Ga naar inhoud
RHS

Mk 2 1964 versnellingsbak

Aanbevolen berichten

RHS    48

Hallo,

Vriend van mij heeft hier net een Mk2 automaat gekocht die na een paar ritjes niet meer van zijn plaats wil. Daarvoor had hij al het idee dat het interieur erg warm werd. Nu wil hij het olieniveau van de bak controleren maar kan noch een peilstok, noch een vul/peilopening vinden. Waar moet hij zoeken?

Dank

RHS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    125

Kijk naar de pan onder de auto of er een bout in zit, waar normaal pijlstok op gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Dat zou dus aan de bovenkant van het carter moeten zijn, naast het motorblok? Is het normaal dat er geen peilstok is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
reneb    8

halllo

als het goed is zit er een plug in de oliepan de aftapplug,en moet er ergens een plug zitten in de zijkant van de bak om bij te vullen. als je die gevonden heb draai die los nog niet er af, je start de moter en dan pas draai je de plug er uit. komt er geen olie uit dan zit er te weinig in, dan kan je hem bij vullen met draaiende moter en met  de juiste olie dan heb je kans dat hij het doet . zo niet dan word het flussen ,kan ook wel eens helpen. werkt dat niet dan word het een revisie van de bak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Zelf heb ik wagen alleen nog maar van buiten gezien - een plaatje - maar de garageman zegt dat er zoveel bouten inzitten dat hij niet weet wat de bijvulplug is. De eigenaar heeft van horen zeggen dat er wel een peilstok(je) zou moeten zijn, te bereiken door het verwijderen van een stuk bekleding. Is ook wat vaag...

Wet niemand een plaatje van dat ding?

Dank

Robert

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Plaatjes gevonden van de BorgWarner 35, allemaal met peilstok-top aan de rechterachterzijkant van de cilinderkop. Maar er schijnt ook een DG bak in te kunnen hangen en daar vind ik niets over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

JAGUAR Mk2 DG Auto 3-speed G/box

post-885-0-70038300-1493572325_thumb.jpg post-885-0-84648300-1493572334_thumb.jpg

DG-250M
(From a Jaguar Sedan ("MJ" suffix) /Note bellhousing has starter mounted higher)
post-885-0-64830000-1493573037_thumb.jpg post-885-0-03014400-1493573044_thumb.jpg post-885-0-57512400-1493573059_thumb.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Bedankt voor de plaatjes, Keesh. Zie jij ergens iets dat op een peilstok of vulopening lijkt?

Ik zie nu wel dat DG staat voor Detroit Gear en kennelijk deel uitmaakt(e) van BorgWarner. Weer wat wijzer. Nou nog even bijvullen....

RHS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

Bij de DG250M zit de peilstok aan de vuldop. Maar ik denk dat deze bak niet in de MK2 zit.

post-885-0-51310400-1493574522_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

Dit is de MK2 bak zonder belhouse en daar zit de vuldopje aan de zijkant volgens mij, die bout met vierkante kop.

post-885-0-74006000-1493575025_thumb.jpg post-885-0-29976700-1493575646_thumb.jpg post-885-0-25414000-1493575341_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    125

Is dat niet voor de remband?

Heb een BW12 staan en daar zit gewoon een pijlstok aan de carterpan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    168

Uit de servicemanual van de MK2:

post-755-0-41938200-1493623728_thumb.jpg

2&3 zijn aftapplug en washer (onderkant), 4&5 zijn vuldop en washer (zijkant).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Uit de servicemanual van de MK2:

attachicon.gifAfbeelding 1.jpg

2&3 zijn aftapplug en washer (onderkant), 4&5 zijn vuldop en washer (zijkant).

Dank je Hans, maar dit lijkt me een handbak. Afgezien daarvan zie ik wel de vulplug maar niet het gat waar hij in hoort....

RHS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
deepee    24

dat is een plaatje van een manuele bak met overdrive Hans.

aan de topic starter. ik herinner me dat je het oliepijl van de automaatbak moet pijlen met draaiende motor EN automaat in reverse versnelling (met handrem op).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Han    547

Ik zie wel de schakelpook, maar niet de overdrive.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    168

Dank je Hans, maar dit lijkt me een handbak. Afgezien daarvan zie ik wel de vulplug maar niet het gat waar hij in hoort....

RHS

Oef, val ik even dooe de mand :banghead: ... Zie het nu ook, handbak inderdaad. Kan ik het met deze PDF goed maken :wink:?

BW35 Automatic Gearbox Service Manual.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RHS    48

Kan ik het met deze PDF goed maken :wink:?

O ja, absoluut!

Bedankt

RHS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

De BW35 was een optie voor de MK2 maar weet niet of deze de standaard automaat was. Als het een stale behuizing is dan is het geen BW35 want die zijn volgens mij van aluminium. De BW DG is van staal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    59

Kees,

je hebt wel heeeel veel plaatjes op je PC.

:good:

Alstublieft!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

Kees,

je hebt wel heeeel veel plaatjes op je PC.

:good:

Alstublieft!

WWW heeft heel veel plaatjes ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    59

Sssst, accepteer een compliment in stilte.

Anders wordt het een gevalletje van een tekst die ik bij een stoere motorrijder op zijn t shirt zag staan:

I do not need google; my wife knows everything.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen