rokio2000 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 hallo allemaal, cabrio is weer uit de garage, heerlijk gereden, maar... het starten ging al een beetje moeilijk, af en toe, dat hij niet in een keer aansloeg, maar dat je alleen een klik hoorde uit de motor ruimte. de tweede of derde keer sloeg hij wel aan. maar sinds een paar dagen krijg ik alleen maar een klik te horen. motor draait niet, startmotor doet ook niks. op usa forum heb ik wel soortgelijke verhalen gelezen, en oplossingen varieren van nieuwe accu, (is goed en vol bij mij) stroom toevoer naar zekering en relais kastjes checken (half gedaan) aarde punten (al gedaan) of toch maar een nieuwe startmotor (lastig klusje) op het forum hier kan ik niet direkt een gelijk geval vinden.. heeft iemand een tip? rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Massakabel tussen motor en carosserie kan mogelijk vuil of roestig zijn en slecht contact maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Toch maar 'ns een tik op de startmotor? Misschien zit de bendix vast door vuil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
werkman Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 ik zal eerst het relais controleren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harryxk8 Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Hoi Rob , heb precies dezelfde problemen gehad. Eerst gecheckt of de accu wel zeker vol was en vermogen leverde. Alle lichten aan en starten maar. Licht verval van het licht en niet starten. Vervolgens een 100 amp accu gekocht en er in gezet. Kreeg hem wel aan de praat maar moeizaam. Vervolgens regelmatig ondanks de nw accu niet starten. Toen uiteindelijk toch er voor gekozen om de startmotor te vervangen. Bleek deze bij de aansluiting op de startmotor de aansluiting licht gescheurd te zijn ( hard kunsstof ). Na vervangen van de startmotor net weer als altijd 1 keer het contact omdraaien en lopen. Blijft wel een zoek plaatje maar niet onoplosbaar. ( dank aan Raymond). Succes , Harry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 je kan ook even voelen of de massa kabel warm wordt na een paar start pogingen, de klik zal het relais zijn alleen de bendix komt niet in die kan of vast zitten of door te weinig spanning niet in komen de ouderwetse tik met de hamer kan helpen maar een frisse accu ook. edit: zie nu pas dat hij wel aansloeg.... nog niet wakker denk ik.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Kijk even als je bij de auto bent door het "grootlicht" evn te bedienen en op de muur te kijken of je lichten aan zijn... Zo ja, dan is je accu vol genoeg om te starten, Poging 2 gaat om het roeren met de J-Gate, dan nogmaals starten, lukt dat niet zet hem dan in N op de gate en nogmaals, Nog niet? Kijk dan of je daschlichten uit gaan NET voor je de startstand benaderd met de sleutel, gaan ze uit? Dan kun je er van uitgaan dat er of een voeding naar de starmotor weg is of het startrelais defect is. Geef een ferme tik op de startmotor, en probeer nogmaals, nog niks? Meet dan de spanning op de motor of verbind de kabel op de startmotor door, maar dan ga je eigenlijk al een garagetraject in. Laat maar even weten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts