keesh Posted July 9, 2017 Share Posted July 9, 2017 A 1969 E-Type Jaguar 4.2 2+2 Coupe with just 1700 miles on the clock and one owner from new goes under the hammer at H&H’s sale at the Imperial War Museum in Duxford. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wvdl Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Dat gebeurt er kennelijk als je meerdere auto's hebt - geen tijd om ze allemaal te rijden Was er vorig niet ook een E-type met een ontzettend lage tellerstand? Die had volgens mij aan boord van een cruiseschip gestaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Is een RHD. Die zijn niks waard, dus die zal hoogop een grijpstuiver opleveren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wvdl Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Is een RHD. Die zijn niks waard, dus die zal hoogop een grijpstuiver opleveren. Inderdaad, heel belangrijk of ie LHD of RHD is. Kan me voorstellen dat dat zeer belangrijk is als ie een museum ingaat. Dat wil je toch niet hebben - allemaal LHD auto's en dan 1tje RHD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Is eigenlijk alleen maar intressant voor investeerder maar of de auto nog meer waard zal worden dan de veilingprijs? Als rijder auto ben je er nog niet na de niet al te males veilingprijs, dan begin je pas met de hele bende vervangen: rubbers, leidingen enz voor dat je er de weg mee op kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Het zal wel aan mij liggen, maar een auto is om mee te rijden. Ik zou het uiterlijk en interieur origineel houden, maar je ontkomt er niet aan dat je dingen zult moeten vervangen. Als je dan toch moet reviseren/opknappen, waarom dan niet een update met betere en moderne technieken dan er vroeger voorhanden waren of nagelaten zijn (roestpreventie) en die er uiteindelijk voor zorgen dat je langer in je auto kunt blijven rijden. Moderne technieken worden ook op eeuwenoude schilderijen en andere kunstwerken toegepast om ze zo lang mogelijk te behouden. Ieder icoon van zijn tijd, ook auto`s, verdienen hetzelfde, het verschil ligt alleen in het gebruik. Het doel van een schilderij is om hangend aan een muur bewonderd te worden. Auto´s moeten ook bewonderd kunnen worden, wat mij betreft liefst in de functie waar ze voor bedoeld waren. Als investering ergens wegstoppen heb ik nooit begrepen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jag42 Posted July 11, 2017 Share Posted July 11, 2017 .... Als investering ergens wegstoppen heb ik nooit begrepen. Sommige mensen verdienen hier heul veul geld mee. Da's niet zo moeilijk om te begrijpen maar jammer is het wel dat deze auto's aan nhet zicht onttrokken worden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees Posted July 11, 2017 Share Posted July 11, 2017 .... Da's niet zo moeilijk om te begrijpen Bedoel ik mee dat ik er niets mee heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenkXKR Posted July 26, 2017 Share Posted July 26, 2017 De prijzen voor collecters items van 60-30 jaar oud rijzen de pan uit. Je moet er rekening meehouden dat de luchtbel op een bepaald moment uiteen spat. (tenzij de Chinezen in de toekomst mee gaan bieden). Wat mij opvalt is dat de prijzen van vooroorlogse autos nauwelijks stijgen. Je koopt al voor €. 15.000 een oldtimer Zie bijv. deze site : http://www.oldtimers-te-koop.nl/vooroorlogse-oldtimers-te-koop.aspx Lijkt mij wel grappig om met zo'n auto aan ritten voor oldtimers deel te nemen. Kan me ook voorstellen dat het over een aantal jaren "hip" / Trendy / mode is om zo'n auto te hebben en dan vliegen daar de prijzen de pan uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Blijft geen gezicht die 2+2 met de belachelijke hoge voorruit. En daardoor ook veel minder populair. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts