Jump to content

ACC niet beschikbaar. Wie heeft LJD1962AA?


Ron62
 Share

Recommended Posts

Vandaag heeft mijn XKR een grote beurt gehad bij Breeland in Rotterdam. De service die verleend werd had ik niet verwacht. Toch een pluim voor deze nieuwe Rotterdamse dealer.  Er werd behoorlijk meegedacht en oplossingen aangedragen voor mijn ACC probleem. Helaas was het niet op te lossen. Ook niet na ruggenspraak met Jaguar NL. De ABS sensoren zijn schoon, De remlichten branden, De rem schakelaar is nieuw. De vacuum slangen lek vrij. Mijn verzoek was om de "radar"uit de computer te programmeren. Dit is helaas niet gelukt omdat de radar niet kapot zou zijn. Het programmeren is niet gelukt omdat de sturingseenheid LJD1962AA waarschijnlijk niet goed werkt en daar dus de storing in zit. Is hier iemand die dit eerder heeft gehoord en dit kan bevestigen? Of, nog beter, Heeft iemand voor "weinig" dit onderdeel beschikbaar. Ik wil er namelijk niet al te veel geld aan uitgeven als niet zeker is dat dit onderdeel de foutmelding veroorzaakt.

Link to comment
Share on other sites

Het is 100 procent zeker de ECU, die gaan altijd defect.

 

Ze zijn voor meer dan weinig nieuw te verkrijgen en absoluut niet gebruikt, iedereen zoekt er 1...

 

Ze kosten 1800 euro en gaan gewoon na een paar jaar weer defect.

 

Vaak worden ze niet meer gerepareerd omdat de meeste mensen het systeem vervelend vinden in hoe het werkt.

 

Je kunt ze niet weg programeren, wel compleet verwijderen....

 

Sorry voor dit verhaal, maar we makken het heel vaak mee en het is tot nog toe altijd de ECU die defect is.

 

Ik ben ook bezig geweest met repareren en het uitbesteden ervan, maar er zitten onderdelen in de unit die niet gemerkt zijn  en dus niet te traceren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Helder verhaal. Het komt er dus gewoon op neer dat ik maar moet wennen aan het turen naar een foutcode.

Ik denk dat je de auto z,n configuratie wel kunt aanpassen zodat ie de ECC niet als onderdeel van z,n systeem ziet, en je geen storing ziet..

Maar dat geheel ter beoordeling van de specialist.

 

Anders een stukkie masking tape....

Link to comment
Share on other sites

Eigenaardig. Ik heb ook altijd begrepen dat de "radar" er uit te programmeren is. Ik heb zelfs een keer opgeschreven hoe. Allereerst zou de "radar" losgekoppeld moeten worden (stekker er uit). Daarna met de mongoose naar CC STD omzetten of zo iets. De ene expert zegt dus het ene en de andere spreekt dit weer tegen. Wat zou de waarheid dan zijn? Is de configuratie van de XJ350 dan zo veel anders dan van een X100? Het liefste zou ik de radar er toch uit willen hebben omdat hij ook reageert op tegenliggers en dan wil je niet automatisch afremmen. Gewoon een standaard CC is genoeg. Wie is overigens BBA?

Link to comment
Share on other sites

Eigenaardig. Ik heb ook altijd begrepen dat de "radar" er uit te programmeren is. Ik heb zelfs een keer opgeschreven hoe. Allereerst zou de "radar" losgekoppeld moeten worden (stekker er uit). Daarna met de mongoose naar CC STD omzetten of zo iets. De ene expert zegt dus het ene en de andere spreekt dit weer tegen. Wat zou de waarheid dan zijn? Is de configuratie van de XJ350 dan zo veel anders dan van een X100? Het liefste zou ik de radar er toch uit willen hebben omdat hij ook reageert op tegenliggers en dan wil je niet automatisch afremmen. Gewoon een standaard CC is genoeg. Wie is overigens BBA?

Ze spreken elkaar tegen volgens mij.

Bij x350 wel, en bij x100 niet dus.

Link to comment
Share on other sites

Als je in de elektrische schema's kijkt zit de ACC bij de XK in de loop waar ook de ABS achter zit. Bij de X350 is het een losse module die direct op de Canbus zit dus daar kan het verschil wel eens in zitten dat hij er niet zomaar uit kan bij een XK.

 

Guus

Link to comment
Share on other sites

Als de regel module LJD1962AA is, dan zit deze in mijn XKR in het vak tussen de linker veerpoot en het tussenschot. Dat is 1 kruiskop schroef en twee stekkers. Dat is volgens mij makkelijk omwisselen voor een werkend exemplaar. Als deze tenminsten voor een redelijk prijs te bemachtigen is. Het goedkoopste wat ik nu gezien is, kost deze 700 pond. Ik zag nog een exemplaar voor minder. De verkoper reageert echter niet om mijn vraag of deze foutloos is/werkt. Blijf de vraag open staan. Kan de ACC er nu wel of niet uitgeprogrammeerd worden zodat een standaard CC overblijft.

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de input. Inmiddels een gevonden in Britannia. Een onderdelen zoek machine gaat veel sloperijen af. Als deze ook een fout melding geeft, dan mag ik de module terug sturen. kostte 237 pond en zou volledig getest zijn. Die bij Eurojag had ik ook gezien, maar op vragen wordt niet gereageerd. Ik hou jullie op de hoogte over het verloop en de montage als de boel binnen is.

Overigens gaat de thread over de Adaptive cruise over de radar module en niet over de sturingsmodule LJD1962AA.

Link to comment
Share on other sites

Soms, Soms snap ik die Britten niet. De onderdelen zoek machine heeft er een gevonden. De betreffende handelaar zegt dat hij zonder fouten werkt. Wil ik betalen met paypal, wat de site ook aangeeft. Nee, kan niet. CC dan. Ja is goed, Geeft ik de gegevens. Oh, het is geen Brits CC nummer, dan gaat het niet. Dan maar een bank transfer. Maar daar waarschuwt de site voor om die niet te gebruiken. Maar het adres is ook niet in UK. Ja, en? Ja maar je bent ook geen bedrijf. Ja, en ? Zeg, wil je nu wel of niet verkopen. Stenen tijdperk Brit. Alles aan de andere kant van de sloot is eng. Eurojag reageert nog steeds niet op mijn vraag of dat ding foutloos werkt en of het terug gestuurd mag worden als deze niet goed werkt. Ik denk toch een legitieme vraag. Al met al ben ik dus nog steeds op zoek naar een goed werkende LJD1962AA. Wellicht kan ik er een vinden uit de USA. Naar verluid zijn de ACC's daan niet geleverd en heeft de sturingsmodule ook geen ACC maar een standaard CC in z'n geheugen. Maar wat zou dan het onderdeel nummer zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook heel blij met dit soort berichten. Alleen op die manier kunnen we een goede keuze maken. En echt waar, ik ben ook heel blij met mijn XKR. Maar ik heb ook geluk dat het een auto van de 1e eigenaar is die er 16 jaar en 94.000km mee heeft gereden in Belgie. Wat als grote voordeel heeft dat je een uitgebreide kilometer historie hebt of kan krijgen. Veel uitgebreider dan een NAP. Ook een schade historie staat er in. Werkelijk elk bezoek aan een aan de auto gerelateerde dienstverlener zorgt voor een kilometerstand notering. En dat ACC ding is het enige wat er aan schort. De eerste beurt in mijn bezit was onlangs bij de plaatselijke Jaguar dealer. APK en grote beurt. Kost een vermogen en sommige kopen voor dat geld een auto. Maar er wordt wel met aandacht aan je auto gewerkt. Dus alle olieen zijn vervangen (ook de compressor olie) en de bougies. Het enige wat kapot was was een nummerplaat lampje.

Link to comment
Share on other sites

Op tweebaanswegen is ACC erg prettig rijden omdat de auto zelf afstand houdt tot je voorganger. Op de snelweg is het niet zo handig omdat je automatisch vertraagd als je een langzamer iemand achterop komt of de auto gaat remmen als er iemand kort voor je invoegt. En soms reageert ACC ook zomaar op iets waardoor er geremd wordt zonder reden. Ik zit zelf ook regelmatig in dubio of ik het wil houden of uitzetten....maar binnendoor is wel weer lekker!

 

Guus

Link to comment
Share on other sites

Ik zal wel 'n ouwe l*l zijn, maar ik gebruik het nooit in ons kleine drukke landje, noch A, noch CC.

 

Dezelfbepalert

Je zegt het zelluf Haddock;-)

Ik rij op de wat minder lege snelweg meestal met de voetjes vrij, en ++++++ of _______, cancel, en dan weerrrrrr, Resume!

Lui, luier luist.

Link to comment
Share on other sites

Ik ook, bijna altijd CC. Wat bij de X350 wel apart is dat elke + of - 2 km/h is. Dat zorgt met 300 pk nogal voor forse versnelling bij opnieuw inschakelen of als je een aantal klikjes + doet.

 

Guus

Link to comment
Share on other sites

Op tweebaanswegen is ACC erg prettig rijden omdat de auto zelf afstand houdt tot je voorganger. Op de snelweg is het niet zo handig omdat je automatisch vertraagd als je een langzamer iemand achterop komt of de auto gaat remmen als er iemand kort voor je invoegt. En soms reageert ACC ook zomaar op iets waardoor er geremd wordt zonder reden. Ik zit zelf ook regelmatig in dubio of ik het wil houden of uitzetten....maar binnendoor is wel weer lekker!

 

Guus

 

Dit herken ik bij mijn STR niet. Het is zeker niet altijd ideaal, maar als ik wordt ingehaald dan reageert de acc daar niet op. Zelfs niet wanneer de auto vlak voor me invoegt (en snelheidsverschil blijft houden), uiteraard wel wanneer deze voor me naar links gaat en niet van me weg rijdt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aangezien ik nog geen eenduidig antwoord heb en de dealer/importeur er samen ook geen antwoord op weten, heb ik vandaag maar een mail gezonden naar Jaguar Classic centre in Conventry. Wie weet krijg ik daar vandaan een antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels een antwoord ontvangen van Jaguar UK.

De radar LJD1960AA is vervangen door de LJD1966AA. De vraag of de ACC uit het systeem kan worden geprogrammeerd werd beantwoord door de stelling, Ga naar de dealer, die kan tijdens het het programmeren on-line contact leggen d.m.w. een TA, een verzoek voor technical assistence. Dan kan met online meekijken en instructies geven en ter plekken kijken of er wel of niet geprogrammeerd kan worden. Niet een echt oplossende antwoord maar we zijn een stap verder.

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels een antwoord ontvangen van Jaguar UK.

De radar LJD1960AA is vervangen door de LJD1966AA. De vraag of de ACC uit het systeem kan worden geprogrammeerd werd beantwoord door de stelling, Ga naar de dealer, die kan tijdens het het programmeren on-line contact leggen d.m.w. een TA, een verzoek voor technical assistence. Dan kan met online meekijken en instructies geven en ter plekken kijken of er wel of niet geprogrammeerd kan worden. Niet een echt oplossende antwoord maar we zijn een stap verder.

Dag Ron,

het De-programmeren van de acc is niet direct eenvoudig, dus ik kan mij de voorzichtige houding voorstellen zoals voorgesteld. De basis is dat een aanpassing aan de configuratie (VID block), voor meerdere computers moet worden aangepast om het juist te doen, en ook nog eens in de juiste volgorde. Ik heb dit ooit eens laten doen door een Jaguar dealer in Breda (nu J&F cars in Tilburg), welke het juist hebben gedaan in samenwerking (zoals aangegeven) met Jaguar UK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...