Ga naar inhoud
JimmyB

black XJS cat

Aanbevolen berichten

JimmyB    21

De XJS convertible beroert velen onder ons: zeldzaam, laag en plat, klein en aaibaar, wat exotisch (meeste komen uit Amerika), oldtimerlook, ...

Nochtans: als je een XJS '96 met een XK8 '96 vergelijkt, dan is de eerste technisch een 'oude' auto, de tweede een 'moderne', zeker in 4 liter versie (maar ja dat heb je vaker met generatiewisselingen)

 

Een zwarte XJS wordt vaak 'gehyped' en mijn vraag is eigenlijk of deze kleur een meerwaarde heeft. Zelf vind ik het niet misstaan bij het vele chroom en het camoufleert ook wat die mega-achterlichten van de facelift.

Ook vraag ik me af of een 'celebration' of productiejaar 1996 (laatste jaar) wat extra kan kosten (ondanks feit dat dit weinig verschil uitmaakt in uitvoering).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801

Ook mij beroert de XJS convertible '95 '96. De vraag prijzen rijzen de pan uit, ben eigenlijk wel benieuwd of ze voor deze prijzen ook weg gaan. Voor mij heeft zwart geen meerwaarde, zelfs ik zou er minder voor uitgeven. Maar een donker kleur is inderdaad wel gewenst ivm achterlichten.

 

Sommige kleuren zijn minder in trek wat te merken is aan de prijs. Ik zou er geen moeite mee hebben als de prijs maar goed is en dan laat ik hem wel in de juiste kleur spuiten en dan is hij ook weer goed de komende 15 á 20 jaar ;)

 

Een celebration heeft voor mij wel meerwaarde omdat er gewoon minder van zijn.  

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    273

Persoonlijk vind ik de oldtimerprijzen veelal "gebakken lucht" prijzen.

De woorden zeldzaam en barnfind komen al je neus uit.

Hoezoo een XJ of XJS zeldzaam?

Alleen wanneer er maar een tiental van zijn(preproductie, jubileumuitvoering of iets dergelijks) of een beroemde vorige eigenaar kan je een meerwaarde er aan hangen.

Maar de werkelijke waarde is gewoon de staat van de auto.

En wat de gek er voor geeft is toch niet in te schatten...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
JimmyB    21
 

De vraag prijzen rijzen de pan uit, ben eigenlijk wel benieuwd of ze voor deze prijzen ook weg gaan.

 

Het lijkt wel of de hele VS leeggeroofd wordt. Idem voor Mercedes youngtimercabrio's. Auto's die hier in Europa gebouwd zijn die we terugkopen omdat we destijds er het geld niet voor hadden ... Voor de Amerikanen zijn het waarschijnlijk oude versleten bakken waarop ze uitgekeken zijn.

 

Het lijkt met de XJS wel hetzelfde als bij oldtimers: enkel het uiterlijk telt, mechaniek is niet echt belangrijk. Het zou eigenlijk omgekeerd moeten zijn: het is al verouderde techniek, die moet dan ook tip-top zijn als je nog wat rijgenot wil hebben.

 

ik heb de indruk dat er geld mee kan verdiend worden. Handige harry's kopen voor enkele duizenden dollars een XJS convertible en importeren hem onder laag belastingstarief (niet moeilijk gezien beschrijf). Odometer wordt aangepast. Vervolgens – gezien de behoorlijke UV-expositie – worden ze herlakt en wordt een nieuwe topje geplaatst. Voorste zetels worden herbekleed gezien meestal behoorlijk versleten (hopelijk ziet het houtwerk en de deurpanelen er nog behoorlijk uit). En dan is het budget op en verkoop je hem voor 20 tot 25.000€ naargelang motortype. In een chique zaak gaan ze tot 40.000€; daarvoor heb je al een XK8 die er als nieuw uitziet. Dat er nog een motor inzit, ophanging, remmen, ... is bijzaak. Een compressietest vragen (daar gaat ie weer :fool:) is helemaal niet aan de orde ...

 

De gunstige wisselkoers is misschien de olie voor deze verkoopscarousel. En de verleidelijkheid van deze auto? "Small is beautifull": je ziet het ook met US oldtimers. Een Corvetje mooi gerestaureerd: 100.000€. Een Imperial of Lincoln, haast dubbel zoveel auto, je betaalt ze minder.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    355

Ik word ook vaak benaderd voor aankoop van deze auto's en daarmee direct de vraag of ik deze dan "geheel op orde" wil maken.

 

De onderdelen zijn niet heel erg moeilijk te krijgen en niet perse duur...

 

Maar ....voor ze er (goed) op zitten ben je aan uren een fortuin kwijt, even zelf sleutelen is uit den boze, kan wel...maar vaak strand je op de complexiteit van dit soort auto's.

 

Ikzelf heb alles om ze goed te maken, ik heb zelf een dakloze XJS van de zeldzame orde (een targa), 1881 van gemaakt enz. enz.

 

Ik ga mee in het verhaal dat de meerwaarde bepaald word door de staat.

 

Wat iemand er voor geeft is niet een vraagstuk, ik zie ze daadwerkelijk gaan voor 25 plus.

 

Maar ook voor 50K, echt wel...

 

Maar....dat zijn de parels, er zijn evengoed genoeg van deze auto's die "mooi" zijn maar niet ECHT goed.

 

De prijs word ook vaak bepaald door de "hype"..

 

Nogmaals, ik heb alles om deze auto's goed te maken en ben al dagen bezig om die van ons "lekker" te laten lopen en voor zover mogelijk "goed" en trillingsvrij te laten rijden.

 

Jep.....try on......

 

 

Ik zeg altijd....

 

Er zijn 2 dingen in het leven die je niet wilt.

 

Een V12, en een XJS....haha

 

Ik heb er XJS met een V12, dus ik kan die grap maken.

 

 

Maar weet en besef erg goed....ALS deze auto's goed zijn is het werkelijk FANTASTISCH om er mee te rijden!!!

 

Ik rij er mee wanneer er ook maar even tijd is.

 

 

We hebben de auto gelaten voor wat hij is....hij is erg mooi en inderdaad zeldzaam, voor ons veel waard...

 

Ik vind dat een XJS en alle andere jaguars een bepaalde aantrekkingskracht hebben, in mijn geval ben ik verliefd op onze xjs-c.

 

Heerlijk heerlijk......

 

Maar nogmaals, ik zei het al eerder....ik heb alles om ze goed te (kunnen) maken, maar na alles op en in orde te hebben gebracht, met alles wat we kunnen en hebben......

 

Is dit de uitslag.

 

 

Hij doet het vaak op 12 cilinders, word meestal niet te warm, lekt niet heel veel en start regelmatig.   (haha)

 

Moet het beter?, geen idee....

 

KAN het beter?, weet niet.....

 

het is 30 jaar oud en is gewoon als auto te gebruiken. (doen we ook)

 

 

De prijs word bepaald door de droom, het wegdromen bij het bezit, de lijn, de stoere V12.

 

maar dat geld niet alleen voor de V12....

 

Voor alle Jaguars is er een droomfactor.

 

Let er alleen wel op dat de droom geen nachtmerrie word.

 

 

Voor de prijzen van boven 25K moet je wel een goede hebben.....

 

En die zijn zeldzaam.

 

Daar komt het vandaan.

 

Dat vieze woord zeldzaam.....

 

 

Maar neem een BMW van 30, zijn die goed?

 

yep.....sommige....net als de XJS, duur?....ja...net als de XJS

 

 

Ik hou me aan de droom en geniet van elk moment die ik samen met de vrouw heb in de dakloze.

(kinderen kunnen niet mee er zit geen achterbank in, humor toch?)

 

 

Opmerkingen als "laat je nog wat voor mij over" als ik sta te tanken.

 

Wat een mooie auto meneer!! hoeveel PK heeft dat??

 

Ehhhh, weet ik veel..haha

 

Wat een mooie kleur!

 

Vind ik ook.....haha

 

 

Maar voel je hem?

 

De beleving.....net als een bij elkaar gespaarde wereldreis....

 

 

Dus.

 

Leef!

 

Doe het!

 

Maar voor de prijzen?, blijf goed uitkijken.....een goede is HEEL duur.

 

maar een minder goede kan ook de droom laten beleven....

  • Like 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801

Maar ....voor ze er (goed) op zitten ben je aan uren een fortuin kwijt, even zelf sleutelen is uit den boze, kan wel...maar vaak strand je op de complexiteit van dit soort auto's.

Ik denk dat het wel mee valt voor een '95 '96 met een AJ16 motor. Maar voor de oudere V12 5.3 gaat het zeker op, voor de 6.0 iets minder maar ook complex.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
JimmyB    21

mooi gezegd, isabella

een tipje vd sluier: welke kleur heeft ie (toch geen zwart)?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    355

Hihi.....blauw.., witte bekleding en een zwart Targadak.

 

V12 5.3 van 1987.

 

 

 

Klopt Keesh, de V12 is een geesteskindje, 4.0 is gewoon goed te benaderen door iedereen.

 

Zeker kun je het zelf, maar niet (zomaar) als je net begint of als dit je eerste is.

 

Het zijn complexe machines, hele fabriek onder de kap.

 

Maar dat is met meer modellen.

 

Niet dat het moeilijk is, maar het moet allemaal op de juiste manier en dat maakt het zo complex.

 

Hou je vast aan de droom en de beleving dat helpt.

 

Ik ben op zoek naar de juiste radio voor die van ons.

 

Ik ken een heleboel mensen, ik weet de weg ook redelijk, nu nog weten welke radio er in zat in 1987...3 modellen mogelijk.

 

zucht.....

 

Oh ja, en de cruisecontrol doet het ook (nog) niet, de airco weer wel...

 

kapje van de J-gate zit een scheur in.

 

Dat was het wel, de rest is moooiiiii..

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
JimmyB    21

Ter illustratie van mijn 'betoogje' hiervoor: mijn XJS 6.0 conv 1994 heeft een minder fraai voorgeschiedenisje dat ik na aankoop ben te weten gekomen (van verkoper notabene, type 'handige harry'). Toen ie hem opkocht in VS bleek er vreemde rook (of geen rook, weet het niet zo goed meer) uit linker uitlaat te komen. "Auto draaide maar op 6 cylinders" zei ie, "maar hij reed nog" vertelde ie verder trots. Een spoel bleek gebroken. Daardoor zat een helft van motor "vol benzine". Secundair schade aan katalysator. Enfin, ik ben niet zo technisch en veel snap ik er niet van, maar happy was ik niet met dat "stoere" verhaal. Hopelijk heeft mijn favoriete V12 er niet onder geleden. Als iemand me wil gerust stellen: dank bij voorbaat :-) Ik zal het i.i.g. nog moeten ondervinden; auto is nog steeds in homologatieprocedure – dat heb je met die uit de VS geimporteerde (Europese!) auto's. Voor de keuring (lees overheid) is het een ding op vier wielen waarvan je moet bewijzen dat het veilig is en rijdt ... Kan bij ons een half jaar duren voor je je kenteken hebt. Maar goed: het maakt allemaal deel uit van de haat-liefde verhouding die ik met dit model heb ...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Klassiek Marelli-probleem...

Zijn verdelerkap en -arm recent vervangen?

Da's de zwakke plek die kan zorgen voor uitval van een volledige cilinderbank.

 

Bij twijfel nakijken en zo nodig vervangen.

 

@isabella: indien nodig heb ik wel een adresje voor je voor die radio...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    172
Ik ken een heleboel mensen, ik weet de weg ook redelijk, nu nog weten welke radio er in zat in 1987...3 modellen mogelijk.

 

Zo goed als zeker een Alpine AJ8700....

post-755-0-51344300-1489046373_thumb.jpg

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Alpine AJ8700....

Die is voor de US-markt vanaf midden jaren '80 tot modeljaar 1991 gemonteerd.

Raymond: als je geen grote haast hebt, heb ik misschien wel zo'n Alpine voor je...

 

Ik ben nu aan het graven in welke jaren/modellen/uitvoeringen de DAC4254/DAC4066/DAC5574 (van Clarion) gemonteerd was, de headunit met de grote zilverkleurige tiptoetsen.

Het lijkt erop dat die vooral in de 3.6 (6-cilinders) gebruikt zijn.

 

- update - 

Ik vond dit in een oud servicebulletin (december 85/januari 86), dat betrekking heeft op Clarion-radio's voor de UK markt in de XJS V12 en Series III XJ:

DAC 3372: VIN 112205-116927

DAC 3716: VIN 116928-124764 (toevoeging dual intensity lighting)

DAC 4006: vanaf VIN 124764 (toevoeging Dolby ruisonderdrukking)

 

In een ander servicebulletin (JD14/88, item 82) wordt de Alpine headunit genoemd voor de XJS V12 convertible, en in JD05/91, item 86 wordt DAC5931 (volgens JCP opgevolgd door JLM1608) genoemd als het nieuwe model vanaf modeljaar 1991. Zijn draagbare modellen met een antidiefstalslede, die zouden het dus NIET moeten zijn...

 

Iemand anders heeft een goede bak research gedaan, zie hier voor het oerwoud aan XJ-S-radio-opties: http://erwinxjs.blogspot.co.uk/2017/02/its-radio-time.html

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
JimmyB    21

Klassiek Marelli-probleem...

Zijn verdelerkap en -arm recent vervangen?

Da's de zwakke plek die kan zorgen voor uitval van een volledige cilinderbank.

 

Bij twijfel nakijken en zo nodig vervangen.

Spoel werd vervangen door vorige eigenaar en nadien draaide ie weer volledig. Vond wel dat ie niet zo vlot startte; mijn XJ12 slaat onmiddellijk aan, ook na maanden stilstand. Er klopt vermoedelijk nog iets niet, misschien die Marelli. Zal nog wat geduld moeten hebben voor ik hem kan testen (nog in homologatieprocedure). Uitlezing boordcomputer en compressiemeting is eerste wat ik zal doen als ie op kenteken staat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    355

Dank je wel iedereen voor al die info over de radio...

 

Ik probeerde al een foto van de auto te vinden of contact opnemen met de Dealer die hem nieuw heeft verkocht.

 

Ik dacht ook aan de Clarion, zag er 1 op Interfred voor (!) 850 euro...

 

Voor de motor die op 1 bank loopt ga ik op zeker mee met Pim in de rotorarm, die is bij die uitvoering dubbel en geeft vaak problemen.

 

Vervolgschade kan zeker, maar niet plausibel als de motor nu gewoon goed loopt.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
bikkel    3

Een XJS 4.0 6 cyl. met de AJ16 motor ('95 en '96) is de klassieker van de toekomst.

Zeggen sommigen. Maar het is niet alleen de motor en het uiterlijk. Ik heb gelezen

dat de constructie onderhuids nogal wat zwakke plekken kent. Balken, draagarmen, dorpels

alles schijnt door het ontbreken van een dak simpelweg kwetsbaar te zijn. Klopt dat? Heeft iemand

daar ervaring mee. Voor mij is het een droomauto maar door de import uit de VS (check alle auto's

in Duitsland) vertrouw ik de handel volstrekt niet. En dan € 25.000 aftikken voor een auto zonder

duidelijke historie. Carfax? Vaag verhaal. Toch zie ik mij rijden op 'n dag in een XJS.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
JimmyB    21

Balken, draagarmen, dorpels

alles schijnt door het ontbreken van een dak simpelweg kwetsbaar te zijn. Klopt dat? .

Eerste maal dat ik daar iets over hoor

(volgens sommige is de V12 collector's item en niet AJ16)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    0

Eerste maal dat ik daar iets over hoor

(volgens sommige is de V12 collector's item en niet AJ16)

Uiteraard, Jim. No doubts. :wink:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Ik weet dat nog zo net niet, de tijd zal het leren.

De V12 is natuurlijk 'n pracht en 'n wannahave, maar zelfs in de jaren zeventig was 'n getunede Six  (Peter Dee als ik het me goed herrinner) al sterker EN lichter.

 

Ik zou zeggen: als rij-ijzer heb ik liever de sixes. Als immaculate showpiece in mijn verwarmde klassieker onderkomen doet 'n V12 het het best.

En ik denk dat de toekomst aan de latter is.

 

Defortuneteller

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    0

Ik weet dat nog zo net niet, de tijd zal het leren.

De V12 is natuurlijk 'n pracht en 'n wannahave, maar zelfs in de jaren zeventig was 'n getunede Six  (Peter Dee als ik het me goed herrinner) al sterker EN lichter.

 

Ik zou zeggen: als rij-ijzer heb ik liever de sixes. Als immaculate showpiece in mijn verwarmde klassieker onderkomen doet 'n V12 het het best.

En ik denk dat de toekomst aan de latter is.

 

Defortuneteller

Ach, ja, weet ik niet, maar dan moet je daar ook een getunde V12 naast zetten hé. Of wil jij pruimen met perziken vergelijken???   :rtfm:

 

Dezezienhangendejan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Ik ben 'n Six believerd, Har. En ik denk ook dat daar meer uit te halen is, talking XK motoren dan.

Zou de max tune van de 12 veel hoger gaan dan van de XK?

Ik denk het niet. De XK, oud van design, is race- and thoroughbred.

De V12 is in mijn bescheiden opinie 'n statement, prachtig, maar dat.

 

De A/AJ16 levert kracht zat maar volgens sommige Britten is het kop/kleppenwerk niet echt tune-gericht, zeg maar. Ben ik niet kundig genoeg voor, om daar iets over te zeggen. Met 'n blower valt alles te vullen, niet lullen, zeg ik dan maar.

 

BulSuper

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    0

Ik ben 'n Six believerd, Har. En ik denk ook dat daar meer uit te halen is, talking XK motoren dan.

Zou de max tune van de 12 veel hoger gaan dan van de XK?

Ik denk het niet. De XK, oud van design, is race- and thoroughbred.

De V12 is in mijn bescheiden opinie 'n statement, prachtig, maar dat.

 

De A/AJ16 levert kracht zat maar volgens sommige Britten is het kop/kleppenwerk niet echt tune-gericht, zeg maar. Ben ik niet kundig genoeg voor, om daar iets over te zeggen. Met 'n blower valt alles te vullen, niet lullen, zeg ik dan maar.

 

BulSuper

Ik snap je bevlogenheid, Cap, maar je ziet zelf, om de Six op een hoger plan te brengen moet je geforceerd een hoofdletter inbrengen, bij de V12 gaat dat als vanzelf... :wink:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

If one has a true aim, one has to force himself.

The same goes for IT.

 

DealsoValskapitaalneerzettende

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Er zijn meer performante straight sixes in quasi-bulk gebouwd dan V12's, wat het plaatje misschien vertekent?

Betekent dus dat er meer informatie (al dan niet uit de 1e hand) is over de zespitters dan de V12's.

 

De AJ6/16-blokken werden niet veel getuned (de AJ-16S[upercharged] uit eigen huis buiten beschouwing gelaten), maar da's niet per se omdat het niet kon...

Specialisten als Chasseur/Turbotechnics en Arden wisten met biturbo's het vermogen van de gezeskabouterden met zo'n 50% op te schroeven.

Keurige waardes, zeker voor de stand der techniek 20 jaar geleden. Ook was Jaguar zelf al aan het spelen met biturbo-prototypes van hun kleinste zespitters, door de Fordovername zijn die experimenten een stille dood gestorven.

 

Jag's V12's waren goed tune-baar, mits je er kennis, handarbeid en harde cash tegenaan kon/wilde smijten.

Denk aan de TWR Group A XJS'en, en natuurlijk de nóg extremere TWR XJR's voor Le Mans en andere duurraces.

Voor de liefhebbers van V12's met iets meer allroundfähigheit vulde Lister een niche; zij draaiden hun handen niet om voor uitboren, super-/turbochargen en intercoolen om je een V12 GT te leveren die zich kon meten met het beste dat Italië te bieden had. Mits je bereid was naast de aanschaf van je XJ/XJ-S nog een vergelijkbaar bedrag neer te leggen voor de upgrades!

 

De kap'tein heeft een punt met z'n observatie over neuszwaarte. Da's ook waarom serieuze stuurlui een BMW 8-serie NIET met V12 kopen (dat laten ze aan de verzamelaars over ;)), en E-Type-puristen hun neus ophalen voor een twaalfpitter. Reden: meer gewicht op de voorwielen dan goed is.

 

De XJS is from the ground up ontworpen als V12, waarbij het extra gewicht in het ontwerp is meegenomen. 

Balans/wegligging is beter dan bij de achteraf-be-V12-den, maar het totaalgewicht (méér dan een XJ!) is en blijft, tsja, fors.

Tenzij gelisteriseerd is een XJS V12 vooral een soepele gran turismo waarbij je zelden vermogen tekort komt, maar 't is geen sprint- en bochtenmonster.

Wil je een XJS voor dynamisch rijgenot kies dan voor een 3.6 AJ6 (minder gewicht dan V12 én af fabriek met handbak) of als je origineel minder belangrijk vindt: een motorruil met een AJ-16S, al dan niet gecombineerd met een Getrag vijfbak...

 

alles schijnt door het ontbreken van een dak simpelweg kwetsbaar te zijn. 

Kwetsbaar lijkt me overdreven.

Wél is er de vuistregel dat cabrio's minder stijf zijn dan hun familieleden in coupéuitvoering door gebrek aan vaste raamstijlen en dak.

Vooral cabrio's die oorspronkelijk als coupé ontworpen zijn (waaronder ook de XJS) zullen een stuk minder strak door scherpe bochten gaan dan hun coupéverwanten...

Daarnaast zijn cabrio's grosso modo gevoeliger voor lekwater, maar da's vooral een probleem als je cabrio structureel buiten slaapt.

 

Terug naar 't thema verzamelwaarde en XJ-S: vooralsnog ga ik daarvoor mijn kristallen bol niet aanzwengelen.

Waarom? Daarvoor zijn er nog té veel auto's voorhanden...

De koop-/beleggingshysterie die E-Types, luchtgekoelde Porsches en oudere BMW M's schier onbetaalbaar heeft gemaakt zie ik niet zo snel overslaan op XJ-S'en. 

 

Goede exemplaren beginnen zeker schaars te worden, maar tenzij je iets obscuurs* óf een aantoonbaar ultralage kilometerstand zoekt is er met wat geduld voldoende keus om de 'zeldzaamheidsbonus' niet terug te zien in het prijskaartje. "Alleen" een V12 is onvoldoende voor een hogere waarde, daarvoor zijn er té veel in die configuratie gebouwd.

 

Kleur heeft alléén tastbare meerwaarde indien de kleur in kwestie zelden geleverd is, zoals bij de Insignia's. Afgelopen jaar is een rechtsgestuurde XJS Insignia in Peppermint Green Metallic met lage kilometerstand verkocht voor zeker het dubbele van wat-ie was waard geweest als mere mortal XJS.

 

 

* uit de losse pols een lijstje van de minder gangbare varianten:

  • Like 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    0

En hij vergeet de (V12) Century gewoon...onze Pim...

 

Maar, misschien heeft bikkel toch wel een punt.

Ik kan me voorstellen dat de daklozen, door hun geringere stevigheid, meer haarscheurtjes in de lak en het (dragend) materiaal doen ontstaan, en daardoor dus ook op de meer bewegende stukken in de tijd, met het gebruik, meer roestgevoelig worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Lijstje is beperkt tot de tweedeurigen, waarde Harro, anders was een zeldzaamheid als de Century zéker aan bod gekomen. ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen


×