Jump to content
jurrdy

Trekhaak x308

Recommended Posts

jurrdy    3

Goedendag,

Ik had een vraag ik wil graag van de zomer met mijn jaguar x308 3.2 v8 op vakantie gaan met de caravan naar italie.

Nu was mijn vraag is dit verder verstandig om een caravan te trekken met de jaguar ivm de automaat of dergelijk?

Ik hoor graag jullie ideeën.

Pizzaman    759

Je mag eerder uitkijken voor je caravan dan voor de Jag.

Ik heb een trekhaak achter de S-type, geen enkel probleem. 

Overigens is 'kostbaar' ook maar wat je er van maakt. Voor m'n busje was 't ook 500 euro.

En daar rijden er zat van rond... 

Echter - je mag maar 9-0 per uur met een aanhanger he. Dat maakt het ECHT kostbaar, als je niet uitkijkt. 

Verder, allles wat niet vast zit in je caravan ga je heeeeelemaal achterin terugvinden. Dus denk om je servies... 

exlid1    3

Je hebt wel een bepaald electriciteitskastje nodig voor je trekhaak bij de 308, denk daar even aan bij aanschaf.

Aansluiten daarvan is twee stekkertjes uittrekken en weer vier inpluggen en voor dat kastje is ruimte gereserveerd in de fusebox achter in de koffer, dus heel simpel allemaal.

Onder in de koffer zit al een voorgeprepareerd gat voor de bekabeling.

Het demonteren van mijn vorige wagen kostte me € 80,- en het weer monteren op mijn huidige wagen € 130,- dus dat valt allemaal nogal mee, afhankelijk van waar je dat laat doen, maar het is ook heel goed zelf te doen hoor.

Het lastigste zal waarschijnlijk zijn om de huidige bouten van de bumpersteunen los te krijgen, daar moet de trekhaak weer achter/onder gemonteerd worden.

Zorg wel dat je er ook een paar (twee dus) verkorte bumpersteunen bij hebt, anders steekt de bumper een centimeter meer naar achter.

jurrdy    3

Trekhaak erop gemonteerd het was inderdaad erg vervelend met de steunen waar deze vastzaten.

Helemaal geoxideerd maar het is gelukt en een 7 polig kabelsetje werkt super!

jurrdy    3

Jongens ik heb problemen.

De remlichten van de jaguar gingen de hele tijd in de fout op het display.

Hierdoor heb ik er een relais tussen gezet nu perfect.

Alleen vandaag ben ik een 250 km gereden met de caravan, helaas gaf hij onderweg al storing als ik de lampen aan deed.

Nu op bestemming aangekomen bleef het normaal licht rechtsachter aan zonder dat de caravan stekker erin zit.

Alle relais een keer los gehaalt, helaas zonder resultaten.

Voor nu maar even de accuklem los gemaakt.

Wat nu? Wat moet ik doen?

wimb    519

Krijg je storingen met universele sets?

Deze moet je dan bij de lampen erbij maken iemand hier ervaringen mee?

Toch een universele set gebruikt?

jurrdy    3

Ja een universele set gebruikt omdat ik jaguar gebelt heb en vertelde er is niets meer voor te krijgen.

Ik vertelde het bouwjaar en welke type auto en zeiden oh nee nee is niets meer voor te krijgen.

Hierdoor een uni gebruikt

jurrdy    3

Maar het probleem moet in de auto zitten heb het losgekoppeld en alleen het rechtsachter licht blijft branden de rest blijft ook gewoon uit.

Ook als de licht schakelaar op uit staat op automatische auto afgesloten blijft alleen het rechtsachter licht aan hier blijft ook gewoon 12v op staan.

Heeft iemand een ideeide of een paar schemas voor me?

Mvg

exlid1    3

De originele Jaguar trekhaken komen van een zeer gerenommeerde trekhakenfabrikant uit Staphorst, lijkt me sterk dat die ze niet meer leveren.

Misschien kunnen die je ook nog wel helpen aan het schema dat je zoekt.