Jump to content

S1 72 zou ik het durven

JeeWee
 Share

Recommended Posts

Net aangemeld op dit forum omdat ik hier hopelijk/mogelijk nieuwe stamgast kan worden.

In de familie is wegens overlijden een XJ Series 1 beschikbaar en ik denk er over om samen met mujn vader een lang gekoesterde wens werkelijkheid te laten worden.

Genoeg sentimenteel gedoe over naar de feiten.
XJ series 1 lavendel/baby blauw handgeschakeld
Bouwjaar 1972 sinds 1984 in bezit huidige eigenaar. Auto staat sinds 2008 stil.
Motor defect ander blok is er bij.
Naar verluid geen roest (to be seen..)
Netjes altijd binnen gestald.
Heb een oude foto en 3 van de huidige staat.
Zondag ga ik kijken en tips zijn welkom zoals je zult begrijpen.

post-885-0-48922700-1492841410_thumb.png post-885-0-83261300-1492841424_thumb.png post-885-0-99825500-1492841434_thumb.png post-885-0-79784700-1492841447_thumb.png

P.S iemand interesse in een trekhaak? 

Gewoon doen,

Als je wat meer info wil of even naar een net gerestaureerde Serie I wil kijken in de buurt ben je altijd welkom.

Ik woon in ruurlo en heb de afgelopen 2 jaar zelf een Serie I deels gerestaureerd. nu rijd die fijn rond met nieuwe Apk.

als de basis goed is, wat die wel is zo op de foto te zien zal ik het zeker doen. 

Onderdelen zijn zeer goed te krijgen,

hopelijk binnenkort een mooie SI over de achterhoekse wegen ....

• Like 1

Welkom Jewe,

Ik zou het doen (als de prijs acceptable is), het is een origineel NL auto, veel geschiedenis dus bekend, in complete staat voor zover te zien op de foto.

Vind de kleur fantastisch!!!!

Heb alleen wel het idee dat beide uitlaatuiteinde wel heel ver uitsteken... zelfgemaakte uitlaat?

Voor zo'n nette auto met geschiedenis en mooie lak zou ik wel iets verder gaan. Als je hem wast, andere motor plaatst, ML behandeling, enz heb je een auto van 8k. (er van uit gaand dat de basis echt zo goed is, en dat lijkt ie wel)

Zou ik ook zeggen, 500 is prijs complete sloper. Als ie echt gaaf is is 2000 minimaal.

Zou ik 'm niet voor weg doen. 'n Andere motor (of revisie!) is stukken makkelijker dan 'n koetsrevisie/restauratie.

Als ie gaaf is dan, heh.

• Like 1

Ze vragen er 1500 euro voor. Lijkt me redeijk als de carosserie idd zo goed is als wordt beweerd.

Bekijk de wagen goed, rond de voor en achterruit, en rond de koplampen.

( roest plaatsen bij uitstek)

En zeker ook de bodem goed bekijken .

De vraagprijs is in elk geval niet heel verkeerd.

Afgaande op de foto's en de 1500,-- zou ik het doen.

Natuurlijk zit er werk aan de auto maar daar is de prijs ook naar.

Er was al een vervangende motor(als die goed is), lijkt me leuk project samen met je pa.

Eerst eens even lekker schoonwassen en op de brug voor een geode inventarisatie van wat te doen en als eerste aan te schaffen.

Ik liet deze kans niet voorbij gaan voor die auto+geld.

Laat Haddock de trekhaak kopen voor 1.499,-- en dan ben je er al bijna toch?   :sarcastichand:

Ps, oude motor indien orginele motor niet wegdoen maar bewaren of beter nog zodra deze uit de auto is zachtjes aan opknappen en wanneer goed terug hangen.

Is niet in bedragen uit te drukken maar bij eventuele verkoop later verhoogt dit wel de warde/verkoopbaarheid.