Jump to content
Bullet-ray

Antenne XJ6 1984

Recommended Posts

Bullet-ray    8

Tot mijn spijt is mijn antenne afgebroken, iemand tips waar ik een vervangende kan kopen en of deze makkelijk is te plaatsen, kan nergens echt wat vinden online hierover.

Bullet-ray    8

Conrad heeft niet een losse antenne mast, die op eBay valt me qua prijs niks van tegen maar onduidelijk of het past op een 1984 serie 3

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bullet-ray    8

De mast van de antenne is uitwisselbaar zonder dat je de boel uit elkaar hoeft te slopen. Moet je natuurlijk ergens wel een vervangend exemplaar zien te scoren.......

Partnummer van de complete mast is trouwens AEU1751.

post-885-0-45157500-1487783634_thumb.jpg post-885-0-20052800-1487783647_thumb.jpg

Hoi Hans, ik heb m ff bekeken, is dit dezelfde als op je pdf ?

hansvh    287

Nee, dat is een andere. Deze is bij SNG alleen nog als complete assembly te koop, dus inclusief de motor die achter de kentekenplaat is gemonteerd. Op voorraad, partnr DAC4090*, 103 euro in BTW.

Als alternatief kun je natuurlijk ook eens bij een willekeurige automaterialenzaak gaan shoppen voor een handbediende antenne. In dat geval hoef je alleen maar rekening te houden met de inbouwruimte.

hansvh    287

Ja, maar dan wel aan de binnenkant en eigenlijk net daaronder :wink:

Plaatje van bovenaf met slotvanger zichtbaar:

post-755-0-69494300-1487321212_thumb.jpg

• Like 1

Bullet-ray    8

Ahaaa, super thnx hansvh

Hans, weet jij ook wat de reden kan zijn dat mijn tankmeter bij half vol compleet leeg aangeeft en bij vol tot ongeveer half vol het wel gewoon doet ? Jaar geleden de vlotters nog vervangen, zal in het mechanisme zitten neem ik aan.

hansvh    287

Ze zijn enigzins te testen op goede werking, maar dan moeten ze er wel uit. Gewoon een multimeter eraan hangen en de vlotter op en neer bewegen, de weerstand moet geleidelijk lager/hoger worden. De kans dat ze allebei hetzelfde symptoom vertonen lijkt me echter klein. Waren het nieuwe die je er in hebt gezet?

Bullet-ray    8

Hoi Hans, ja ik heb er nieuwe ingezet, de rechter doet het goed, de linker dus pas nadat hij over de helft volgetankt is, dus bij ongeveer half lege tank valt de meter weg, dus geen contact meer neem ik aan

hansvh    287

Hoi Hans, ja ik heb er nieuwe ingezet, de rechter doet het goed, de linker dus pas nadat hij over de helft volgetankt is, dus bij ongeveer half lege tank valt de meter weg, dus geen contact meer neem ik aan

Grote kans dus dat de linker weer defect is......

Bullet-ray    8

ziet er uit als overblijfsel antie steel installatie . ik zou die boel eruit rukken en alles weer orgineel maken.

Dat zou heel goed kunnen, zit ook een led ergens en heeft een centrale vergrendeling in gezeten maar die werkt niet als ik die aansluit.

hansvh    287

Dat zou heel goed kunnen, zit ook een led ergens en heeft een centrale vergrendeling in gezeten maar die werkt niet als ik die aansluit.

Hoe sluit je die aan dan? En doet geen van de sloten mee?