Jump to content
jurrdy

Rechtsachterlicht blijft branden

Recommended Posts

jurrdy    3

Goedendag,

Ik heb een trekhaak onder de auto gebouwd en een universeel trekhaakset gemonteerd dit omdat jaguar aangaf dat hier niets meer voor te krijgen is.

Alles netjes aangesloten het werkte ook allemaal perfect.

Nu had ik een 150 km gereden met de caravan (de schakelaar stond gewoon op automatische) en reed ik een tunnel in en toen gaf het display aan achterlicht defect.

Ik moest nog maar een stukje toch zo doorgereden.

Eenmaal op bestemming zag ik dat het rechtsachter licht aan bleef en alles verder uit was.

Op automatische stand en als de lichten uit staan.

Nu heb ik al geprobeerd om de stekker van de trekhaak aansluiting die op het rechtachterlicht zit eraf te halen hier geen resultaat van.

Ik heb meer het idee dat het in de auto zelf zit waardoor hij het rechtsachterlicht aan blijft sturen.

Ik zou graag schemas ontvangen of advies of iemand dit al heeft meegemaakt omdat dit er lastig is want ik moet elke keer de accupool losmaken.

Ik hoop op graag zsm reactie alvast bedankt mede forumleden.

Het gaat om een jaguar xj 3.2 v8 van 1998.

Mvg

isabella    663

Ik denk dat je de constante stroomdraad op de verkeerde aansluiting hebt gedaan, heb je een 7-ploige of een 13-polige stekker gemonteerd?

jurrdy    3

Nee dat was gewoon een set zonder iets erbij alleen de kabels.

Nou kreeg ik op de remlichten al een storing dus heb ik hierdoor een relais ertussen gezet en toen was dit opgelost.

Het ging over een 7 polige dus je zou hier geen probleem van moeten hebben.

Nu heb ik de body computer eruit gehad en open gehad even schoongeblazen niets geks aan te zien verder.

Weer terug gezet had hij het nog steeds.

En vanmorgen zet ik de accupolen erop en het is gemaakt het achterlicht is uit en als ik de lampen aanzetten ging hij ook gewoon weer branden.

Nu weet ik niet of dit met de body computer te maken had omdat na ik dit schoongemaakt had was het nog steeds niet goed.

Nu dus wel ik blij natuurlijk.

Alleen ik heb geen idee waar het dus vanaf is gekomen.

Ik ga nu een set monteren met een canbus/ boordcomputer kastje ertussen zodat ik hier geen problemen meer mee krijg.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het meedenken vond het erg vervelend omdat ik een weekend weg was.

Mvg

jurrdy    3

Heb een andere kabelset ertussen gemaakt (een fatsoenlijke) met een kastje ertussen die ook werkt met de boordcomputer van de jaguar en nu alles opgelost kan op slot :)