Ga naar inhoud
Laan

GROOT onderhoud jaguarforum

Aanbevolen berichten

Laan    620

Om ons mooie forum werkend te houden zijn geregeld updates nodig. Vanaf april dit jaar levert Invision Power geen updates meer voor versie 3. Zodoende ontstaan er soms wat vreemde haperingen. Van april volgend jaar gaat versie 3 geheel op zwart. We ontkomen er dus niet aan over te gaan op versie 4. Dat is een vrij ingrijpende operatie, waar de komende twee weken vooral in de avonden en weekenden aan gewerkt zal worden. Het kan dan voorkomen dat er ineens iets niet werkt, of weg lijkt te zijn. Geen paniek dus.  :swoon:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wvdl    100

Succes!

Gaan we verder nog iets zien van de upgrade?

Of is het onder de motorkap/achter schermen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    620

Vooral achter(de)schermen. Maar als jullie straks graag een ander achtergrond kleurtje willen, geen probleem. :)

Eerlijk gezegd weet ik niet of het zichtbaar wordt. We zullen zien wat forum dokter DvL, tevens de schepper van JF, ons gaat brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
DvL    99

Helaas zijn er wel voorkant aanpassingen, maar de bedoeling is om alles weer gelijkwaardig te krijgen de komende weken   :twitch:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    815

Helaas zijn er wel voorkant aanpassingen, maar de bedoeling is om alles weer gelijkwaardig te krijgen de komende weken   :twitch:

Daar gaan we weer wel aan wennen :) Voorheen ook altijd gelukt. Was jij het niet die schreef, lekker rustig zonder JF maar volgens mij heb je er nu bijna een dagtaak aan :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wvdl    100

Ik ben benieuwd naar de wijzigingen.

Ik vertrouw erop dat het goed komt :-)

Ander achtergrondkleurtje  heb ik geen mening over. Het eerste wat me te binnen schiet is alles BRG. Alleen de hele pagina BRG lijkt me een beetje donker... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

Ik ben benieuwd naar de wijzigingen.

Ik vertrouw erop dat het goed komt :-)

Ander achtergrondkleurtje  heb ik geen mening over. Het eerste wat me te binnen schiet is alles BRG. Alleen de hele pagina BRG lijkt me een beetje donker...

Versie 3 gaat op zwart Willem, niet op BRG;-).

Jf team, veel succes en wijsheid.

Laat je niet chanteren door de IT wereld:-) (alles wat je net niet kunt betalen blijkt dan toch niet waar te zijn..:wink:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wvdl    100

Laat je niet chanteren door de IT wereld:-) (alles wat je net niet kunt betalen blijkt dan toch niet waar te zijn..:wink:)

Zwart? Zodat de site meer in lijn is met jouw zwarte xkr?

Doe er dan nog maar wat witte rook bij

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    620

Ja heb je helemaal gelijk in. Edoch, de overstap naar V4 zorgt dat het hier allemaal lekker gangbaar blijft. En misschien dat V3 nog even doorstrompelt, maar als de boel vastloopt is er geen support meer. En geen forum misschien :( Gelukkig is deze stap betaalbaar met dank aan donateurs en sponsors. En door DvL zodat we geen dure nerd moeten inhuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Prinz1000    30

Om ons mooie forum werkend te houden zijn geregeld updates nodig. Vanaf april dit jaar levert Invision Power geen updates meer voor versie 3. Zodoende ontstaan er soms wat vreemde haperingen. Van april volgend jaar gaat versie 3 geheel op zwart. We ontkomen er dus niet aan over te gaan op versie 4. Dat is een vrij ingrijpende operatie, waar de komende twee weken vooral in de avonden en weekenden aan gewerkt zal worden. Het kan dan voorkomen dat er ineens iets niet werkt, of weg lijkt te zijn. Geen paniek dus.  :swoon:

Veel succes, Laan! Het was al een tijdje beken dat versie 3 op zwart zou gaan. Terzijde: wel eens overwogen om te converteren en over te stappen op Xenforo? Ietwat werk, maar is veel beter coded en die dedicated server hier kan het prima aan. 

Hoe dan ook: fingers crossed (alhoewel ik er niet aan twijfel dat een volledige backup achter de hand is!). Nogmaals succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
DvL    99

Het jaguarforum was ooit gestart met phpbb, wij hebben toen na 5 jaar voor invision gekozen vooral om het stabiele en professionele admin gedeelte,  het stabiele content onderdeel, de agenda en het gallery gedeelte(Dit zijn vaste onderdelen van invision, geen losse plugins).

En natuurlijk het support gedeelte, invision 4.0 is weer een overtreffende trap op al deze punten.

Over de jaren heen nooit problemen gehad met invision waar open source fora nogal te wensen overlaten ehum, er zullen weinig open source fora zijn die beter coded zijn op bovenstaande vlakken .

Invision 4.0 is een grote stap maar zou geen problemen moeten geven samen met invision support, het had al eerder mogen gebeuren.

Tezamen met de servers en het backupsysteem van Hensel gaat het de komende jaren zeker weer goed komen  :twitch:.
(never change a winning team)

En we kunnen gelijk ook over op een responisve voorkant..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    620

Het lijkt een beetje overdadig, maar er komen meerdere berichten binnen dat er foutmeldingen ontstaan bij het posten. Dus:

Het forum draait nu op zwaar verouderde software die zorgt voor foutmeldingen. Tijdens de conversie naar de nieuwe versie kunnen ook problemen ontstaan of zijn berichten (tijdelijk) weg. Het advies is om even geen hele moeilijke postst of foto albums te plaatsen. Als de conversie klaar is wordt dat ook weer hier gemeld.

Dank voor jullie begrip en geduld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    91

Ik weet niet of het (in)direct hiermee heeft te maken of waar ik dit anders moet plaatsen (op een ander autoforum is er bijv. een topic "Opmerkingen voor / vragen aan beheerteam". Wellicht is dat voor dit forum ook een idee?)

Sinds enige tijd ontvang ik geen emailberichten meer bij acties waar ik dat wel voor heb aangegeven, zoals bijv. ontvangen van een PB. De meldingsinstellingen heb ik gecontroleerd en staan goed, mijn geregistreerde emailadres is ook juist en de berichten komen ook niet in mijn spambox.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    620

Is een idee, een vragen en opmerkingen optie. Ook kan je in het menu bovenin naar "extra" en dan jfteam gaan. Ik zal je een pb sturen. Kijken of die aankomt. Moet lukken tenzij je mij geblokkeerd hebt :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen