huis verliep voorspoedig en ik ben dik tevreden met de kwaliteit van het werk en de service van het team van G&G. Dus nogmaals hartelijke dank en graag tot de volgende keer om de volgende stappen te zetten in het herstel van mijn XJC.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    432

Heel, heel graag gedaan en bedankt voor het vertrouwen in ons team en ik vond het contact ook erg leuk en volwaardig.

 

Op naar de volgende stappen als je eens lekker en seizoen gereden hebt....

 

Mooie auto......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ron62    8

Gisteren de auto meegenomen naar het werk. Rotterdam-Utrecht en weer terug. Wat een ellende. De terugweg was een en al file. Kruipen, kruipen en kruipen. Gouwe aquaduct. dan weet je het wel. Wel een goede test voor de auto. Het vraagt veel van de remmen omdat de automaat sneller wil lopen dan de file rijdt. Wat lastiger is, de koeling van de motor. Die is absoluut ontoereikend. Er zit wel een elektrische ventilator op maar een afmeting van 10 inch is te weinig en gemonteerd op de grill te ver weg van de radiateur. Ik zie een klusje aankomen de komende tijd. Even de afmeting opmeten, beugels maken en direct voor de radiateur een grotere ventilator. Ook even nazien waar en of de huidige ventilator op een thermostaat zit en of ik de temperatuur daarvan kan instellen. Een instelbare thermostaat heb ik nog liggen gelukkig. Voeler in de waterslang schuiven en draaien maar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    641
Op 6/11/2018 om 6:49 PM, Ron62 zei:

Pizzaman, Raymond heeft vriendelijk bedankt voor de eer. Hij adviseerde mij juist op dit forum om ervaringen te vragen over het reviseren van carburateurs. Ik ben echt niet bang om er een uit elkaar te halen, te reinigen en de rubbertjes en slangetjes te vervangen. Maar is dat dan reviseren of groot onderhoud? Ik zelf ben van mening dat een revisie verder gaat. Waarschijnlijk ook juist de rede waarom Raymond er niet aan begint.

 

 

Heb er vroeger zelf genoeg uit elkaar gehad (Mini's hebben ook SU carburateurs, mijn Range Rover ook).

Het probleem is voornamelijk het stangenstelsel bij dubbele carburateurs. Dat is meestal het euvel. 

De carburateurs zelf reviseren is niet zo'n heel groot werk, als tenminste niet alles verrot en gaar is. 

Wat slijt is de naald en de zetel, maar die kan je gewoon vervangen. De rest is ook wel los te koop.

Nieuwe gaskleppen en spindels ook, en ja die haal je bij BCCP het makkelijks (of bij een Minicenter... maar ja, een Jag).

Bij BCCP kunnen ze je perfect helpen, van A-Z en op elk gewenst niveau. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×