Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
mike123

Centrale vergrendeling achterdeuren S-type

Aanbevolen berichten

mike123    5

Sinds een week of twee lukt het niet meer om de achterdeuren van mijn S-type bj. 2000 op slot te maken. Niet met de afstandsbediening en ook niet wanneer ik in de auto zit en de deuren vergrendel d.m.v. de schakelaar. Als ik de 'rode knop' op de sleutelhanger indruk hoor ik wel een vergrendelgeluid, maar beide achterdeuren zijn gewoon te openen..  Ik kan er mee leven want er liggen geen spullen in de auto, maar fijn is het niet. De auto moet binnenkort de deur uit, dus voor een nieuwe eigenaar is het wel handig als het gewoon werkt. 

Iemand tips om dit probleem te verhelpen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    400

Kan je de deuren wel van binnen met de hand dicht maken?

Het is een veelvoorkomende kwaal bij zowel de S als X-TYPE. Meestal is vervangen voor een nieuwe (of goed werkende gebruikte) de enige remedie. Het vergrendelsysteem (wat je aan de zijkant van de geopende deur ziet) inspuiten met WD40 wilt ook wel eens helpen. De achterdeuren worden vaak minder gebruikt waardoor deze sluitingen wat stroever kunnen gaan worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588

Doet die van mij ook linksachter, want die wordt het minst gebruikt.

Maar het is wel met de hand te doen, via die zwarte flippertjes.

Eenmaal dicht gaat ie bij mij dan niet meer vanaf de buitenkant open.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5
1 uur geleden, sonsan zei:

Kan je de deuren wel van binnen met de hand dicht maken?

Het is een veelvoorkomende kwaal bij zowel de S als X-TYPE. Meestal is vervangen voor een nieuwe (of goed werkende gebruikte) de enige remedie. Het vergrendelsysteem (wat je aan de zijkant van de geopende deur ziet) inspuiten met WD40 wilt ook wel eens helpen. De achterdeuren worden vaak minder gebruikt waardoor deze sluitingen wat stroever kunnen gaan worden.

Nee zelfs van binnen krijg ik ze niet dicht.  Ik zal WD40 proberen, goede tip! Mocht het onderdeel vervangen moeten worden.. welk onderdeel heb ik dan nodig? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5
34 minuten geleden, Pizzaman zei:

Maar het is wel met de hand te doen, via die zwarte flippertjes.

Eenmaal dicht gaat ie bij mij dan niet meer vanaf de buitenkant open.

Had ik dat ook maar.. helaas. Ik heb zelden iemand achter in zitten dus permanent op slot zou prima zijn. Alhoewel de nieuwe eigenaar daar wellicht anders over denkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588
2 minuten geleden, mike123 zei:

Had ik dat ook maar.. helaas. Ik heb zelden iemand achter in zitten dus permanent op slot zou prima zijn. Alhoewel de nieuwe eigenaar daar wellicht anders over denkt. 

Heb jij niet van die zwarte flippers boven de chromen hendels zitten dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5
Zojuist, Pizzaman zei:

Heb jij niet van die zwarte flippers boven de chromen hendels zitten dan?

Ja die heb ik wel, maar ze werken niet. Wanneer ik deze indruk of juist naar boven druk dan vergrendelen slechts de voorportieren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588
16 minuten geleden, mike123 zei:

Ja die heb ik wel, maar ze werken niet. Wanneer ik deze indruk of juist naar boven druk dan vergrendelen slechts de voorportieren. 

Da's vreemd, bij mij gaan dan inderdaad alle deuren dicht (ook dat) maar ook die achterdeur.

Het enige is dat ie niet 'meegaat'met de rest als je die met de sleutel bedient.

Kortom, platdrukken (op slot) met de deur open, dan deur dicht = deur blijft dicht.

En de rest werkt 'onafhankelijk'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    400
53 minuten geleden, mike123 zei:

Nee zelfs van binnen krijg ik ze niet dicht.  Ik zal WD40 proberen, goede tip! Mocht het onderdeel vervangen moeten worden.. welk onderdeel heb ik dan nodig? 

B.v. deze. Maar het is een hele klus om die te vervangen (bij een X-TYPE tenminste) omdat je er moeilijk bij kan. Maar er zijn forumleden die het zelf gedaan hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen