Ga naar inhoud
Frank 10

Een nat interieur

Aanbevolen berichten

Frank 10    0

Een veel besproken probleem is een vochtig tot nat interieur. vaak wordt dat geweten aan lekke raam rubbers.

maar er zijn ook veel Jaguars met en privé zwembad aan bord. onder de hoedenplank zit een opvang bak met afvoerslangen

naar de wielkasten. indien de slangen verstopt zijn krijg je het privé zwembad dat bij iedere rem beweging overloopt naar het interieur.

post-3905-0-51849100-1488035399_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    297

Betreft dit een serie 3?

Heeft mijn serie 2 hetzelfde system? (ik denk het haast wel?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    146

Betreft dit een serie 3?

Heeft mijn serie 2 hetzelfde system? (ik denk het haast wel?)

Ja.

Kofferbak deksel open en je ziet hem onder de hoedenplank zitten met 2 slangen horizontaal aan beide kanten. Series 1,2 en 3. De slangen gaan naar de ruimte waar de tanks zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    146

Ja.

Kofferbak deksel open en je ziet hem onder de hoedenplank zitten met 2 slangen horizontaal aan beide kanten. Series 1,2 en 3. De slangen gaan naar de ruimte waar de tanks zitten. 

De slangen gaan naar de wielkasten. De afvoerslangen van de tankdop gaan via de ruimte van de tanks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag-xj12    1

Tnx voor de tip.

Hoe maak je ze het beste schoon? Vanuit de wielkasten doorprikken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frank 10    0

Beste  manier om schoon te maken is toch de opvangbak demonteren. door de jaren heen is die waarschijnlijk gaan roesten en de losse roest en verfschilvers veroorzaken de verstopping.

is niet zo één ingrijpende operatie blijft alleen nogal plakken aan de kit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shiptronic    57

Een slang kan je handig door prikken met de buitenkant van een Bowden kabel. Stijf genoeg om wat druk te kunnen zetten, maar flexibel genoeg om door de bochten heen te komen. Ik zelf heb er met succes de slangen van het opendak bij een X-type onstopt, voor deel is ook nog dat ze hol zijn, dus heb er ook een mini hogedrukspuit van gemaakt ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tim98    3

Hoe kun het beste bij het opvangbakje komen? Ik heb de slangentjes in de wielkasten doorgeprikt maar wil graag alles checken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RMelchers    78

Kofferbak open, op je zij gaan liggen, schroeven eruit. slangen losmaken, pak eruit pakken. Meer is het niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen