Ga naar inhoud
Janguar

En nog een "nieuwe" X-Type op het forum

Aanbevolen berichten

Janguar    6

Hi All,

Afgelopen vrijdag onze "nieuwe" X-Type MY 2001 3.0 V6 Executive Sport opgehaald. Ik kan de kleurcode op het plaatje niet meer lezen dus ik kan alleen maar aangeven dat de kleur groen is en afhankelijk van de lichtinval blauw. In MG termen heet dat Monogram ;)

Het is een jongensdroom van mij en een meisjesdroom van mijn vrouw en we zijn er blij mee. Hij rijdt als een dolle en is heerlijk stil (zeker in vergelijking tot de MG ZR160 die ik er op heb ingeruild:))

Een paar "verkoopfoto's" van de Jag (we moeten hem nog een keer knap fotograferen)

Greetz,

Jan

IMG_0025.JPG

IMG_0026.JPG

IMG_0027.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0029.JPG

IMG_0030.JPG

IMG_0031.JPG

IMG_0032.JPG

IMG_0034.JPG

IMG_0035.JPG

IMG_0036.JPG

IMG_0037.JPG

IMG_0038.JPG

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    399

Welkom op dit forum! Veel plezier met deze mooie X-TYPE.

De kleur die jij omschrijft heet Emerald Green, kleurcode HGG. Deze heeft inderdaad afhankelijk van het lichtinval, een groene of donkerblauwe kleur. 

• Klasse 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6

Hallo sonsan,

Tx! Een naam voor de kleur en een kleurcode! Ik weet weer meer over onze nieuwe aanwinst :)

Greetz,

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arno overman    14

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie X-type.

Hij staat mooi strak in de lak een geen deukje te bekennen, top!

Veel plezier ervan.

greetz,

Arno.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sweetspeed    43

Leuk. Alleen, volgens mij is het OF een Executive OF een Sport. Zo te zien is het een Executive omdat er chroomlijsten op zitten. Veel plezier ermee!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    399

Het is een Executive. Maar je kunt er wel heel sportief mee rijden.....:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6

Tja, hij is mij verkocht als Executive Sport en aangezien het mijn eerste Jaguar is, heb/had ik geen reden om er aan te twijfelen. Zou zo maar een Executive kunnen zijn.

Ik probeer op basis van de VIN nog de exacte uitvoeringsspecificaties te achterhalen. Heb ergens gelezen dat dat bij Jaguar beschikbaar is. Eerste poging bij een Hilversumse dealer wil echter nog niet erg vlotten :cry:

In de tussentijd wel een paar foto's kunnen maken :)

Greetz,

Jan

IMG_0021.JPG

IMG_0022.JPG

IMG_0023.JPG

IMG_0024.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jan,  wil je je foto's naar forum uploaden ( ik weet het mods niet mijn taak te zeggen ) bij jou gratis fotopagina komt nl een hoop rotzooi mee als je ze wil kijken :huh:

• Klasse 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    39

Nou ja, het voordeel is in ieder geval dat ik nu weet hoe ik 8 kilo af kan vallen in één week :blink:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    399
13 uren geleden, Neanderthaler zei:

Jan,  wil je je foto's naar forum uploaden ( ik weet het mods niet mijn taak te zeggen ) bij jou gratis fotopagina komt nl een hoop rotzooi mee als je ze wil kijken :huh:

Omdat ik bang ben dat er straks teveel leden afvallen heb ik de foto's opnieuw geplaatst, nu zonder reclame.....:rolleyes:

• Klasse 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    399
17 uren geleden, Janguar zei:

Tja, hij is mij verkocht als Executive Sport en aangezien het mijn eerste Jaguar is, heb/had ik geen reden om er aan te twijfelen. Zou zo maar een Executive kunnen zijn.

Ik probeer op basis van de VIN nog de exacte uitvoeringsspecificaties te achterhalen. Heb ergens gelezen dat dat bij Jaguar beschikbaar is. Eerste poging bij een Hilversumse dealer wil echter nog niet erg vlotten :cry:

In de tussentijd wel een paar foto's kunnen maken :)

Greetz,

Jan

IMG_0021.JPG

IMG_0022.JPG

IMG_0023.JPG

IMG_0024.JPG

Ik snap de verwarring Executive/Sport.

De chromen strips op de bumpers zeggen dat het een Executive is maar de spoiler op de achterklep en het ontbreken van de chromen sierlijsten boven de deuren horen bij een Sport uitvoering.......

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6
15 hours ago, Neanderthaler said:

Sorry! Ik heb op mijn eigen netwerk al zo lang Pi-Hole draaien dat ik me niet heb gerealiseerd dat PostImage reclame voorschotelt. :blush:

5 hours ago, Jag42 said:

Nou ja, het voordeel is in ieder geval dat ik nu weet hoe ik 8 kilo af kan vallen in één week :blink:

Tja, een alternatief kan zijn om uBlock Origin te installeren. Hoef je niet te lijnen met rare supplementen;)

1 hour ago, sonsan said:

Omdat ik bang ben dat er straks teveel leden afvallen heb ik de foto's opnieuw geplaatst, nu zonder reclame.....:rolleyes:

Hartelijk dank :thumbup: Ik zal de volgende keer de foto's op de site plaatsen.

1 hour ago, sonsan said:

Ik snap de verwarring Executive/Sport.

De chromen strips op de bumpers zeggen dat het een Executive is maar de spoiler op de achterklep en het ontbreken van de chromen sierlijsten boven de deuren horen bij een Sport uitvoering.......

Dat dus. En in het interieur geen hout op de deuren (dacht dat dat standaard was bij een Executive) en de stoelen zijn leder/stof. Kan natuurlijk zijn dat de eerste eigenaar "los" is gegaan op opties maar iets vertelt me dat zijn geld op was toen hij de 3 liter had aangekruist.

Greetz,

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rover827SI    56

Goedemiddag Jan, gefeliciteerd met je X-type uit 2001. De foto's zien er mooi uit. Geniet van je Jag. Gr.

Aad

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    399
2 uren geleden, Janguar zei:

Dat dus. En in het interieur geen hout op de deuren (dacht dat dat standaard was bij een Executive) en de stoelen zijn leder/stof. Kan natuurlijk zijn dat de eerste eigenaar "los" is gegaan op opties maar iets vertelt me dat zijn geld op was toen hij de 3 liter had aangekruist.

Greetz,

Jan

De spoiler op de kofferdeksel was geen optie voor de Executive en voorbehouden aan de Sportversie, net zoals de zwarte deuromlijsting.

De Executive heeft ook volledig lederen stoelen en elektrische ramen achter.

Zo op het eerste gezicht zou het het dus een Sport zijn met bumpers (chroomstrips) en chromen handgreep (kofferbak) van de Executive....

Maar het blijft een mooi exemplaar!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6

Hi Frans,

Net even de originele brochure er bij gepakt en ik denk dat je gelijk hebt. De opties en vooral de onmogelijkheden duiden er op dat het een Sport is.

Bij deze de "sig" aangepast :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    123

bij mij staat het gewoon op de site van de RDW: 

X-TYPE 2.5 V6 EXECUTIVE

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6
9 minutes ago, paperboy62 said:

bij mij staat het gewoon op de site van de RDW: 

X-TYPE 2.5 V6 EXECUTIVE

Bij mij staat er niet veel meer dan:

X-TYPE 3.0 V6

Behoudens dat ik de 6e eigenaar ben dan natuurlijk ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6
23 hours ago, herman71 said:

Hallo Jan,

Mooie wagen man, veel pleizier ermee.

Groeten,

Herman :)

22 hours ago, isabella said:

Mooie auto.....

Tx! We zijn er ook erg blij mee:dancer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janguar    6

Ik heb alle "order specs" ontvangen van Jaguar. Het is inderdaad een Sport. De chromen onderdelen, die een Executive doen vermoeden, zijn er blijkbaar door één van de vijf vorige eigenaren opgezet.

large.5a5612e2c2c15_Orderspec.jpg.b578b56d0889619f40c4b4847ba19300.jpg

Service van Jaguar is "above and beyond the call of duty" :thumbup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen