Jump to content

Roestarme XK8 cabriolet


Jag42
 Share

Recommended Posts

Kun je dan niet beter gaan voor een 4.2?

Geen kettingspanners, nieuwer, dus minder roest/op tijd erbij om eventueel beginnend roest in de kiem te smoren, mogelijk ook ander gasklephuis dan de 4.0,... uiteindelijk ben je dan goedkoper uit (qua aanschafwaarde zit er weinig verschil meer tussen 4.0 en 4.2).

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jag, ik was laatst op de beurs in rosmalen en heb van diverse mensen gehoord ( jag liefhebbers) dat de XK8 een auto aan het worden is die meer dan normaal wordt gewardeerd. Dit komt neer op een hogere prijs maar dan ook wel een meer blijvende waarde. Met name de convertible is momenteel moeilijk aan te komen. Wel de Engelse versie (r hand).

Ik spreek uit ervaring mooie auto. Heb afgelopen jaar diverse verzoeken gehad om mijn auto te verkopen.

Veel succes met zoeken. ( kijk ook eens op de engelse sites). :buba: 

Harry

Link to comment
Share on other sites

Meer dan 10.000 euro verschil tussen een 4.0 en een 4.2?!

Dan heb ik niet meer de laatste prijzen in m'n hoofd.

Dan lijkt een 4.0 veel aantrekkelijker financieel gezien (een vroege XK8 ziet er ook heel anders uit dan een late...)

Link to comment
Share on other sites

Meer dan 10.000 euro verschil tussen een 4.0 en een 4.2?!

Dan heb ik niet meer de laatste prijzen in m'n hoofd.

Dan lijkt een 4.0 veel aantrekkelijker financieel gezien (een vroege XK8 ziet er ook heel anders uit dan een late...)

Je gaat jouw XK8 cabrio toch niet aanbieden Willem :-)?

Link to comment
Share on other sites

Heb eerder twee Corvette's gehad en, hoewel soms genietend van hun brute kracht, merkte ik dat ik meer genoot van het 'cruisen' ermee dan ieder jaar een nieuw setje rubber te moeten aanschaffen. Denk dat ik ook met een XKR 90% van de tijd netjes zal rijden.

Een XKR is dus geen 'no go' maar niet speciaal ernaar op zoek.

Link to comment
Share on other sites

Een XKR is zeldzamer. Iedereen wil stiekum liever een R. En er zitten meer onderdelen op, dus kan er ook meer stuk. Ook heeft een R vaak een iets ruiger leven achter de wielen. Kortom: minder aanbod, meer vraag en meer risico op kosten, dus wel flink duurder. Het aanbod van gewone XK8-en is ook al magertjes. Een jaar of twee geleden vond je ze makkelijk voor 10-15k en daar zaten dan soms ook nog goeie tussen. Volgens mij is dat nu wat moeilijker. En vind je er een in die prijsklasse zonder al  teveel km's, geen gaten of veel gebruikssporen en vooral technisch goed, dan zou ik niet te lang twijfelen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

XKR heerlijke wagen kan hem aanraden, rijdt als een moderne wagen met de 'looks' van een klassieker en heeft ook het nodige vermogen om  sportief te rijden. Onze 'playmobile' is een XKR Silverstone, nog geen dag spijt. 

Link to comment
Share on other sites

@ Jag42 : is dit niet iets?

 

https://veiling.catawiki.nl/kavels/10907951-jaguar-xk8-4-2l-v8-2+2-cabriolet-2004

 

Ik weet niet in welk midden van het land je zit, maar Schiedam is ook nog wel enigzins het midden van het land, dus geen ellenlange reis.

Er zitten een paar foto's van de onderzijde bij en die laten geen roest zien (uiteraard wel zelf checken :wink: ).

Verder is het een 4.2, met een niet al te hoge schatting van de veilingmeester.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...