Jump to content
Noud

X308, hemel bekleden

Recommended Posts

Noud    24

Als de hemel naar beneden komt hebben we allemaal een blauwe hoed...oh nee, een ouwe Jaguar...

Afgelopen dagen de hemel uit de auto gehaald (LWB, sunroof). Beetje vouwen maar dat kan geen kwaad. Trim panels van het open dakje vereisten wat vooronderzoek, maar uiteindelijk ook zonder brokken kunnen verwijderen. Oude bekleding eraf halen en restanten foam eraf borstelen.

Stof besteld (Oatmeal) en bij een lokale auto stoffeerder twee spuitbussen lijm gehaald. Die bleek ook het bekledingsmateriaal te hebben liggen dus ik had helemaal niet in Engeland hoeven te bestellen! Tip van de bekleder: voorstoel en middenconsole verwijderen (hebben wij niet gedaan).

Plakken kan iedereen die een beetje voorzichtig is. Totale kosten minder dan € 100.

Morgen gaat-ie d'r weer in, nu nog even een plaatje.

post-6101-0-11538300-1499974985_thumb.jpg

• Like 2

joepth    0

Beste Noud,

Is het gelukt met het plaatsen, goed resultaat? Welk bedrijf hier in Nederland heeft de hemel / waar heb jij deze besteld?

Ben benieuwd!

Groeten,

Joep

Noud    24

Hemel is weer op zijn plek. Ik heb de oude ondergrond (biscuit) gebruikt, en deze opnieuw bekleed. Ik denk dat diverse autobekleders in Nederland wel de juiste stof hebben, ik was toevallig bij CJ Autobekleding in Culemborg en die had stof liggen in Jaguar beige en grijs (volgens mij geen oatmeal). Ze hadden ook de juiste lijm (bestand tegen hogere temperatuur).

Succes,

Noud

djschoone    0

Ik heb recentelijk ook mijn hemel gedaan. Zonder sunroof. Uithalen was wat spannend en passen-en-meten. Bij lokale club de stof laten bestellen en laten plakken (http://www.mavati.nl/ - € 150 excl BTW), nadat ik zelf het voorbereidende werk had gedaan.

Bij het naar binnengaan een kleine vouw gekregen in de stof, maar na een warme dag is deze nu ook helemaal weg. 

sonsan    443
41 minuten geleden, arie-jag zei:

Ik kan de foto's niet zien??

Oh wacht als ik het aanklik wel.

Hoewel, is maar 1 foto die ik te zien krijg?

Er staan er toch echt twee...Zonder aan te klikken.