Jump to content
Rover827SI

Weer een droom in vervulling gegaan.

Recommended Posts

Rover827SI    117

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en daardoor is er voor mij weer een droom in vervulling gegaan. Ik liep er al een tijd mee rond maar ik kon in eerste instantie geen keuze maken welke type Jaguar ik erbij zou willen hebben. Misschien een XK® of een Daimler super V8 LWB met hoogstens 170000 of 180000 kilometers op de teller. Het is de laatste geworden met 155800 kilometers. Waarom? Het antwoord is heel simpel: vanwege het schitterende model. Zelf rijd ik al drie jaar een X358 4,2 V8 Sovereign LBW en ik ben super tevreden over de rijkwaliteiten nog afgezien van het model en het buitengewoon schitterende interieur. Maar de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat het model van de X308 toch heel anders oogt dan de X358. Mijn zoon heeft een X300 en ik heb diverse malen laten doorschemeren dat dit model voor mij nog mooier oogt dan de X358 maar smaken verschillen natuurlijk. Ik praat uiteraard niet over het interieur want bij mijn X358 is dit nog mooier. Ik hoorde bij een garage in Heinkenszand dat er een Daimler Super V8 te zijner tijd te koop aangeboden zou worden maar dat het nog wel een paar maanden kon duren. Enkele maanden? Jazeker de Daimler zou behoorlijk onderhanden worden genomen zoals het vervangen van nieuw plaatstaal (voorspatbord) en daarbij zou ook het plaatwerk aan de onderkant meegenomen worden. Ook moest de auto op het dak na professioneel gespoten worden in de originele kleur “Amaranth”. Deze kleur heeft Jaguar slechts één jaar gebruikt op dit model en een tweede zal je waarschijnlijk in Nederland niet zo gauw of helemaal niet tegenkomen. Dus een (kleine) restauratie. Enkele maanden verstreken maar er was nog geen nieuws over deze Daimler. Tot een goede kennis van ons haar auto bij een andere garage in Heinkenszand een reparatie moest laten uitvoeren. Zij zag de Daimler staan die net gespoten was en zij maakte gelijk diverse foto’s niet wetende dat wij naar deze auto op zoek waren. Zij stuurde nietsvermoedend de foto’s door en met een snelheid van een Jaguar begaven wij ons naar Heinkenszand om deze Daimler te bewonderen. Ik hoefde niet lang over na te denken of ik deze auto wel of niet zou aankopen. Ik heb dezelfde middag nog een optie op deze auto genomen. In technisch opzicht is o.a. het volgende aan de auto gebeurd:

  • Volledige kettingmodificatie
  • Fuseekogels voor
  • Vervangen alle vloeistoffen en filters
  • Aircoservice
  • 4 x balanceren en 3D uitlijnen
  • Software updates
  • Dealer opties
  • Vervangen remslangen
  • Powerflush automatische transmissie
  • Remvloeistofservice
  • Banden verkeren in nieuwstaat
  • Volledig onderhoud op verdere vlakken
  • Lakverzorging en preventie
  • Supercharcher gereviseerd (zie foto’s)
  • Twee brandstofpompen vernieuwd (garantie)
  • Nieuwe Bosch accu (garantie)
  • Hogedrukslang stuurbekrachtiging vernieuwd (garantie)
  • Hogedrukpomp stuurbekrachtiging vernieuwd (garantie)
  • 2 waterslagen onder de Supercharcher vernieuwd (gedeeltelijke garantie)

Dus een schitterende in top staat verkerende Daimler Super V8 met 155800 kilometer op de teller en ik zou de derde eigenaar worden. De eerste eigenaar was volgens de volledige aanwezige historie destijds de directeur van Philips. Misschien dat jullie al een indicatie hadden bij welke garage deze prachtige Daimler super V8 te koop werd aangeboden met garantie. Inderdaad bij G&G in Heinkenszand en dan weten jullie ook gelijk waarom ik gezien het bovenstaande met onder andere de garantiegevallen hier zo’n enorm rustgevend gevoel van heb gekregen. Alleen al het vervangen van twee waterslangen onder de supercharcher kostte Raymond 11 manuren aan arbeid. En zoals gebruikelijk is er ook bij deze auto een zeer recent taxatierapport aanwezig. Ik weet dat jullie dol zijn op foto’s maar het typeplaatje “Daimler” links achter ontbreekt nog maar er is inmiddels een nieuw plaatje door Raymond in Engeland besteld en wordt over twee weken afgeleverd.

 

post-6605-0-71766200-1492947035_thumb.jpg post-6605-0-82480600-1492947071_thumb.jpg post-6605-0-31195100-1492947112_thumb.jpg post-6605-0-15888600-1492947164_thumb.jpg post-6605-0-77971400-1492947224_thumb.jpg post-6605-0-72020800-1492947285_thumb.jpg post-6605-0-28559300-1492947319_thumb.jpg post-6605-0-10429300-1492947390_thumb.jpg post-6605-0-33904700-1492947460_thumb.jpg post-6605-0-40180200-1492947520_thumb.jpg post-6605-0-17571900-1492947585_thumb.jpg post-6605-0-83715900-1492947663_thumb.jpg post-6605-0-51360500-1492947728_thumb.jpgpost-6605-0-75016400-1492947805_thumb.jpg post-6605-0-72729300-1492947865_thumb.jpg post-6605-0-02589100-1492947911_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rover827SI    117

In een woord prachtig.

 

Wat is het kleurnummer(code)? 862/KDJ of 1862/KDK ?

Hoi Keesh, dank je wel en het kleurnummer(code) is 1862/KDK (zie foto). Gr.

Aad.

post-6605-0-48529900-1492965590_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rover827SI    117

Mooi hoor!!! Gefeliciteerd!!!

 

Weet je ook waar die matjes vandaan komen?

Zijn niet origineel maar wel mooi zo met die D erop.

Dank je wel Harro. De matten zijn inderdaad niet origineel. De kleur, opschrift en afwerkrand hebben mijn zoon en ik samengesteld en besteld bij Automatten4you. Raymond had ook een nieuwe set matten bij de auto geleverd en deze gebruik ik nog steeds elke dag (bestuurderskant) maar bij bijzondere gelegenheden gebruik ik ook de andere mat. Hetzelfde geldt ook bij mijn X358. Alleen aan de bestuurderskant gaat de mat met het logo van Jaguar eruit en de mat die toen ook nieuw bijgeleverd werd door de dealer gaat erin terug. Zo houdt je de matten in nieuwstaat. Gr.

Aad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
exlid1    3

Dank je wel Harro. De matten zijn inderdaad niet origineel. De kleur, opschrift en afwerkrand hebben mijn zoon en ik samengesteld en besteld bij Automatten4you. Raymond had ook een nieuwe set matten bij de auto geleverd en deze gebruik ik nog steeds elke dag (bestuurderskant) maar bij bijzondere gelegenheden gebruik ik ook de andere mat. Hetzelfde geldt ook bij mijn X358. Alleen aan de bestuurderskant gaat de mat met het logo van Jaguar eruit en de mat die toen ook nieuw bijgeleverd werd door de dealer gaat erin terug. Zo houdt je de matten in nieuwstaat. Gr.

Aad

Ah, ok, vandaar dat ik ze niet kende. :wink:

 

Haha, ik ken dat ja, ik heb de originele Century matjes er altijd in liggen, maar ook bijna altijd met een ordinair setje niet hoogpolige doch wel originele Jaguar matten uit de vorige voiture er overheen. :-)

(Die heb ik dus verkocht zonder matjes...)

Die Jagmatjes moeten dus eigenlijk nog een keer vervangen worden door hoogpolige Daimlers, of bij gebrek van, door zo'n setje als jij hebt bijvoorbeeld.

 

Die gast van de Century waar ik de originele matjes heb gevonden heeft twintig jaar lang met twee originele Century setjes in zijn wagen gereden, dus alvast één reservesetje mee in de auto, met daaroverheen ter bescherming van beide setjes dan nog weer eens een setje rubber matten van de Action of zo...dat gaat natuurlijk weer net ff te ver...driedubbeldwarsop met twee setjes a raison van Hfl. 1.500,- elk en dan toch nog voor l*l rijden met je setje van een tientje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    829

Hoi Keesh, dank je wel en het kleurnummer(code) is 1862/KDK (zie foto). Gr.

Aad.

Dacht ik al, de 862/KDJ is de gewone Amaranth metelic en de 1862/KDK is de Amaranth Mica metelic wat verschillende tinten geeft met ander licht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rover827SI    117

Dacht ik al, de 862/KDJ is de gewone Amaranth metelic en de 1862/KDK is de Amaranth Mica metelic wat verschillende tinten geeft met ander licht. 

Bedankt Keesh voor deze informatie. Ik was hiervan niet op de hoogte maar ben heel blij dat ik dan toch de Amaranth Mica 1862/KDK heb. Het klopt helemaal dat bij ander licht de tint veranderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rover827SI    117

Ah, ok, vandaar dat ik ze niet kende. :wink:

 

Haha, ik ken dat ja, ik heb de originele Century matjes er altijd in liggen, maar ook bijna altijd met een ordinair setje niet hoogpolige doch wel originele Jaguar matten uit de vorige voiture er overheen. :-)

(Die heb ik dus verkocht zonder matjes...)

Die Jagmatjes moeten dus eigenlijk nog een keer vervangen worden door hoogpolige Daimlers, of bij gebrek van, door zo'n setje als jij hebt bijvoorbeeld.

 

Die gast van de Century waar ik de originele matjes heb gevonden heeft twintig jaar lang met twee originele Century setjes in zijn wagen gereden, dus alvast één reservesetje mee in de auto, met daaroverheen ter bescherming van beide setjes dan nog weer eens een setje rubber matten van de Action of zo...dat gaat natuurlijk weer net ff te ver...driedubbeldwarsop met twee setjes a raison van Hfl. 1.500,- elk en dan toch nog voor l*l rijden met je setje van een tientje...

Toen ik de Daimler kocht zat er ook nog een hoogpolige Daimler mattenset bij (origineel) maar de mat aan de bestuurderskant ontbrak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover114    697

Bedankt Keesh

 

voor deze informatie. Ik was hiervan niet op de hoogte maar ben heel blij dat ik dan toch de Amaranth Mica 1862/KDK heb. Het klopt helemaal dat bij ander licht de tint veranderd.

Da's Kees, die heeft dit soort "inside information"

Top Kees. :thumbup:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...