Jump to content

Series 2, Bij de Carglass


Recommended Posts

Noud    61

Ook een klassieker ontkomt er niet aan...van de week een flinke steen tegen de voorruit. Zou de Carglass hier wat mee kunnen? Het blijkt van wel...

 

post-6101-0-51927500-1499976074_thumb.jpeg

 

Ze hebben gelijk een oudere beschadiging gevuld, deed me een beetje denken aan hoe ik bij een tankstation sta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
arie-jag    567
Op ‎7‎/‎13‎/‎2017 om 10:03 PM, Noud zei:

Ook een klassieker ontkomt er niet aan...van de week een flinke steen tegen de voorruit. Zou de Carglass hier wat mee kunnen? Het blijkt van wel...

 

post-6101-0-51927500-1499976074_thumb.jpeg

 

Ze hebben gelijk een oudere beschadiging gevuld, deed me een beetje denken aan hoe ik bij een tankstation sta...

 

Hadden zij ook een nieuw raamrubber of hebben ze de oude hergebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    83

Lijkt meer  reparatie van 2 sterren,

 

Dit : "Hadden zij ook een nieuw raamrubber of hebben ze de oude hergebruikt?"  Blijft een boeiende vraag.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    567

Inderdaad John, ik had beter moeten lezen. :thumbsu:

Nu nog eens opnieuw gelezen en lees nu pas dat er gevuld werd dus is de ruit zelf niet vervangen en dus ook het rubber niet los geweest.

 

Vroeg mij namelijk af dat wanneer mijn ruit kapot zou zijn en vervangen dient te worden of het dan "veilig" is carglas hiervoor te benaderen.

En of ze überhaupt klassiek spul kunnen leveren.

Zijn op dit moment ook weer slecht/niet passende raamrubbers in omgang dus nog extra hindernis/uitdaging om eerst de juiste spullen te hebben voor je tot vervanging over kan gaan.

  • Verdrietig 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaapvanthoff    373

Ja, goede vragen en bezorgdheid.

 

Van mijn S3 is het raamrubber gekrompen en heeft het rubber een kleinere bocht, radius, aangenomen in de boven hoeken.

Het lijkt er op dat ik een rubber nodig heb die alleen een soort afdichting maakt tussen ruit en chromen sierstrip.

Barrat heeft een rubber gestuurd waarvan ik denk dat dit rubber eerst in de auto geplaatst moet worden, en daarna moet de ruit hierin geplaatst worden.

De truk met een touwtje.

 

Iemand een mening?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    469

Truc met touwtje? Zeker bij de S3 niet van toepassing. Bij voor- en achterruit heb je te maken met slechts één rubber. Dat wordt om de flens van de carrosserie aangebracht. Dan heb je verder nog twee kunststof strips nodig: één tussen RVS strip en ruit en één tussen RVS strip en carrosserie.

 

Van alle onderdelen is de kunststof strip tussen ruit en RVS strip het enige dat niet in de kit zit. Dat deel zou je dus probleemloos los moeten kunnen trekken en vervangen door een nieuwe. Je zou bij SNG dus DEZE besteld moeten hebben. Is voor voor- en achterkant hetzelfde.

 

In doorsnede ziet het er zo uit:

Afbeelding 1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaapvanthoff    373

Hans, dank voor je uitleg.

 

Ik heb het binnen rubber, # 4 al een tijdje liggen en toen ik de mannen van Barratt afgelopen zondag zag, werd ik herinnerd aan een dit "optimalisatie" klusje.

Met deze tekening in de hand heb ik het juiste rubber kunnen bestellen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...