Ga naar inhoud
Paddy66

Evt.zwakke punten x150

Aanbevolen berichten

Paddy66    10

Heb net een xk 4.2 coupe van 2007 aangeschaft ,heeft dit model nog enige aandachtspunten

waar rekening  mee gehouden moet worden ?????

mvg Patrick 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paddy66    10

Maar krijg je een hoop lol voor terug!!!!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    355

Eens een algehele keuring op los laten voor een goed beeld van de staat en onderhoud op dit moment.

Koppelomvormer, Megatronic en PCV klep..

Verder kun je beter even (laten) kijken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paddy66    10

Dus snel een keer naar heinkenszand😄😄😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    355

Er zijn meer mensen die het echt goed kunnen beoordelen, Gert Jan is ook een hele goede partij,

het gaat meer om het feit dat je het even na laat zien, scheelt soms een hoop leed..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    29

:thumbup:

..... maar zeker vanuit Etten-Leur lijkt me Heinkenszand een logische en goede keuze ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    48
Op 11-9-2017 om 9:26 PM, john37 zei:

heavy drinker ?

Heb dezelfde motor (met aanjager zelfs minder zuinig)  en valt reuze mee.

Gemiddeld verbruik van de XKR op de grote weg is 1:11 bij 130km uur.  Als je met een fiat panda etc ook 130 km wil rijden haalt die ook de 1 op 20 niet meer.

Dan wordt het rommelen in de marge, maar die motor in een X100/X150 rijdt fantastisch.

In tegenstelling tot de 4.0 motoren, worden de 4.2l  AJ33/AJ34  op engelse fora omschreven als "bomproof", 

Ps, ook ik ben, na aankoop, langs heinkeszand gereden voor een aankoop inspectie achteraf en een grote beurt laten geven

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
henrijag    0

Gefeliciteerd, super auto,

kijk even of de achterzijraampjes niet los zitten, is gemakkelijk zelf te herstellen.

zorg voor een goede accu en als je niet je dagelijks vervoer is sluit hem aan op een lader.

1x per maand de aanjager op hoog zetten en de ventilatieschuiven dicht, dit om de waterafvoer van de airco open te houden(blokkeerd graag).

Kijk of de koelslangen niet te oud zijn of opgezet en het thermostaathuis kan scheuren door de leeftijd omdat dit van kunststof is.(preventief vervangen is aan te raden)

Krijg je regelmatig in het display de melding CHECK PEDESTRIAN SYSTEM, met 2 nieuwe sensoren achter de voorbumper is dat opgelost. (kun je zelf doen, plug &play)

Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    177
Op 14 september 2017 om 5:14 PM, HenkXKR zei:

Heb dezelfde motor (met aanjager zelfs minder zuinig)  en valt reuze mee.

Gemiddeld verbruik van de XKR op de grote weg is 1:11 bij 130km uur.  Als je met een fiat panda etc ook 130 km wil rijden haalt die ook de 1 op 20 niet meer.

Dan wordt het rommelen in de marge, maar die motor in een X100/X150 rijdt fantastisch.

In tegenstelling tot de 4.0 motoren, worden de 4.2l  AJ33/AJ34  op engelse fora omschreven als "bomproof", 

Ps, ook ik ben, na aankoop, langs heinkeszand gereden voor een aankoop inspectie achteraf en een grote beurt laten geven

Uhhhh Henk, 11,1 op je schermpje betekent geen 1 op  11 helaas;-).

(bj mijn, overigens intussen ook "bomproof" 4 litertje(;-), is het 11, 8 bij 130 constant...maar is waarde in L / 100Km).

Kortere stukjes op binnen wegen met zware voet zit je zo op de 15L per 100km gemiddeld;-(..

Wel blij met de ervaring nog steeds, maar verlang wel naar een toekomstig olie overschot, of een wereldwijd CO2 tekort om er dagelijks gebruik van te maken. (momenteel is dit de "Vrijdag" auto;-))

een XK (100/150) is geen alledaagse/allemans auto.

You like it, or you want it :-)....(or you hate it, maar dat ben ik nog niet echt tegengekomen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    48

Die L/100km weet ik wel.  Reed laatst 200 km over de grote weg, en heb vooraf het gem , verbruik op 0 gezet. verbruik. 9L/100km was het resultaat.  Geen files gehad, misschien wind mee?

1:10 is zonder vaak meer haalbaar.   Maar meestal rijd ik idd ook 1:9 en in de stad 1 0p 5-6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    177
3 uren geleden, HenkXKR zei:

Die L/100km weet ik wel.  Reed laatst 200 km over de grote weg, en heb vooraf het gem , verbruik op 0 gezet. verbruik. 9L/100km was het resultaat.  Geen files gehad, misschien wind mee?

1:10 is zonder vaak meer haalbaar.   Maar meestal rijd ik idd ook 1:9 en in de stad 1 0p 5-6

Oeps..

Ja instant gebruik en met zijden voet voor een minuutje kom ik inderdaad ook wel eens op die waarde.

Mijn gunstigste gemiddelde woon werk combi verbruik (met wat moeite je in te houden) ligt op 11,5 L / 100KM.

Niet super slecht (1 op 8,7) maar als je steeds zo moet rijden, rij ik liever een andere auto.

Dus ik rij minder vaak mijn KM's met de XK. (alleen als we twee auto's nodig hebben, of er meer dan 3a4 dagen voorbij zijn zonder de XK... want dan MOET ik erin rijden:-))

De gezinsauto waar we met z,n 5en ruim in passen haalt gemiddeld iedere tank zo,n 1 op 14 (niet zo slecht voor een benzine auto van 1400KG..)

Dus als ik in de XK rijdt middel ik het totaal aantal KM's van beide autoos:-), gewoon voor de gemoedrust (Geen geen GL stemmer, maar ben wel gevoelig voor bepaalde argumenten qua milieu enzo)

Zo rij ik dus gemiddeld 1 op 12,6:-) (over beide autoos dat wel :wink:)

Maatschappelijk zeer verantwoord, want veel doorsnee gezins autoos zijn of dieselfrauduleuze zwarte rook producerende vervuilers, of halen op benzine amper 1 op 10:-)..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526

Nou, als ik dat zo zie wordt het geen XKR voor mij. 

Ik rij graag de langere afstanden in een dikke wagen, nu in de S-type.

Op delangere afstanden haalt ie 1 op 13, nouja, als ik het rustig aan doe.

Meestal zit ik tegen de 1:12.... dat wordt dan een stuk minder met een XKR.

Ben benieuwd of de XK ook zoiets doet. Ik vind de 3 liter al snel zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    177
13 minuten geleden, Pizzaman zei:

Nou, als ik dat zo zie wordt het geen XKR voor mij. 

Ik rij graag de langere afstanden in een dikke wagen, nu in de S-type.

Op delangere afstanden haalt ie 1 op 13, nouja, als ik het rustig aan doe.

Meestal zit ik tegen de 1:12.... dat wordt dan een stuk minder met een XKR.

Ben benieuwd of de XK ook zoiets doet. Ik vind de 3 liter al snel zat.

Zoals altijd Mario, niets voor niets:-)

Maar je koopt gewoon een vastgelopen 4L V8 XK of XJ, en lepeld er een 3 litertje in, en klaar ben je.

Snel zat en netjes 1 op 12!

(Snel zat, zou ik dat ook zijn;-))

By the way, een XKR, of enig ander gelijk gemotoriseerd vehikel verbruikt het minst als je met 160 over de autobahn rijdt (1000Km op 1 dag)

Wat zou ik dat graag een keer proberen:-)

1 op 10 na zo,n dag is dan nog reëel want goed warm en in z,n element!

Kwestie van op juist toerental draaien v.w.b koppel denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526

Ha ja in een XK hoort natuurlijk een dik blok. Maar...

Simpelweg is me dat verbruik gewoon te gortig. 

Even zien wat dan een XK 'doet' en anders een XJ X356.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    48
Op 15-10-2017 om 5:07 PM, Iksjeezesel zei:

Dus ik rij minder vaak mijn KM's met de XK. (alleen als we twee auto's nodig hebben, of er meer dan 3a4 dagen voorbij zijn zonder de XK... want dan MOET ik erin rijden:-))

Heb dat zo een keer gemeten (wilde het gewoon eens weten) . Verder interesseert het me niet veel of tie nou 1:8 of  1:10  op de grote weg loopt

Rij ook in 2 autos.

XKR heeft  nu 150K gelopen. Wil hem nooit meer verkopen. Ben er "zuinig" op en gebruik hem ook selectief, alleen als ik plezier aan de rit kan beleven.

Ga  a.s Zondag met 20 BMW Roadster vrienden nog wel een 240km najaarsrit doen. V.a Twente richting het heuvelachtige Teutobergerwald.

In die rit  met traditioneel veel bochten, gaat het gas op de plank = genieten! Gaat "veel" benzine kosten maar een uitje naar de Efteling is ook niet gratis.

Gaat November in de winterstalling. Denk dat veel eigenaars van Jaguar klassiekers zo met hun speeltje omgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526

Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar ik gebruik mijn Jag ook gewoon praktisch. 

Dus ik schuif 'm in parkeergarages, parkeervakken, doe er boodschappen mee, ga er klanten mee af.

Anders had het maar een koelkast of bankstel moeten worden, die mag onder dak staan en wordt wekelijks door de vrouw gepoetst.

Hoewel ik het verbruik wel mee vindt vallen voor wat feitelijk een soort semi-surpercar is,  wordt 1 op 8 mij te gortig.

Dat is inderdaad meer troetel- en hobbyterrein. Wel een heel mooie hobby!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    177
Op 20-10-2017 om 11:04 AM, Pizzaman zei:

Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar ik gebruik mijn Jag ook gewoon praktisch. 

Hoewel ik het verbruik wel mee vindt vallen voor wat feitelijk een soort semi-surpercar is,  wordt 1 op 8 mij te gortig.

Hee Mario, held:-) jij rijd gewoon dagelijks met niet de minste Jag!

Alleen maar mooi dat dat kan voor een ietsie meer wegenbelasting en een verbruik van 1 op 11 toch?

Een supercharged V8 is gewoon niet zuinig, ook niet een beetje. (punt) 

V.w.b semi supercar, kan ik bevestigen. 1 naar 100 is 5.7  seconden geloof ik, niet top of the bill,...nu na 17 jaar...

Komt  ook door wagen gewicht denk ik (1700/1800KG)

Maar al die moderne supercardingeses hebben wel veul meer PK's en op papier ook koppel... maar indien zonder turbo of supercharger leggen ze het af tegen de bejaarde XK dame als het gaat om acceleratie vanaf zon, 80km/u  tot de ze maar 200km/u:-)..

(want de trekkracht bij zo,n Jaguar V8 supercharger is bijna niet te evenaren)

Een XK(R) is een GT, en geen sportwagen, maar wel met waanzinnig veel power (althans het gevoel bij 80 naar 200 lijkt meer op 500pktjes dan op 370pktjes)

Relaas: een Jag met supercharged V8 kan met niet veel moeite tot een niet semi supercar gemaakt worden (naast de waarde,... die vergelijkbaar is met een Aygo,...of intussen een Yaris:-)) 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526
15 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Hee Mario, held:-) jij rijd gewoon dagelijks met niet de minste Jag!

Alleen maar mooi dat dat kan voor een ietsie meer wegenbelasting en een verbruik van 1 op 11 toch?

Is ook zo, volgens mij is een XKR dus gewoon niet geschikt voor wat ik er mee van plan ben.

Zal dan wel een XK worden... of een XJ (...ook geen R).

Overigens ben ik wel heel tevreden, dus haast heb ik er niet mee.

Voordeel van de S-type is dat ik ook m'n ouw pa en m'n broer kan ophalen voor een dagje Zandvoort.

Of de schoonouders ophaal vanaf weet-ik-g het-waar. Of taxi speel voor m'n politieke vriendjes.

Dan zoeven we met z'n allen heen-en-weer in alle comfort, dus die XJ heeft zeker wel wat,

al is het voor de 'gezinssituatie' niet meer nodig. Zou zelfs een "L" versie kunnen worden...

Aan de andere kant, ik ben nu nog geen 50, dus zo'n XK past me wel...

De F-type vind ik te 'sporty', als ik wil raggen dan beter een Capri of een Mini.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen