Jump to content
Eric XJ

Op zoek naar een X350

Recommended Posts

Pizzaman    755
1 uur terug, robertvl zei:

De 4.2 V8 is inderdaad redelijk zuinig. Ik rij er 1 : 10.4 mee gemiddeld en da's aanzienlijk zuiniger dan de NEDC waarde van 1 : 9.2.

En dan rij ik niet met een ei onder mijn pedaal :P. De reguliere 4.2 V8 is eigenlijk al idioot snel. Het gemak waarmee je op "stoute" snelheden zit is ongekend. Ik heb ook de supercharged versie gereden van Chris (2007 versie). Dat is helemaal belachelijk, maar wel heel gaaf.

Dus als je een V8 kan scoren, doe het. Qua kosten is hij nauwelijks duurder dan de V6 en een V8 is gewoon vetter, LOL.

Ik zal dat in gedachten houden (V8=vet, idd). Alles wat (gemiddeld) beter dan 1:10 scoort is wat mij betreft wel OK genoeg.

De 4.2 V8 is bom-proof, maar de V6 ook (en met de S-type rij ik 1:10-1:12...) en die klinkt errugggg lekker. Dat spint heel mooi!

Knettert meer dan de V8... in de X308 vond ik het meer een stofzuigersound, ook bij plankgas...(zoekt dekking).

Bij mij zal uiteindelijk de kleur, uitvoering en staat belangrijker zijn dan wat er onder de kap ligt (maar een R zal het niet worden).

Tja, 240pk is zat, 300pk is overkill - er was ook nog een 3.5 (260pk) dat zal ook wel zoiets wezen, en 400+pk is uiteraard geheel belachelijk maar wel gaaf.

LeapingXJR    382

Ik zou dan ook voor de 3.5 of de 4.2 gaan, Ik weet niet hoe het met de 3.5 zit maar de 4.2 is bijna niet stuk te krijgen. Ik rijd met mijn XJR 1op 8.7 gemiddeld met vlot rijden en overwegend meer snelweg KM's dan stad of stoplicht. Maar ben laatst naar belgië geweest met alleen snelweg km's, toch 1op 11.2

caroden    0
Op 5/13/2018 om 10:02 PM, Eric XJ zei:

Zijn er ook minpunten? Eigenlijk niet, tot ik vanochtend tot mijn grote schrik ontdekte dat het hemeltje linksachter is gaan zakken. Gisteren was het nog niet. Heel bizar en vervelend. Zie foto. Tips over hoe en waar dit op te lossen en wat dat gaat kosten, zijn meer dan welkom. 

Groet,

Eric

8A36A82A-3490-4013-88CF-D7D8C64775E7.png

EA5F2CB4-89EB-475C-AB25-5B20F86AFB8F.jpeg

Ik heb een klassiek Citroen DS gereden en ook daar kwam het hemeltje los (net zoals bij m'n CX een paar jaar later). Ik kon dat destijds keurig oplossen door een klein gaat in de stof te maken en er textiel spuitlijm onder te spuiten. Dan de stof goed aankloppen en dat bleef destijds heel mooi zitten. Het is het proberen waard. Nieuwe hemel kost niet bizar veel maar als je het met een bus spuitlijm kunt oplossen spaar je toch zo'n 400 euro uit.

caroden    0

Beste Eric,

Ik heb destijds een spuitbus van 3M gebruikt (is wel in de jaren '90 geweest maar volgens mij bestaat het nog). Google maar even op "3M 74 Lijmspray schuim en textiel". Zoiets was het.

Succes!

Groet,

Dennis

Rover827Si    160

10 uren geleden, caroden zei:

Beste Eric,

Ik heb destijds een spuitbus van 3M gebruikt (is wel in de jaren '90 geweest maar volgens mij bestaat het nog). Google maar even op "3M 74 Lijmspray schuim en textiel". Zoiets was het.

Succes!

Groet,

Dennis

Aangezien de temperatuur onder het dak aanzienlijk kan oplopen in de brandende zon kan je mijn inziens beter " Wurth Sterke spuitlijm super 400 ML, hittebestendigheid tot 110 graden celcius" gebruiken. De 3M lijmspray gaat maar tot 50 graden. Gr.

Aad

Pizzaman    755

Het zou best eens kunnen zijn dat je daar de oorzaak hebt van de meeste 'hangende hemeltjes'.

Maar, daaraan herken je de ECHTE Jag. Als het hemeltje niet gaat hangen, is het een Chinese kloon.

Eric XJ    5
2 uren geleden, Rover827SI zei:

Aangezien de temperatuur onder het dak aanzienlijk kan oplopen in de brandende zon kan je mijn inziens beter " Wurth Sterke spuitlijm super 400 ML, hittebestendigheid tot 110 graden celcius" gebruiken. De 3M lijmspray gaat maar tot 50 graden. Gr.

Aad

Dank voor jullie berichten, Caroden en Rover827SI. Ik heb de Wurth opgezocht. Het proberen waard. Maar hoe krijg ik die lijm dan tussen het hemeltje en het dak? Het is namelijk een spuitbus. Lostrekken/losmaken is geen optie voor mij (heb andere kwaliteiten en zou het alleen maar erger maken).

Pizzaman    755

Ik heb wel eens zoiets gedaan (loshangende bekleding in auto). Bij zo'n bus lijmspray krijg je meestal een 'rietje' net als bij WD40. 

Kwestie van 'gaatje ergens maken, rietje erin, flink in de rondte baggeren'. En daarna vastprikken met spelden zodat het kan drogen.

Bij mij waren het flubberende deurpanelen van een Peugeot. Maar: niet wit, en redelijk harde 'ondergrond' (dun laagje schuim, op plastic).

caroden    0
4 uren geleden, Rover827SI zei:

Aad

Ja, dat is een goede! Anders kun je over een half jaar weer lijmen :-)

caroden    0
1 uur terug, Pizzaman zei:

Ik heb wel eens zoiets gedaan (loshangende bekleding in auto). Bij zo'n bus lijmspray krijg je meestal een 'rietje' net als bij WD40. 

Kwestie van 'gaatje ergens maken, rietje erin, flink in de rondte baggeren'. En daarna vastprikken met spelden zodat het kan drogen.

Bij mij waren het flubberende deurpanelen van een Peugeot. Maar: niet wit, en redelijk harde 'ondergrond' (dun laagje schuim, op plastic).

Exact! Zo deed ik dat ook. Met zo'n 'rietje'. Alleen beter niet 'rond baggeren' want dat krijg je vieze vlekken in je hemel. Dun spuiten is voldoende 😀

Pizzaman    755
4 uren geleden, caroden zei:

Exact! Zo deed ik dat ook. Met zo'n 'rietje'. Alleen beter niet 'rond baggeren' want dat krijg je vieze vlekken in je hemel. Dun spuiten is voldoende 😀

In mijn geval was het (donker)blauw gemeleerd, en sowieso al bagger dus zag je niks van...

XJ lover    4

Ikzelf heb ruim 6 jaar geleden een XJ8  gekocht en (even afkloppen) nog geen onderhouds issues van betekenis gehad, auto is nu bijna 15 jaar oud en tikt bijna 200.000km aan ( gekocht met 139.000)

Mijn hemel begint nu voorzichtig los te laten, dat is het eerste serieuze wat ik er tot nu toe mee heb gehad, onderhand afspraak met GJwerman op dit op te lossen.

Ik stap elke dag met plezier in deze wagen, hij rijdt superieur

Mvrgr,

Peter

caroden    0

Beste Peter,

Dat zijn mooie berichten. Ik hoop dat ik hetzelfde kan melden over een paar jaar.

Veel plezier nog met de XJ!

Mvgr.

Dennis