Jump to content

Stoel verwijderen

molenbaan
 Share

Recommended Posts

In mijn recent aangekochte XK heb ik' evenals in mijn oude XJS'te weinig beenruimte.

Ik wil nu de stoel er uit halen en een frame maken waardoor de zitpositie ruimer wordt.

Concreet: kan ik de stoel zomaar verwijderen en krijg ik straks niet allerlei meldingen van eventuele airbags?

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja accu losgooien heb ik gedaan.

Heb nu voldoende ruimte, kan 10 CM verder naar achter.

Maar zijn niet alle stoel frames hetzelfde, raar dat jij met je stoel tegen de achterzijde komt.

Weet je zeker dat dit niet al een x is aangepast door een vorige eigenaar?

Heb die van mij (2000my) ook moeten aanpassen, was zeker de moeite. De stoelen vanaf 2001 zijn aangepast, misschien dat die al niet verder naar achteren kunnen maar deze ken ik zo niet. In ieder geval bij de 4.2 wagens kom je direct tegen de achterbank aan, maar ik zit daar niet zover naar achteren als bij die van mij.

Ja accu losgooien heb ik gedaan.

Heb nu voldoende ruimte, kan 10 CM verder naar achter.

Maar zijn niet alle stoel frames hetzelfde, raar dat jij met je stoel tegen de achterzijde komt.

Weet je zeker dat dit niet al een x is aangepast door een vorige eigenaar?

Het zou ook kunnen verschillen afhankelijk van interieur/bekleding.

Ter illustratie een off-topic (want niet Jaguar) voorbeeld. Bij een Capri heb je het standaard, Recaro of Ghia interieur.

Als je het verschil in ruimte beziet tussen een standaard-stoel in achterste stand en een Ghia, dat is behoorlijk.

De stoelframes zijn hetzelfde, maar bij een Gia is de bekleding zoveel dikker dat je ten eerste helemaal achteruit moet gaan zitten als bestuurder

en dat je dan nog ten tweede daarachter je benen nooit meer kwijt kunt tenzij je korter bent dan 1.50 en beentjes hebt van 5cm dik. 

Bij een Recaro interieur is het nog leuker, daar staat de stoel verder naar achter op het frame. Dan heb je voorin dus meer ruimte.

Die stoelen kan je klem zetten tegen de achterbank. Voor de meesten hoeft dat echter niet omdat ze al verder naar achteren staan.

En dan komt de grap, je komt toch nooit meer achterin omdat de hoofdsteunen j hoger zijn zodat je ze nooit ver genoeg voorover krijgt 

om er achterin te kruipen... probleem opgelost? 

Bij de XK zou ook iets dergelijks aan de hand kunnen zijn.