jaapvanthoff Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 Mijn s-drietje heeft een niet zo een actief leven tot nu toe gehad. MY 1986, 190kkm. Veel rust gehad zeg maar. Rust roest. Afgelopen weekeinde moest Linda, de huisbaas, een boodschapje doen. In het kader “een dag iets niet kapot gemaakt, een dag niet geleefd” werd de grijze dame van stal gehaald… Dat was het master plan. Gewend aan AB’s van moderne auto’s moest nu de deur met een sleuteltje geopend worden. Sleutel er in, omdraaien (achteraf op slot doen) en de deur open proberen te trekken. Dat ging niet. Nee, op slot is op slot. Andere kant op draaien werkte ook niet. Linda is ook niet gek, via de andere kant de deur open gemaakt, met maatje 45… over de stoelen geklauterd, de meest belangrijkste aankoop van de week gedaan (pakje Marlboro) en haar beklag gedaan over de sub-optimale staat van mijn nieuwe auto. Jullie begrijpen, heb je een maand lang nieuw speelgoed, helpt je geliefde je trots naar de galemiezen. En verdomd, het slot was “out of order” Van binnen ook niet meer van het slot te halen, gewoon niet open te krijgen! Contact aan, raampje naar beneden en zo van buiten aan de binnen vergrendeling lopen trekken en duwen. Geen succes, slechts een toename van de verkeerde hormonen in mijn bloed. Na gefriemel, getob, woorden zoals potverdikkie(2) diende de oplossing zich even snel als onverwacht aan. De handgreep aan de buiten zijde was tijdens het op slot zijn naar buiten getrokken. Na het niet spontaan openspringen van de deur was de handgreep niet in zijn rust positie gekomen, en daardoor alle ontgrendelling pogingen om zeep helpend. Door nu de handgreep “teug tegen/in de auto te drukken komt kennelijk een blokkerpal vrij en alles werk zoals het moet. Moraal: Door een gebrek aan smeer middel lopen de bewegende delen zwaar en veroorzaakt deze storing. In alle 80 pagina's over de S-jes heb ik deze storing niet gevonden. En in het kader: "je kan beter om me lachen dan huilen" wilde ik het even delen. Huiswerk: Binnen bekledig demonteren en alles wat beweegt met WD40 gangbaar maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 10 uren geleden, jaapvanthoff zei: Binnen bekledig demonteren en alles wat beweegt met WD40 gangbaar maken. Een klusje dat ik ook nog steeds moet doen, maar ik heb de auto dan ook nog maar pas 13 jaar ... . Even de boel eruit halen (mn ook raammechaniek), schoonmaken en van vers vet voorzien ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 1 uur terug, hansvh zei: Een klusje dat ik ook nog steeds moet doen, maar ik heb de auto dan ook nog maar pas 13 jaar ... . Even de boel eruit halen (mn ook raammechaniek), schoonmaken en van vers vet voorzien ! Ik herken dit, Ik heb de mijn Jag al 12 jaar en mijn rechter raam gaat al twaalf jaar moeizaam open en dicht Maar ja wanneer moet dat raam open Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts