jaguar-jack Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Het is vandaag niet mijn dag! Ik krijg de pook niet meer uit de p stand (xk8) Remlichten doen het wel,en heb al een paar keer op de rem getrapt. Er zit geen beweging in de pook. Iemand hier ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 nee gelukkig niet, Maar in noodgevallen kun je die rare schroef naast je pook uit het paneel draaien..dan is die loc weg, maar is ook de beveiliging weg, en kun je de pook in alle standen zetten in alle omstandigheden.. (dus is link, want je kun dan met 100km/u in R...??) succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar-jack Posted December 28, 2016 Author Share Posted December 28, 2016 O.k duidelijk 100 K in R. Dat is niet de bedoeling!! En als ik de pook weer vrij heb kan ik dan de rare schroef ook weer indraaien zodat de bak weer beveiligd is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Is het niet zo dat als die rare schroef er uit is je vervolgens nog met een schroevedraaier of iets dergelijks het vergrendelpalletje moet wegduwen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 O.k duidelijk 100 K in R. Dat is niet de bedoeling!! En als ik de pook weer vrij heb kan ik dan de rare schroef ook weer indraaien zodat de bak weer beveiligd is? Nee volgens mj moet eerst het probleem opgelost zijn.. Het is echt een nood maatregel. En. Idd wellicht moet je nog wat meer handelingen doen ( zie boekje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Als pook weer vrij is schroef terug plaatsen. Is alleen om pook mechanisch te ontkoppelen. Verder is er niets aan de hand met de bak. wel het probleem oplossen waarom hij niet ontgrendeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wvdl Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Heb ik ook ooit 1x gehad. Kort daarna (half uurtje ongeveer) deed 'ie het weer wel. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad. Maw geen oplossing voor je probleem, maar het kan voorkomen. Heb wel van Engelse fora begrepen dat dit ook 1 van de bijzondere storingen en effecten is die je kunt verwachten bij een slechte accu (meest duidelijke effect van slechte accu is uiteraard de raampjes die niet meer omhoog willen en opnieuw ingeleerd/gereset moeten worden...). Hoop dat iemand anders meer ervaring met een pook-vast-in-p heeft en er meer licht over kan laten schijnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar-jack Posted December 28, 2016 Author Share Posted December 28, 2016 Ga er morgen mee bezig, allemaal bedankt alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar-jack Posted December 29, 2016 Author Share Posted December 29, 2016 Stapte deze morgen in de Jag en is er ineens niets meer aan de hand! Een paar uur wachten en even zacht op de rem trappen en de pook was weer vrij. Wel lastig als je op tijd staat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Stapte deze morgen in de Jag en is er ineens niets meer aan de hand! Een paar uur wachten en even zacht op de rem trappen en de pook was weer vrij. Wel lastig als je op tijd staat! Stond de Jag op een helling? Zie DIT bericht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar-jack Posted December 29, 2016 Author Share Posted December 29, 2016 Nee hij stond gewoon vlak op de oprit. Nu is het weer o.k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Ja, Kees heeft een punt. Als mijn geliefde Saabje met een heeel klein beetje gang heeft en ik zet hem in P dan blokkeren abrubt de wielen. De auto wiebelt een beetje heen en weer in de blokkerting. Dan is het lastig de spannning van de blokkerene pallen weg te halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 In de meeste instructieboekjes van diverse merken staat niet voor niets eerst de handrem te gebruiken voordat je de automaat in P zet. Doe ik anders nooit behalve op een hellend vlak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Heb de gewoonte om hem altijd op de handrem te zetten, ook in mijn garage waar de vloer waterpas is. In het verleden een keer meegemaakt dat hij aan de andere kant van de weg stond toen ik wakker werd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 In het verleden een keer meegemaakt dat hij aan de andere kant van de weg stond toen ik wakker werd Ik ook en toen mompelde mijn buurvrouw: "drank maakt meer kapot.." Nee, geintje natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiptronic Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Heeft het niet te maken met de lege accu en loszittende accupool? @Jaap, Vrouwen maken meer kapot dan drank ooit weer goed kan maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 @Jaap, Vrouwen maken meer kapot dan drank ooit weer goed kan maken +1 waarvan acte... Maar van tegenslag wordt je sterker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Geldt ook for the feminine half...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Jag-Jack, remlichtschakelaar misschien? Als jouw XK8 '98 een soortgelijke heeft als die van mij, dan wellicht een optie om die te checken. Sowieso kan "uitlezen" een optie zijn want zo'n storing moet traceerbaar zijn. Mijn brakelightswitch heeft 2 contacten, zover ik weet 1 voor de J-gate ( ontgrendelen van de P-stand) en de Cruisecontrol En de andere voor de remlichten zelf. ( correct me if I'm wrong......) Heb die van mij moeten vervangen door storingsmelding "Noodloop Motor- man. " . wel schrikken maar bleek na uitlezen ( heb eigen apparaatje) "Brake Switch Malfunction P1 571 te zijn" . Na vervangen door originele nieuwe was probleem opgelost. Hier link van topicje over de brakeswitch) Misschien heb je er wat aan....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Heb de gewoonte om hem altijd op de handrem te zetten, ook in mijn garage waar de vloer waterpas is. In het verleden een keer meegemaakt dat hij aan de andere kant van de weg stond toen ik wakker werd Hij kan nog zo waterpas staan, maar de aardbol draait, dus gaatie toch een keer aan de haal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 In de meeste instructieboekjes van diverse merken staat niet voor niets eerst de handrem te gebruiken voordat je de automaat in P zet. Ook in de handleiding van een X300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts