Jump to content
JeeWee

S1 72 zou ik het durven

Recommended Posts

jaapvanthoff    285

€ 1.000, -.

 

Ja, maar dan gewassen, gepoetst en TWEE volle brandstof tanken, + een jerry can van 10 extra.

 

 

deopkopert

 

(of was die al gebruikt? in dat geval:)

 

deopmessingert

Share this post


Link to post
Share on other sites
JeeWee    34

Ik heb de hele zooi maar besteld.

Als het binnen is en ik weer ff tijd heb dan gaan we de onsteking eens aanpakken.

Kap, rotor, kabels, bougies, contactpunten, condensator en bobine.

Vanavond eerst maar eens rustig het koppelingsspul weer inbouwen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
JeeWee    34

Nou weinig succes met het koppelingsspul.

Alles weer ingebouwd en de gereiviseerde hoofdcilinder doet noppes. Denk dat ik bij het in elkaar zetten teveel vaseline heb gebruikt en het gaatje dicht zitt waarmee hij zich vanuit het reservoir vult.

 

Toen de slave cilinder monteren en kwam er achter dar er aan het stangetje was gelast om deze te verlengen. Daardoor zit hij in de uiterste stand als de cilinder ingeschoven is. Dat gaat dus ook niks worden.

 

De "hendel" die uit de bak komt voor de koppeling gaat los heen en weer met een licht schurend geluid. Dus eerst de hele bak er maar eens af halen. Kan dat overigens zonder het blok er uit te halen?

 

Zo blijven we lekker bezig. 1 stap vooruit, 2 achteruit. Maar dat geeft niet we hebben geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Han    552

Je kan de bak er wel afhalen met het motorblok op zijn plek, maar je kunt heel moeilijk bij de bouten komen en je moet de motor aan de achterkant ophangen. Ik denk dat je sneller het hele spul er uit takelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
django    19

Nou weinig succes met het koppelingsspul.

Alles weer ingebouwd en de gereiviseerde hoofdcilinder doet noppes. Denk dat ik bij het in elkaar zetten teveel vaseline heb gebruikt en het gaatje dicht zitt waarmee hij zich vanuit het reservoir vult.

 

Toen de slave cilinder monteren en kwam er achter dar er aan het stangetje was gelast om deze te verlengen. Daardoor zit hij in de uiterste stand als de cilinder ingeschoven is. Dat gaat dus ook niks worden.

 

De "hendel" die uit de bak komt voor de koppeling gaat los heen en weer met een licht schurend geluid. Dus eerst de hele bak er maar eens af halen. Kan dat overigens zonder het blok er uit te halen?

 

Zo blijven we lekker bezig. 1 stap vooruit, 2 achteruit. Maar dat geeft niet we hebben geduld.

hoi

als er aan het stangetje is gelast [verlengd] dan is waarschijnlijk het druklager op/versleten,,,,word vaak gedaan als laatst redmiddel

Share this post


Link to post
Share on other sites
JeeWee    34

Vanavond de onsteking aangepakt en de Bleu Baby start weer. Oliedruk is goed, Geen witte rook uit de uitlaat. Onderste radiatorslang is soms wel war hard maar olie is schoon. Fingers crossed of de koppakking goed is.

 

Volgende week verder.

Als er iemand een morortakel te leen heeft dan kunnen we met de versnellingsbak aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JeeWee    34

Sprak net een specialist die me vertelde dat ik de versnellingsbak er prima onderuit kan halen zonder dat de motor er uit hoeft.

Dus dat gaan we eerst maar eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pizzaman    755

Sprak net een specialist die me vertelde dat ik de versnellingsbak er prima onderuit kan halen zonder dat de motor er uit hoeft.

Dus dat gaan we eerst maar eens proberen.

 

Vaak kan je de achterkant van de motor laten zakken, als je er dan bij kan krijg je de bak er wel af.

Echter dan lig je er OF op je rug onder, OF je hebt een brug met een versnellingsbak-krik. 

Tja, of je bent groen en heel sterk, kan ook. 

post-885-0-41324300-1494525360_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JeeWee    34

Vandaag lekker verder gegaan met de Blue Baby.

De motor weer even laten lopen en toen de compressie gemeten.

best netjes 170 psi

de compressie van de 6 man aan de bar

 

Erg tevreden over de uitslag en zie vooralsnog geen reden het blok eruit te halen.

Daarom maar de voorbereidingen getroffen om de versnellingsbak er uit te halen.

Een motorsteun gefabriekt zodat ik de motor kan laten zakken en omhoog brengen.

Zelfgemaakte motorsteun om de versnellingsbak te demonteren

best handig gedaan denk ik zo

 
De wielen er ook even afgehad en tot de ontdekking gekomen dat er veel aan gedaan is voordat hij stil kwam te staan.
Remschijven voor zijn netjes.
Remklauwen en blokken zo goed als nieuw evenals de slangen en leidingen.
 
Remschijven achter zijn nieuw en hetzelfde geldt voor remklauwen, blokken, en slangen.
Oh en de uitlaatdempers zijn ook allemaal zo goed als nieuw alleen de buis van voor naar achter is wat roestig aan de oppervlakte maar zeker nog goed.
 
Stratmotor, luchtfilter, accu, uitlaat, hitteschild vast verwijderd en alle bouten van het "bell-house" vast een stukkie los gemaakt.
Olie bak afgetapt en auto voor omhoog gezet.
Wanneer ik weer een dagje tijd heb en hulp heb dan gaan we de bak er eens onder uit proberen te halen.
 
Waar maak ik de cardanas het beste los? direct achter de overdrive? 
 
Tot de volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...