Ga naar inhoud
Noud

Series 2, Bij de Carglass

Aanbevolen berichten

Noud    17

Ook een klassieker ontkomt er niet aan...van de week een flinke steen tegen de voorruit. Zou de Carglass hier wat mee kunnen? Het blijkt van wel...

post-6101-0-51927500-1499976074_thumb.jpeg

Ze hebben gelijk een oudere beschadiging gevuld, deed me een beetje denken aan hoe ik bij een tankstation sta...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    362
Op ‎7‎/‎13‎/‎2017 om 10:03 PM, Noud zei:

Ook een klassieker ontkomt er niet aan...van de week een flinke steen tegen de voorruit. Zou de Carglass hier wat mee kunnen? Het blijkt van wel...

post-6101-0-51927500-1499976074_thumb.jpeg

Ze hebben gelijk een oudere beschadiging gevuld, deed me een beetje denken aan hoe ik bij een tankstation sta...

Hadden zij ook een nieuw raamrubber of hebben ze de oude hergebruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
john37    28

Lijkt meer  reparatie van 2 sterren,

Dit : "Hadden zij ook een nieuw raamrubber of hebben ze de oude hergebruikt?"  Blijft een boeiende vraag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    362

Inderdaad John, ik had beter moeten lezen. :thumbsu:

Nu nog eens opnieuw gelezen en lees nu pas dat er gevuld werd dus is de ruit zelf niet vervangen en dus ook het rubber niet los geweest.

Vroeg mij namelijk af dat wanneer mijn ruit kapot zou zijn en vervangen dient te worden of het dan "veilig" is carglas hiervoor te benaderen.

En of ze überhaupt klassiek spul kunnen leveren.

Zijn op dit moment ook weer slecht/niet passende raamrubbers in omgang dus nog extra hindernis/uitdaging om eerst de juiste spullen te hebben voor je tot vervanging over kan gaan.

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    93

Ja, goede vragen en bezorgdheid.

Van mijn S3 is het raamrubber gekrompen en heeft het rubber een kleinere bocht, radius, aangenomen in de boven hoeken.

Het lijkt er op dat ik een rubber nodig heb die alleen een soort afdichting maakt tussen ruit en chromen sierstrip.

Barrat heeft een rubber gestuurd waarvan ik denk dat dit rubber eerst in de auto geplaatst moet worden, en daarna moet de ruit hierin geplaatst worden.

De truk met een touwtje.

Iemand een mening?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    258

Truc met touwtje? Zeker bij de S3 niet van toepassing. Bij voor- en achterruit heb je te maken met slechts één rubber. Dat wordt om de flens van de carrosserie aangebracht. Dan heb je verder nog twee kunststof strips nodig: één tussen RVS strip en ruit en één tussen RVS strip en carrosserie.

Van alle onderdelen is de kunststof strip tussen ruit en RVS strip het enige dat niet in de kit zit. Dat deel zou je dus probleemloos los moeten kunnen trekken en vervangen door een nieuwe. Je zou bij SNG dus DEZE besteld moeten hebben. Is voor voor- en achterkant hetzelfde.

In doorsnede ziet het er zo uit:

Afbeelding 1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    93

Hans, dank voor je uitleg.

Ik heb het binnen rubber, # 4 al een tijdje liggen en toen ik de mannen van Barratt afgelopen zondag zag, werd ik herinnerd aan een dit "optimalisatie" klusje.

Met deze tekening in de hand heb ik het juiste rubber kunnen bestellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen