Jump to content
JeeWee

S1 72 zou ik het durven

Recommended Posts

Pizzaman    755

geen respekt voor die mooie auto's

D'r is niet voor niets zoiets als een 'bad boys Jag'. 

Grace, space... & pace!

Iksjeezesel    377

En als je dat met een mooie Jaguar doet sta je wat mij betreft behoorlijk voor lull.

100% mee eens.

Eerste filmpje snap ik nog wel, als soort van slip gedrag cursus...

Maar donuts draaien is je reinste (nou ja rein...) milleu en materiaal verkwisten.

Zal wel U.S zijn.....bij gebrek aan een musslecar....(die alleen maar goed donuts kunnen draaien)

D,r zal wel een amerikaans blokkie in liggen vrees ik...

Want die zijn namelijk zo goed;-) .....l

haddock    514

Donuts are much overrated.

Doe mij maar cod & chips.

Lelystad cursus is WEL leuk en handig.

Defrikandel

• Like 1

Han    552

100% mee eens.

Eerste filmpje snap ik nog wel, als soort van slip gedrag cursus...

Maar donuts draaien is je reinste (nou ja rein...) milleu en materiaal verkwisten.

Zal wel U.S zijn.....bij gebrek aan een musslecar....(die alleen maar goed donuts kunnen draaien)

D,r zal wel een amerikaans blokkie in liggen vrees ik...

Want die zijn namelijk zo goed;-) .....l

Klopt volgens mij wat je zegt, hij klinkt niet als de zoemende zes in lijn XK, maar meer als een reutelende Chevy.

arie-jag    484

Het kan wel,

Maar beter deze,

Hey Rob, leuke herrinering aan mijn vrijgezellenfeest: slip cursus op zandvoort.

Vond het knap lasting de jag in gecontroleerde slide te krijgen (lukte mij dus niet) :crazypilot:

Vind dit sort dagen enorm leerzaam voor autobeheersing want vroeg of laat heb je allemaal wel een moment dat de  auto opeens iets doet wat jij niet verwacht en dan de boel kunnen redden door op juiste manier corrigeren.

Ga jaarlijks een paar keer met vrienden naar cirquitdagen om wat rondjes te rijden: ontzettend leuk en zeer leerzaam!!!

De MG is dan wel mijn favoriete auto, ondanks dat je in de Jag ook hard kan(zoals Han aangaf dat wielophanging toenmalige F1 techniek is) vind ik het prettiger om te cruisen in deze luxe auto.

Gisteren met vrouw en kind in de Jag naar Paleis Soestdijk geweest, airco aan en rollen maar.  :buba:

• Like 1

Iksjeezesel    377

Immer mooie Jag hoor Arie, ook bij een slippertje;-).

Ik zou dat (zo,n cursus) ook nog wel eens willen doen want de Jag is ondanks de effectieve tractioncontrol toch wat chagerijnig als die in moet grijpen (te rigoreus) en met TC uit durf ik niet echt de gang erin te houden nog... ( met upcomming/dringende voortreinrevisiebehoefte)

Ervaring met de 1978 P928 (ook een GT met een dikke alu nikasil V8 in het vooronder) zonder TC nog helder in het geheugen..(Dat kon al ik niet handelen met mijn digitale rechtervoet destijds;-))

Heeft niks met donuts te maken maar met "Pace" oftewel hard gaan (waar het kan)

Dat zeggende realiseer ik mij ....wat zou ik graag een paar keer de Route Napoleon rijden met de Jaguar:-) als ie nieuwe polybusjes heeft...

Al is de publieke mening dat het daar echt niet kan vrees ik...

Maarre v.w.b topic enzo....en vooral ON bedoel ik....

Zullen we vragen dit naar te kroeg over te hevelen?

reneb    11

ik ben benieuwd of de bak er al af is. en hoe het met de koppeling plaat en drukgroep is gesteld.

MennoXj6    20

Nou JW is op dit moment hele andere dingen aan het doen dan sleutelen aan zijn Jaguar.

hij zit gewoon met z`n witte sokken en z`n badslippers op Hawai 

JeeWee    34

Inderdaad net weer terug. Witte sokken en badslippers niet gezien.

Nu is alleen mijn vader (en klusmaat) weer een week weg.

De bak wacht ondertussen geduldig..

Plan voor zaterdag is met Menno de wielen van onze XJ's onder handen te nemen voordat de nieuwe banden er op komen.

• Like 1

Leuk en dankbaar project kan ik je vertellen Jeewee! En leuke verslaglegging! Over het algemeen is deze oude dame erg vriendelijk als het op sleutelen aankomt, maar die aandacht vraagt ze dan ook wel regelmatig... keep it up!

Kees    4

Zou ik doen maar de (gezondheids) omstandigheden werken bij mij niet mee. Eerste werk een volledige antiroestbehandeling. Goslinga Leeuwarden doet dit heel goed heb ik me laten vertellen. Zelf doen met Mike Sanders spul, eveneens goede verhalen over alsmede een Duitse test waar ze als beste uit mee uit de bus kwamen, is ook een optie. Ik heb zelf nog een XJ-SC 3.6 ltr met handbak staan (LHD) waar ik helaas niet meer aan toekom en een bult extra onderdelen. Al veel laswerk aan gedaan. Ik zal hem vandaag of morgen wel in de advertentie rubriek zetten.

JeeWee    34

Vandaag de koppelingshydrauliek weer werkend gemaakt. En omdat ie nu zo lekker hoog staat de strategie voor de versnellingsbak bepaald. Dat gaat lukken zoals het er uit ziet. Moet de pook er van binnen uit of moet de bout bij de bak er uit?

IMG 1631

IMG 1636

IMG 1637

IMG 1632

IMG 1633

IMG 1634

IMG 1639

XJeej    219

De pook zit vast met 1 bout en 2 stekkers, kun je van binnen zo los halen. Gelijk ook bedrading van de bak doen. reverse sensor en overdrive sensor

post-6103-0-36772400-1498946312_thumb.jpg post-6103-0-19667000-1498946352_thumb.jpg

JeeWee    34

Zo de bak is er onderuit, druklager is inderdaad compleet weg.

Weet iemand een goed adres met schappelijke prijzen voor het nakjjken en reviseren van de versnellingsbak?

post-7216-0-51363000-1499979028_thumb.jpgpost-7216-0-65200300-1499979051_thumb.jpg

XJeej    219

Die van mij heb ik er met nieuw olie zo weer onder gezet, na ~20 jaar stil staan. Het schijnen goeie betrouwbare bakken te zijn. Haal je de deksel er af kun je alles bekijken. 

JeeWee    34

We zetten een een nieuwe koppelingen op en halen de deksel er maar eens af. Dan zien we wel hoe het er bij staat.

Ziet het er aceptabel uit dan nieuwe olie er in rijden zodat we weten of net goed is.

Heb er nog een andere bak bij waarvan de staat ook onbekend is, daar halen we de prise as even uit om de nieuwe koppeling netjes recht te monteren.