Jump to content

Jaguar XK8 wat zijn de funties van de imobellisser

fransboddeke1
 Share

Recommended Posts

Hallo Heren,

Ik heb een aantal vragen wat zijn de functies van de Immobiliser want die geeft aan dat alle Relais zijn uitgeschakeld op de Diagnose  .

1 De Motor krijgt wel benzine en het is zojuist nog gecheckt en is niet verzopen .

2 De Motor heeft geen vonk op de Bougies en de Bougies zijn nieuw en de Startmotor draait de Motor gewoon rond maar slaat niet aan omdat er geen vonk is.

3 De Crank Position Sensor is verandert en er zit een nieuwe op wel voor dat type Jaguar XK8 1998 en is op Vin nummer gecheckt .

4 Heeft het iets te maken met de Nokkenas Sensors die aan beide kanten boven op de Motor zitten ?

Ik heb een Garage gebeld die zei dat het aan de Motor Computer lag waar zit deze want die Franse Gast vroeg om het nummer en waar zit de Immobiliser  ?

Nu heb ik met een Franse  Jaguar Garages niets want de service is ontzettend  slecht en ze zijn zeer onverschillig en ik breng  er geen Jaguar meer naar toe ,  ik heb daar in het verleden veel problemen mee gehad , ik heb hier een Engelse Monteur die weet wat hij doet maar die  weet het nu ook even niet .

Wie weet er raad ?

Met vriendelijke groet ,

Frans Boddeke

• Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eerst moet je HEEL zeker weten dat het signaal van de CPS daadwerkelijk aan komt, vaak is de sensor goed en is er een obstructie in de bedrading,

Verder ken ik geen uitleesapparatuur die zegt dat de relais zijn uitgeschakeld, dat is ook raar...bind je er dus niet op vast.

Als de startmotor rond gaat is er geen startonderbreking.

Als je brandstof hebt en alleen geen vonk dien je de CPS als eerste te verdenken!

De rest is bijzaak.

Lees eerst het signaal daadwerkelijk uit van de CPS en dan gaan we je verder helpen.

Stap voor stap zullen we je gaan helpen, maar eerst dit....die is ECHT hoofdverdachte nu...

Helemaal eens met wat Isabella aanreikt, maar wat is de basis van je probleem, wat is er gebeurd waardoor je bezig bent om onderdelen te vervangen?

Voor zover ik me kan herinneren, als je een andere ECU in de wagen plaatst, maar deze niet hebt geprogrammeerd met de immobiliser, krijg je een vergelijkbaar symptoom, dus startmotor draait, maar hij slaat niet aan.

Ja ik denk dat er ergens een draad is gebroken maar waar us ik laat het doormeten en waar  gaat de kabel het Chassis en zit hij in de kabelboom en hoelang is de kabel ?

Mijn Monteur is erg druk met zijn huis want dat moet klaar en doet klaar zijn andere huis is verkocht en hij pakt alleen eenvoudig werk het is hier nogal koud in Frankrijk dus de verbouwing lag stil.

We hebben hier nog een Engelse Monteur die kom maandag kijken en neemt over dus die moet ik goed kunnen instrueren .

Heeft er iemand een schema of foto s ?

OPGELOST

Geachte Heren ,

Het probleem is opgelost , heb ik eerst de accu opnieuw opgeladen ook al is hij nieuw .

Daarna alle Relais eruit gehaald een met contact spray behandeld zo ook alle Zekeringen wel alles een voor een, zoveel mogelijk stekkertjes losgehaald en ingespoten ,vooral de grote zwarte stekkers bij de deuren waar de ramen en deuren mee open en dicht gaan die doe ik elke drie maanden ook weer gedaan, toen met de remote 4 x open en dicht gedaan en plotseling hoorde ik  de piep van het alarm weer en de auto starte direct .

Bedankt Isabella voor het advies , ik heb nog een probleem en dat is de abs ,de auto komt in Mei naar Nederland en dan breng ik hem langs en dan ook de auto nog een keertje met de computer te checken.

Met vriendelijke groet,

Frans Boddeke

OPGELOST

Geachte Heren ,

Het probleem is opgelost , heb ik eerst de accu opnieuw opgeladen ook al is hij nieuw .

Daarna alle Relais eruit gehaald een met contact spray behandeld zo ook alle Zekeringen wel alles een voor een, zoveel mogelijk stekkertjes losgehaald en ingespoten ,vooral de grote zwarte stekkers bij de deuren waar de ramen en deuren mee open en dicht gaan die doe ik elke drie maanden ook weer gedaan, toen met de remote 4 x open en dicht gedaan en plotseling hoorde ik  de piep van het alarm weer en de auto starte direct .

Bedankt Isabella voor het advies , ik heb nog een probleem en dat is de abs ,de auto komt in Mei naar Nederland en dan breng ik hem langs en dan ook de auto nog een keertje met de computer te checken.

Met vriendelijke groet,

Frans Boddeke

Gelukkig!

Wat was de oorzaak:-)?

Wel de oorzaak was de CPS was schuin afgesleten  en ik heb deze vervangen ,  ik denk voor de rest corrosie er zat een Relais niet lekker in de stekker dus ik heb toen besloten alles te gaan behandelen met contactspray ook de Zekeringen .

Daarna het alarm onderhanden genomen met 4 x open en dicht en toen hoorde ik de alarmpiep de sleutel in het  contact en hij startte gelijk , motor liep effe rot maar pakte toen goed op .

Testrit gemaakt en in de bochten met gas geven gelijk goed oppakken en geen haperingen ,acceleratie is ook goed .

Ik moest in  Oktober 2016 met spoed naar mijn Hotel en Restaurant in Zwitserland en the Jaguar XK 8 stond buiten en die was ik vergeten binnen te zetten meestal blijf ik dan weg voor een paar dagen maar het werd 6 weken en toen ik terug kwam de auto startte direct maar ik denk dat het toch te lijden heeft gehad .

Ik ga hem zo even wassen en tanken en droog weg zetten want ik moet weer een paar dagen weg ,, maar blij dat alles weer goed is ,,

Toch opgelost, het lijken mij de complexere problemen....

Ik lees dat je voor de elektra contactspray gebruikt.

Dit deed ik laatst ook op het binnenwerk van een xj40 achterlicht en ik kreeg behoorlijk commentaar van een mede sleutelaar. Volgens hem zou de corrosie snel en erger terugkomen. Spray jij na de contact spray nog iets anders in/op?...