Jump to content

Automaat vast in p stand

jaguar-jack
 Share

Recommended Posts

O.k duidelijk 100 K in R. Dat is niet de bedoeling!!

En als ik de pook weer vrij heb kan ik dan de rare schroef ook weer indraaien zodat de bak weer beveiligd is?

Nee volgens mj moet eerst het probleem opgelost zijn..

Het is echt een nood maatregel. En. Idd wellicht moet je nog wat meer handelingen doen ( zie boekje)

Heb ik ook ooit 1x gehad. Kort daarna (half uurtje ongeveer) deed 'ie het weer wel.

Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.

Maw geen oplossing voor je probleem, maar het kan voorkomen.

Heb wel van Engelse fora begrepen dat dit ook 1 van de bijzondere storingen en effecten is die je kunt verwachten bij een slechte accu (meest duidelijke effect van slechte accu is uiteraard de raampjes die niet meer omhoog willen en opnieuw ingeleerd/gereset moeten worden...).

Hoop dat iemand anders meer ervaring met een pook-vast-in-p heeft en er meer licht over kan laten schijnen.

Ja, Kees heeft een punt.

Als mijn geliefde Saabje met een heeel klein beetje gang heeft en ik zet hem in P dan blokkeren abrubt de wielen.

De auto wiebelt een beetje heen en weer in de blokkerting.

Dan is het lastig de spannning van de blokkerene pallen weg te halen.

Jag-Jack, remlichtschakelaar misschien?

Als jouw XK8 '98 een soortgelijke heeft als die van mij, dan wellicht een optie om die te checken.

Sowieso kan "uitlezen" een optie zijn want zo'n storing moet traceerbaar zijn.

Mijn brakelightswitch heeft 2 contacten, zover ik weet 1 voor de J-gate ( ontgrendelen van de P-stand) en de Cruisecontrol

En de andere voor de remlichten zelf. ( correct me if I'm wrong......) 

Heb die van mij moeten vervangen door storingsmelding   "Noodloop Motor- man. " . wel schrikken  maar bleek na uitlezen ( heb eigen apparaatje)   "Brake Switch Malfunction P1 571 te zijn" .

Na vervangen door originele nieuwe was  probleem opgelost.

Hier link van topicje over de brakeswitch)

Misschien heb je er wat aan.......

Heb de gewoonte om hem altijd op de handrem te zetten, ook in mijn garage waar de vloer waterpas is. In het verleden een keer meegemaakt dat hij aan de andere kant van de weg stond toen ik wakker werd ;)

Hij kan nog zo waterpas staan, maar de aardbol draait, dus gaatie toch een keer aan de haal.