Jump to content

2017 vliegende start voor Jaguar


Recommended Posts

keesh    1538

Het automerk heeft 44,2 procent (5.446 stuks) meer auto’s in Europa geregistreerd in januari 2017 ten opzichte van diezelfde periode vorige jaar.

post-885-0-29153200-1487260410_thumb.jpg

 

De Europese markt is in de eerste maand van dit jaar met 10,2 procent (ruim 1.1 miljoen stuks) gegroeid ten opzichte van januari 2016.
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde verkoopcijfers van de Europese autofabrikantenkoepel Acea.
De tweede grote stijger is Suzuki met 29,9 procent (17.142 stuks) meer registraties in Europa in januari 2017 ten opzichte van het jaar ervoor. De top 3 wordt afgesloten door Alfa Romeo met een stijging van 29,4 procent (5.839 stuks).
Volkswagen is nog steeds het grootste automerk in Europa met 281.877 geregistreerde voertuigen in januari 2017, een stijging van 10,3 procent ten opzichte van diezelfde periode vorige jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
rivolta    13

Jaguar is niet meer wat het geweest is. Ze lijken op van alles behalve jaguars. Haal er de badge af en geen mens weet wat voor auto het is. Spijtig dat het tegenwoordig om volume draait en het plezieren van de grijze massa, en China.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shiptronic    57

Mee eens, terug verplicht weer 2 ronde koplampen naast elkaar aan iedere kant, die doorlopen in de motorkap :).

 

Het plaatje in de OP doet me dan ook meer denken aan een Mazda dan een Jag :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
RobPt    31

Jaguar is niet meer wat het geweest is. Ze lijken op van alles behalve jaguars. Spijtig dat het tegenwoordig om volume draait en het plezieren van de grijze massa, en China.

Ach troost je met de gedachte dat dit voor veel gerenommeerde merken (die al of niet nog bestaan) geldt.

Zomaar wat plaatjes van een paar merken waarvan je bij het opvolgende model niet meer kon zeggen "Dat is een echte ..........." En die tijd dat je dat nog kon zeggen ligt al langer achter ons dan we ons realiseren of willen toegeven. Wel afhankelijk van je leeftijd natuurlijk ...... :yes:

post-885-0-76714800-1491576244_thumb.jpg post-885-0-11432700-1491576254_thumb.jpg post-885-0-74251300-1491576262_thumb.jpg post-885-0-81858100-1491576275_thumb.jpg post-885-0-37348500-1491576288_thumb.jpg

 

Dit zijn er echt maar een paar want de voorbeelden zijn legio.

 

En wat ligt aan dit alles nu ten grondslag?

 

DENKDRANG!

 

 

Pas op voor denkdrang

 

Heb je, ja jij daar, er wel eens over na gedacht wát je denkt ? Ik denk het niet, dat je dat hebt gedacht. Dat denken dus. Daarom heb je er ook geen idee van wie de maker of daadwerkelijke eigenaar van je gedachten is!

Daarom: Pas op voor denkdrang, de gesel van onze tijd ! Maar misschien heb je dat al wel gedaan.

Je leest immers toch dit Forum ? Een tijdje geleden door mij ontdekt fenomeen waarop ik vaak mensen met een eigenwijze, maar niet blind trendvolgende stijl meen te herkennen. Een zekere relativering en een stukje positieve dwarsheid. In de zin van: 'De kaart zegt links, maar rechts lijkt me leuker'. Discussies met de dame in de TomTom Rider zeg maar. Eigenwijsheid en karakter dus. Kenmerken waar op Nederlanders zich altijd hebben laten voorstaan. In theorie. Maar het lijkt te kloppen, óók in de praktijk. En waarom staat dit verhaaltje nu op ons Forum   Gewoon in het kader van “en dit wilde ik even kwijt”. Jaguar gerelateerd ? Ja en nee, ok een beetje dan !

 

Denken dus 

 

Denken is maar in heel beperkte mate wat unieks. Iets basaals, persoonsgebonden. Zo'n unieke gedachte is meer het uitkristalliseren van een min of meer onderbewuste wens. Tot zover behoort hij aan je zelf. De eerste unieke gedachten van de mens in de begindagen waren vragen als 'Waar ben ik ?' en "Is hier wat te eten ?” Direct daarop kwamen de vragen "Hoe scoor ik een beetje leuke meid ?" en “Wanneer vinden ze de elektrische i-Pace uit ?". Maar die laatste gedachte was even origineel als filosofisch.

Daarna werden gedachten in feite niets meer dan SOA's. Sociaal Overdraagbare Aandoeningen !!.

Ze worden je alleen meer opgedrongen. Je loopt ze ongewenst op. En je wordt erbij genaaid zonder erbij gekust te worden. Excusez le mot. Die gedachtes dus. Dat klinkt misschien niet zo fris, maar het is wel zo. Denk maar aan de Amerikaanse kreet van wanhoop : 'Don't fuck with my brain !' Maar dat terzijde. En de hele westerse wereld draait om het overmeesteren en besmetten van maagdelijke eigen gedachten. De plaag is ook al overgeslagen naar de tot recent niet besmette volken. Want in elk Eskimo huishouden staat tegenwoordig een koelkast. In Guinee dragen de Pygmeeën peniskokers met GSM houders. Een lullige oplossing zogezegd. En weten we wie dat allemaal op zijn geweten heeft? Jawel!

Dat is De Media! En die meervoudsfout (!)  is intussen breed sociaal geaccepteerd. Zelfs bij nieuwslezers. Die zijn ook al besmet met denkdrang!

Want zeg nu eens zelf: was het je ooit in de hersenen opgekomen om een Magnetische BioDebiel hanger te kopen op voorspraak van, een over de houdbaarheidsdatum geraakte, DJ en een man met de uitspraak van een Italiaanse ijsboer? Nee toch? Maar er zijn duizenden mensen die het wel doen! Hun gedachten zijn besmet met gedachten! De Media dus. Het Jaguarforum is ook een Media. Maar werkt mogelijk als tegengif. Geeft mogelijk immuniteit. Want een leuke Bentley kan inderdaad meer dan € 300.000 kosten. Maar met een goede gedachten insteek kan iemand ook gelukkig zijn met een Jaguar van minder dan € 100.000 op de oprit van zijn 12 onder één kap woning. Niets ten kwade van zo'n heel dure aanschaf, als hij maar oprecht gedaan wordt. En de Media doet er alles aan om nodeloze aanschaffen tot noodzakelijkheden te maken door het implementeren van besmette, maar integer lijkende gedachtes. De grote Denker John Zieikjevanavondnog zei ooit na een stage in een gerenommeerd Ferrari bedrijf: "Als je er wat mee kunt, dan kun je ze niet betalen en als je er een kunt betalen, dan kun je er niets meer mee". En zo hoort het ook. Geniet dus als het kan! Maar laat je nimmer wijsmaken dat het geluk alleen van de aanschaf af hangt. Want dat is wat het mondiale “denkdrangcomplot” probeert te doen: Je daarvan te overtuigen.

Die denkdrang stuurt mensen niet alleen aan, denkdrang verandert mensen, individuen in consumenten. Consumenten zijn minder dan mensen. Ze dienen louter ter verhoging van de materiële welstand van producenten. Die daarmee duidelijk meer dan mensen zijn. Boven de producent staat de Nieuwe God: het lichaamloze fenomeen van de raad van bestuur, commissarissen en aandeelhouders. Amen.

Want in Den Beginne was daar De Productie.

En de Aandeelhouders vonden dat het méér moest zijn. In principe was die insteek acceptabel. Want als er niet genoeg is, dan moet er méér komen. Denk aan wijn, Hoegaarden Grand Cru en toiletpapier. Maar als er voldoende is en als er dan nog productiecapaciteit over is ? Dan krijg je uitwassen zoals de Smart, de tweetuitige theekan, glansversterkende kleurspoelingen voor de vacht van borderline collies, de Fat Fast afslankpillen die volgens de strak geboetseerde, maar slecht nagesynchroniseerde presentatrice, het best werken met een dieet van louter BicMacs en bier. Een balsem van uitgeperste slakken om je huid jong en lidtekenvrij te maken, navigatieapparatuur voor op rotondes. Slips met een nadrukkelijk, maar soft gemodelleerde kruisbubbel in navolging van de ook zo populaire Wonderbra's. (en het meisje zei verveeld: "wát een l*l en toen had ze het echt niet over het cosmetische wonder onder de evenaar !) Matjes met borsthaar, Tribal tattoos op plekken die niemand, zelfs de drager, mannelijk of vrouwelijk, kan zien, eetbare slips, "turbostickers" voor achterop rollators. Caloriearme frieten en alcohol vrij bier, filters op sigaretten, scheersystemen met vijf mesjes. Katalysatoren die omschreven gifstoffen omzetten in niet omschreven gifstoffen, condooms die gloeien in het donker, 4x4’s met 8 wielen, kunstvliegen van schaamhaar, voorgesleten knee gliders, Spa bubbelbaden voor betegelde tuintjes in Urk en contactlenzen met tijgerprint.

In vroeger dagen bleef er wel eens handel staan. De sombere verkoper troostte zich dan met het cliché: "Ach, de koper loopt al rond, hij heeft me alleen nog niet gevonden." Uit die tijd stammen ook de sombere woorden: "Met een witte blijf je zitten", maar tegenwoordig is men slimmer en worden de wildste plannen bedacht.

Er wordt gebreinstormt, er zijn creatieve seminars, brown paper sessies. Coke. Daarna gaat het hele bataljon aan marketeers, analysers, product development managers en hoe al die Nima gerelateerde fenomenen ook mogen heten, er over heen. Die tonnen kosten voorbereidende campagnes dienen dan alleen maar om een kopersprofiel van de nog te verwerkelijken consumenten te kaderen. Eerst wordt het product bedacht. Daarna wordt gezorgd voor een bijpassende consument. Gemaakt dus. Als er dan unaniem is besloten wat voor soort sukkels de ideale doelgroep vormt voor de nieuwe, revolutionaire smartphone waarmee de eigenaar zich ook nat kan scheren, die de hond eten geeft en de kinderen op tijd in bed stopt, dan komen de zwaargewichten van de reclamebureaus in actie.

Tegen een uurloon overigens dat je je niet kunt voorstellen. (vroeger, in Italiaanse Lires waren die tarieven helemaal fenomenaal !) Mensen die overigens net  in alle tevredenheid in een Antilliaanse driemaster in time sharing hebben geparticipeerd hoeven zich nu niet treurig te voelen. Ze zijn gewoon de denkdrang slachtoffers op een wat grotere schaal.

Denkdrang werkt. Omdat de mens, dus ook jij lezer, er erg gevoelig voor is om zich te onderscheiden én …….. omdat hebzucht een heel elementair gegeven is. Het is alleen aan jou in hoeverre je het hele circus aan je voorbij laat trekken om er vervolgens alleen de leukste kunstjes uit te halen. Kijk, lééf en geniet, máár ………………..laat je niet denken!

 

Vrij naar Ambrosius Biermantel.

 

Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    674

...

...

...

 

Vrij naar Ambrosius Biermantel.

 

Rob

Nou nou Rob,

 

Ik heb juist het idee dat ik tegenwoordig de enige ben die aan materie nog wat waarde toeken.

De rest van de denkdrang besmette individuen zijn volgens mij van de minder met minder (of zelfs minder-m:-)) stroming en die begrijpen het bezit van een huis of auto al niet eens...

Okee toegegeven, dat komt (kwam?) door de crisis, waar door hoogopgeleid socialmediaend Nederland een excuus moest verzinnen voor het bezitten en bereiken van NIETS:-) (naast een respectabele studieschuld natuurlijk)

 

Verder mooi verhaal (minder juist topic?)

 

Tijden veranderen, (het goede blijft,...denk ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Bemmie    2

Jaguar is niet meer wat het geweest is. Ze lijken op van alles behalve jaguars. Haal er de badge af en geen mens weet wat voor auto het is. Spijtig dat het tegenwoordig om volume draait en het plezieren van de grijze massa, en China.

 

Check die bolle welvingen van de schermen, de grote inlaat aan de voorkant, enz.

 

 

https://avto.goodfon.com/download/jaguar-f-type-e-type-project/1280x800/

 

 

Ik denk persoonlijk dat Jaguar heel goed bezig is. De reden dat de "grijze massa" tegenwoordig een Jaguar koopt en vroeger niet, is omdat ze tegenwoordig minder vaak stuk gaan.  :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pizzaman    780

Check die bolle welvingen van de schermen, de grote inlaat aan de voorkant, enz.

....

 

 

lijkt meer een reclame van Hunkemuller, maar als je er in zit merk je er niks van

 

De Doutzenert

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
hagstrum    38

Persoonlijk heb ik goede contacten met mensen die bij een dealer Jaguar/ Landrover actief zijn. 

De grote prioriteit op dit moment is "verkopen"! Ik bedoel nieuwe wagens verkopen, zo veel mogelijk.

 

Met het gevolg dat de service na verkoop een ramp is. De garage/verdeler is onvoldoende voorbereid en

uitgerust om zijn verkochte wagens en klanten te bedienen.

 

Lange wachttijden voor een onderhoud of bij andere technische problemen aan je wagen. 

Ontevreden klanten die bij Jaguar net iets meer verwachten dan bij een doorsnee automerk.

Alles moet snel en nog sneller. 

 

Vooral de klanten van iets gevorderde leeftijd die reeds jaren klant zijn haken massaal af. 

De x300, x308 rijders... Zij die (ondanks de ongemakken van het jaguar rijden) trouw bleven aan het merk.

Voor hen zijn de moderne showrooms en het daar aangestelde personeel te kil en afstandelijk. 

Ook het gebrek aan kennis valt op. De aanspreekpunten binnen het bedrijf zijn onpersoonlijk geworden tov. vroeger.

 

De tijd dat de verkoper/garage je bij de voornaam aansprak bij een onderhoud van je wagen is echt voorbij.

Nog maar te zwijgen van de kop koffie of whisky die je werd aangeboden tijdens het wachten. 

 

Maw. jaguar groeit, groeit snel....te snel. Jaguar is stilaan op weg om een doorsnee automerk te worden zonder uitstraling en standing.

 

Jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
keesh    1538

GROEI, MAAR VOORAL IN CHINA

jr5yc79bkn6s.thumb.jpg.7b3e9560652f93cf35bb18067f23de6d.jpg

Jaguar Land Rover (JLR) blikt terug op juli en pakt meteen het tweede kwartaal van dit jaar mee. Er is groei gerealiseerd, al is dat vooral te danken aan de resultaten op de Chinese markt.

 

In juli verkochten Jaguar en Land Rover samen 46.074 auto's, 3,6 procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar. 12.964 daarvan zijn Jaguars, de overige 33.110 komen voor rekening van Land Rover. In China is de groei gigantisch te noemen: in juli verkocht JLR daar maar liefst 34 procent meer auto's dan vorig jaar. Dat komt onder meer doordat er een nieuwe fabriek in Changshu is geopend. Ook de introductie van de lange XF en de populariteit van de F-Pace, Discovery Sport en Evoque dragen daaraan bij. Op andere continenten verliepen de zaken minder succesvol: het Verenigd Koninkrijk laat een dipje van 1 procent noteren, het vasteland van Europa zakt 6 procent en in Noord-Amerika staat er 3 procent achter de 'min'.

Van april tot en met juli noteert JLR eveneens een groei van 4 procent. Jaguar groeide daarbij met 20,5 procent fors meer dan Land Rover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...